Mpc1K aansturen met Cubase SX3

mr.ambush

Ingeburgerd
Heb een probleempje.........Probeer momenteel mijn MPC1K aan te sturen vanuit Cubase SX3. Het doel is om mijn MPC beats spoor voor spoor gesyncd op te nemen in Cubase. Het aansturen en opnemen gaat prima !

Echter wanneer ik bijvoorbeeld mijn kicks op een spoor wil zetten gaat dat prima echter het lijkt of cubase een fractie te laat start met opnemen en daardoor de eerste kick muffled klint door dat deze een fractie te laat gestart is met opnemen.

Wie o wie weet hoe ik dit kan verhelpen ??? Is dit wellicht een latency probleem ???

Gaarne response !!!!!!!!!!!!!!!!!

zoek even op in je cubase handleiding: Latency Compensation

mocht je die niet hebben dan even op het forum of op google zoeken, met zoekwoorden: cubase latency compensation

in feite hebben je in en outputs een delay, die kan je vinden door het aantal buffer samples uit te rekenen naar mini seconden, of je geluidskaart interface geeft die mini seconden zelf al weer, die mini seconden geven de delay aan waar je altijd rekening mee moet houden om software en hardware tegelijk te gebruiken

voorbeeld:

de vst,s hebben een latency van de outputs van je geluids kaart, neem je die op in je pc dan komt de latency van de inputs er ook nog bij op. dat is al dubbel

heb je vst,s tegelijk lopen met hardware zul je ook weer die timing moeten compenseren, succes.

milliseconden !!
..een mini second :D :D hoe groot is die?
1 milliseconde (1ms) is 1/1000 van een grote seconde. en als je die grote seconde vermenigvuldigt met 60 dan heb je een grote minuut. Maar zon grote latency zal je ni hebbe, zeker? Je kan het zo zeggen: Milliseconden is de eenheid van latency .. da klopt ni maar zo begrijp je het misschien? (aan topicstarter)

Hierom begin ik al mijn songs met minimaal één maat rust... Dan kunnen alle MIDI messages (controllers, programs) etc rustig verstuurt en verwerkt worden, en heb je nergens last van verder...

Back