s.com modules: schroefjes roesten?!

Wat wel natuurlijk zo is, zit ik te denken; ik krijg niks van de verzendkosten terug.
Terugsturen zou eigenlijk dus doodzonde zijn.

Wel ga ik Roger mijn.... kleine ongenoegens voorleggen, die momenteel samen een groot ongenoegen dreigen te worden.

Ik heb de .com nu al een jaar of 5 en hij heeft inmiddels al meerdere zweterige concerten meegemaakt maar ik heb geen roestige schroeven. Hij staat overigens nu in de schuur nota bene. :-)
Wel hier en daar een krasje in het hout maar voor de rest moet ik zeggen dat die het prima doet, geen problemen verder.
Als er 1 synth is waar ik geen spijt van heb dan is het wel de .com.
Ik zou ze er inderdaad uitschroeven en vragen aan Roger of je nieuwe schroeven kan krijgen. Lijkt me geen probleem.

Er zijn overigens berichten dat er weer aan de EU geleverd kan worden (dit zal iets voor een andere thread zijn?).

Origineel geplaatst door Tadream
Er zijn overigens berichten dat er weer aan de EU geleverd kan worden (dit zal iets voor een andere thread zijn?).
Klopt - heb navraag gedaan bij Roger en hij zei me dat ik elk order - zonder problemen met betrekking tot de levering - weer kan insturen...

-off-topic- Tadream - kom nog eens in Gent of Brugge of zo optreden pleaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase...

Oj, dat is wel goed nieuws om mee te nemen.

Ik snap 't niet he; ik leg Roger m'n ongenoegens uit, de leveronzekerheid incluis, en op het laatst even de vraag of terugsturen een optie zou zijn.
Terwijl ik duidelijk eigenlijk gewoon alleen vraag om opheldering en of ie m'n zorgen kan indammen, is het enige wat Roger terugmailt tot 2 keer toe "sorrie", en dat het de eerste is die zou worden teruggestuurd.
Punt.

Waarom verklaart ie me niet waarom die filter niet 100% afgeleverd werd en waarom de schroefjes roesten? En waarom zegt ie niet dat levering weer helemaal geregeld is?
Ik leg 'm nota bene voor dat ook dat een punt is van zorg dat meespeelt.
Gekke man, hoor.

Ik twijfel er nog even op voort.
Ik heb gisteren weer 's even ermee gespeeld, het is een geweldig geluid/syteem.
Hier staat een klein java experimentje http://www.ser1.nl/applets/HedgeApplet.html
Ik wil een soort brick-game gaan programmeren als oefening, ben in een soort vooronderzoekfase met balletjes :)
Alles natuurlijk zo veel mogelijk s.com blieps als geluid.

Als die van mij niet roestte had ik ook geen twijfels. Dat is echt net ff te veel. Hoe weet ik nu dat de nieuwe scroefjes niet ook na 'n jaar weer allemaal roesten? Wordt een soort vast onderhoud dan; 1 jaarlijks de schroefjes allemaal vervangen.

Het blijft in elk geval een rare zaak, die roestende schroeven... :erm:
Heb je soms al andere synths die roestsporen vertonen ? Is de omgeving waarin ze staan zeker "roestvrij" ?
Ik ga Roger niet verdedigen, want hij is me eigenlijk óók een beetje "té" strict in zaken doen, maar zó snel roesten... :confused:

Origineel geplaatst door THM
Het blijft in elk geval een rare zaak, die roestende schroeven... :erm:
Heb je soms al andere synths die roestsporen vertonen ? Is de omgeving waarin ze staan zeker "roestvrij" ?
Ik ga Roger niet verdedigen, want hij is me eigenlijk óók een beetje "té" strict in zaken doen, maar zó snel roesten... :confused:

Zoals ik al schreef; ik heb hier best wel wat synths gehad, en zeker ook oud analoog; Maxikorg, System100mod101, Yamaha cs-30, Teisco 110-F, Korg SQ-10 en MS-10/20. Naast nieuwer en ook digitaal spul. Modules, samplers, fx kastjes, Simmons, Pearl... Moogerfoogers....
Geen van allen is gaan roesten hier.

