Rode K2 Buis

Dialect

Nieuwkomer
Hey mensen,

Ik heb laatst een nieuwe Rode K2 microfoon gekocht. Ik heb op verschillende forums op het internet gelezen dat het vervangen van de buis in deze microfoon kan leiden tot zeer goede resultaten. Ik kwam op verschillende forums tegen dat de originele buis in de K2 een Sovtek 6922 is. Nou heb ik gisteren de microfoon open geschroeft omdat ik de buis wilde vervangen, zie ik ineens dat er een Electro Harmonix 6922 buis in zit. Mijn vraag is eigelijk hoe het kan dat andere mensen origineel een Sovtek buis in hun Rode K2 hebben en ik de Electro Harmonix buis.

Lijkt me reden genoeg om vraagtekens te zetten bij hetgeen je op die fora gelezen hebt.

waarschijnlijk is het gewoon dezelfde buis... daar de EH6922 ook in rusland wordt gemaakt zullen ze wel uit de zelfde fabriek komen en er een ander naampje op plakken!

tsja je ziet toch dat beide typenr's 6922 zijn? dus daaruit kan je toch afleiden dat ze heel waarschijnlijk gewoon t zelfde zijn maar met een ander merk erop? t zal je misschien ontgaan zijn maar de hele wereldeconomie draait tegenwoordig om alles door (de goedkoopste) subsidiaries te laten produceren en er dan een hip merk op te plakken.

Ja mensen de Sovtek 6922 en de Electro Harmonic 6922 buisjes zijn idd "dezelfde" buisjes.

Dit kwam ik tegen op een site:

Introduction
The Electro-Harmonix (EH) company was one of America's most innovative musical accessories manufacturers. Founded in 1968 by Mike Matthews with $1,000 cash and a $5,000 bank loan, the company grossed annual sales of 5 million dollars by 1978. EH survived opposition from labor unions and others, but finally succumbed in 1985, only to re-emerge in the 1990's under the New Sensor/Sovtek name. The EH name has since reappeared on a line of reissued effects while the original models have become collectors items.

Kijk eens of er nog letters achter de 6922 staan, dat maakt nogal wat uit.

Bij Jac Music staat het één en ander.

Onder andere:

6922-EH The 6922 is a long life version (10.000 hours minimum), of the ECC88 (6DJ7).
This tube has RHODIUM pins, for better contacts quality. This is a shiny white metal, not gray colored, as with low cost tubes.

De prijzen voor deze buis liggen tussen €9,66 en €25,20 afhankelijk van de uitvoering.

Re: Rode K2 Buis

Origineel geplaatst door Dialect

Ik heb op verschillende forums op het internet gelezen dat het vervangen van de buis in deze microfoon kan leiden tot zeer goede resultaten.

Het is niet enkel en alleen de buis die een mic wel of niet goed maakt. Het is het hele plaatje... Alle onderdelen die een mic bevat. Ik heb toendertijd ook div forums (over k2) gelezen en daar vervingen ze ook de capsule van de Rode mic... Die mensen vervangen zowat de hele mic....

Origineel geplaatst door MisterG
Kijk eens of er nog letters achter de 6922 staan, dat maakt nogal wat uit.

Bij Jac Music staat het één en ander.

Onder andere:

De prijzen voor deze buis liggen tussen €9,66 en €25,20 afhankelijk van de uitvoering.

die EH die ze achter de buis plakken staat gewoon voor electro-harmonix ze plakken dus gewoon even nog hun merkje achter het type ! maar geen verschil met de gewone 6922

hetzelfde doet EHX trouwens ook met Oktava microfoons. de mics die je op hun site ziet staan zijn gewoon Oktava mics, maar dan met hun eigen naam erop.

Back