Origineel geplaatst door THM
Het blijft in elk geval een rare zaak, die roestende schroeven...
Heb je soms al andere synths die roestsporen vertonen ? Is de omgeving waarin ze staan zeker "roestvrij" ?
Ik ga Roger niet verdedigen, want hij is me eigenlijk óók een beetje "té" strict in zaken doen, maar zó snel roesten... :confused:
Zoals ik al schreef; ik heb hier best wel wat synths gehad, en zeker ook oud analoog; Maxikorg, System100mod101, Yamaha cs-30, Teisco 110-F, Korg SQ-10 en MS-10/20. Naast nieuwer en ook digitaal spul. Modules, samplers, fx kastjes, Simmons, Pearl... Moogerfoogers....
Geen van allen is gaan roesten hier.
Ik heb net even geprobeerd een paar schroeven los te krijgen, en het lukte maar bij grofweg 1 van de 5. Dan kun je wel electronisch gaan, maar ik zie me al flink kracht zetten en uitschieten met zo'n ding; zwwaanggg, dikke kras in het paneel.
Heeft iemand tips hierbij?
Tevens heb ik 's even wat meer modules bekeken van achter, en ook even de voeding. De printplaten plus inhoud zelf zien er spic en span uit. De buisjes waar de schroefjes in lopen lijken me net zoals de printplaten van alu, dat zal ik Roger laten bevestigen.
Als je het zo bekijkt valt het allemaal mee.
Ik ben er denk ik toch te verliefd op. En mocht het ooit te erg worden met een module is het fijne van modulair dat je die ene gewoon vervangen kunt, of los terug sturen naar Roger of een synthdokter.
Wel vraag ik me nog even af; wat zijn er verder aan zo'n ding roestgrage plekken?
En zijn er geen middeltjes, doorzichtige silliconen-spray of vet-achtig spul ofzo waarmee je de plekjes kunt afdekken, zo van "tot hier is het idd. vintage-look, maar niet verder"?!