Ik heb net even geprobeerd een paar schroeven los te krijgen, en het lukte maar bij grofweg 1 van de 5. Dan kun je wel electronisch gaan, maar ik zie me al flink kracht zetten en uitschieten met zo'n ding; zwwaanggg, dikke kras in het paneel.
Heeft iemand tips hierbij?

Tevens heb ik 's even wat meer modules bekeken van achter, en ook even de voeding. De printplaten plus inhoud zelf zien er spic en span uit. De buisjes waar de schroefjes in lopen lijken me net zoals de printplaten van alu, dat zal ik Roger laten bevestigen.
Als je het zo bekijkt valt het allemaal mee.

Ik ben er denk ik toch te verliefd op. En mocht het ooit te erg worden met een module is het fijne van modulair dat je die ene gewoon vervangen kunt, of los terug sturen naar Roger of een synthdokter.

Wel vraag ik me nog even af; wat zijn er verder aan zo'n ding roestgrage plekken?

En zijn er geen middeltjes, doorzichtige silliconen-spray of vet-achtig spul ofzo waarmee je de plekjes kunt afdekken, zo van "tot hier is het idd. vintage-look, maar niet verder"?!

Heel vervelend man..

Ik kan me ergens voorstellen dat doordat sommige mensen zeer zure handen/zweet hebben de schroefjes sneller kunnen gaan roesten? Ik weet niet, ik roep maar wat..

Dat van die draadjes is wel erger vind ik.. Schroefjes kan je nog vervangen (gemakkelijk)

Ik moet zeggen, ik vind die modulars toch vaak wat amateuristisch overkomen, of ligt dat aan mij..

R

Origineel geplaatst door Arv
Heel vervelend man..

Ik kan me ergens voorstellen dat doordat sommige mensen zeer zure handen/zweet hebben de schroefjes sneller kunnen gaan roesten? Ik weet niet, ik roep maar wat..

Dat van die draadjes is wel erger vind ik.. Schroefjes kan je nog vervangen (gemakkelijk)

Ik moet zeggen, ik vind die modulars toch vaak wat amateuristisch overkomen, of ligt dat aan mij..

R

Nouja, ik schijn echt de enige te zijn zo'n beetje, die continue wat kleine probleempjes heeft met s.com, de anderen (in NL) voor zover ik hoor niet.
Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal, eigenlijk. Kan me voorstellen dat Doepfer amateuristisch overkomt, gezien wat je ervan hoort. (voor de synesthesie enthousiastelingen onder ons)
Verder kan ik er niet over oordelen.

Waarschijnlijk gewoon een slechte keus van de kwaliteit staal. Bij mij op het werk hebben wij buizen voor de offshore van verschillende kwaliteiten en bij 1 bepaalde kwaliteit is in aanraking komen met een ander soort staal ( de schroevendraaier in jouw geval b.v. ) al genoeg om binnen een dag of 2 roest te vormen.

Zelf had ik laatst 4 verzonken inbusbouten nodig. 3 Euro voor 8 bij de Gamma maar ik ben even naar de speciaalzaak voor de industrie gefietst en betaalde daar 6 Euro voor 4 in RVS.

Wel erg slechte reclame voor deze modulars en mocht ik ooit een modular kunnen behappen zal ik verder kijken en waarschijnlijk bij MOTM of Cyndustries uitkomen.

Succes ermee,

:okdan:

Martin

Origineel geplaatst door 843

Wel erg slechte reclame voor deze modulars en mocht ik ooit een modular kunnen behappen zal ik verder kijken en waarschijnlijk bij MOTM of Cyndustries uitkomen.

Daar betaal je dan ook voor :frons:
Anders had ik daar ook wel voor gekozen.
Als de basis er is, zet ik er mss. een rijtje MOTM bovenop in een zelfbouwkast.
En cyndustries is prachtig, zekers, maar onbetaalbaar.

Maaruhm... niemand een idee of ik iets over die schroefjes zou kunnen sprayen?

Tuulk, je kunt er toch gewoon matte lak overheen zetten. gewoon uit een spuitbus dus. heb k bij de metaalkleurige schroefjes voor mn q ook gedaan > niet 30 keer in en uitschroeven anders wordt het vast weer kaal

Back