Kijk uit een waarschuwing

ykaruzo

Gedeactiveerd account
Bij deze wil ik iedereen waarschuwen voor vreemde praktijken van iemand die op Marktplaats.nl Samples aanbied voor de Yamaha Su-200 maar ook Stijlen voor de Yamaha Psr 9000, de aanbieder noemt zichzelf Jan maar aan de advertenties zie je dat je met een buitenlander te doen heb (op zich niks mis mee) hij bied aan een Smartmediacard met Arabische samples Tabla enz, in de advertentie zie je een foto van de org.verpakking met grote letters zie je staat copyright dj-oriental
De 2e advertentie van deze Jan is een cd-rom met westerse 3000 stijlen en 500 oosterse stijlen voor de Yamaha Psr-9000 je ziet een afbeelding van een prachtige verpakking met een cd en ook nog wat diskettes,
Aangezien het best wel bijzonder zou kunnen zijn bood ik voor allebei totaal 80 euro, ik kreeg reactie ik moest hem bellen, Jan heet geen Jan maar Sirus, overeengekomen dat ik 10 euro extra zou betalen voor aangetekend verzenden,
90 euro op zijn rekening gestort hij mailde dat het er was en het spul was al opgestuurd, 5 dagen later niks, ik mail hem en vraag het pakketnummer zodat ik via tracktrace.nl kan zien waar het pakketje is gebleven, heb ik niet schreef hij terug want ik heb het gewoon gestuurd, ik schrijf hem dat hij mij dan een oor heeft aangenaaid, komt goed schrijft hij ik stuur direkt nieuwe aangetekend op, (ik dacht al nieuwe? Zeker een oude partij samplekaartjes ! ok is mogelijk) wat krijg ik met de post, een cd-rom in een stukje papier met viltstift beklad met de tekst Yamaha 9000 en een vies uitziend oud 8 mb smartmediakaartje in een stukje bubbelfolie, dus niet wat hij laat zien, de styles op cd zijn wel goed al zijn het voor het merendeel gratis geplukte van internet, maar ook illegaal gekopieerde van Turkmidi.com, had ik al originele van, het smartmediakaartje gaf in de SU/200 aan format error, en in de pc gaf hij aan leeg te zijn, bij controle met een filerestore programma kwamen er wat foto`s te voorschijn maar niks samples,
weer gemaild, geen punt hij zou de samples wel per email sturen en jawel 8,5 mb aan samples, kunnen dus nooit op een kaartje gestaan hebben van 8 mb, 10 bankjes samples, zijn antwoord hier op was, luister goed ik heb jou al een splinternieuwe kaart gestuurd van 64 mb die is kwijtgeraakt dus ik mazzel jou door een nieuwe te sturen en 8 mb is voldoende voor jou, weer mail ik hem het volgende, beste Sirus omdat jij je niet aan je afspraak houd van aangetekend sturen en de boel kwijtraakt moet ik nu boeten, Geen reactie dus

MAAR LET OP! Nu komt de Aap uit de mouw hij heeft de eerste keer wel degelijk iets opgestuurd want het was verkeerd bezorgd bij mensen om de hoek die met vakantie waren, ik kreeg van hun de envelop, en wat zat er in, een oud smartmediakaartje van 16 mb met 15 bankjes samples en een kloddertje vet, hoezo dus een nieuwe kaart van 64 mb en 2 cdroms in een velletje papier ook met viltstift beklad, dus helemaal geen originele verpakking met beschrijving enz, gewoon een oplichtertje, dit zijn de advertentie nummers kijk maar eens.

6361966513 en 6361966513

Meldpunt

Meldpunt

Ik heb het zelfde verhaal naar Marktplaats gestuurd, ik heb ook het telefoongeprek met met dee meneer opgenomen, nou je zou je handen ervoor in het vuur steken zo'n aardige muziekliefhebber, heel veel geld had hij betaald voor deze smartmediakaart met samples het was heel bijzonder, hij had het uit Amerika top artiesten hadden dit ingespeeld ik zou versteld staan, kijk de laatste email van hem,

Hallo John ,
Zoals je weet ik heb voor je een 64 mb niewe card opgesturd en dat is al in de ..... gegaan,
en had ik niet meer allen 8 mb en dat is genog voor 9 vol.en hij heeft goed gedaan altijd
dit was de eenege card die ik had dat is niet de bedoeling .maar ik heb de sampalen wel gemaild naar jeu, en er zijn verschelende sampalen in de werold ,alles is niet vergelijkbaar dat weet ik het zeker.en ik weet wat, en welke, sampalen je bedoeld ik heb het gehoord ik ken ze al ,die zijn niet vergelijkbaar als mijn sampalen .en ik hoop dat je voldoende geinformeerd te heben .
Mvg sirus,

Nog iemand die voor mij wat SAMPALEN heeft :dubbel: :luv: :kont: :kont:

Het is te hopen dat sirus die 80 euro goed gaat besteden. Aan een cursus Nederlands bijvoorbeeld 8o)

De Su-200 Tabla advertentie

De Su-200 Tabla advertentie

De Su-200 Tabla advertentie van deze meneer is inmiddels door Marktplaats verwijderd,

ik plaats even het fotootje van hoe het eruit zag

Attachments

• 103013615.jpg
    103013615.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 148
Ja het lijkt me wel duidelijk dat de afgeleverde zaak/zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden.
Heb je al gewoon je geld teruggevraagd van deze meneer? Ik denk dat de kans klein is dat de persoon in kwestie daarmee akkoord gaat maar juridisch sta je natuurlijk erg sterk. De vraag is hoeveel moeite (geld) jij ervoor over hebt om die 80 euro terug te krijgen.

Re: De Su-200 Tabla advertentie

Origineel geplaatst door ykaruz

ik heb soortgelijke ervaring met sample cd's via ebay... ben er voorlopig maar vanaf gestapt

Waarom stuur je het niet gewoon terug? En laat je de bank je geld niet terug halen?

Origineel geplaatst door MadDonna
En laat je de bank je geld niet terug halen?

Dat kan dus niet. Stel je eens voor.

Ik heb inderdaad iets te snel gepost. Het kan wel, maar niet altijd. Neem contact op met je bank als je meer wilt weten. Iedere bank heeft zijn eigen regels daarin.

Unive had ten onrechte 178 euro van mijn rekening afgehaald, met de bank gebeld en binnen twee dagen had ik het weer op mijn rekening.

Het verschil is dat het in dit geval natuurlijk om een directe betaling gaat en niet om een machtiging zoals bij mij. Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben is het volgende:

Valt dit niet onder de colportage wetgeving?

storneren kan alleen bij een automatische incasso (machtiging) en moet binnen 30 dagen gebeuren. Is bij iedere bank hetzelfde. Is volgens mij wettelijk zo geregeld.

Origineel geplaatst door MadDonna
Valt dit niet onder de colportage wetgeving?

Nee. Het betreft hier gewoon 'koop' en niet het wettelijk beschermde 'consumentenkoop'.
D.w.z. je koopt op marktplaats en soortgelijke sites van een andere particulier.
De andere partijen, d.w.z. de plaats waar je de advertentie zag, en de bank waarmee de betaling werd verricht, zijn gewoon derden in deze transactie. Zij kunnnen en zullen weinig voor je doen, omdat zij daar ook de mogelijkheden niet voor hebben.

Beschermende maatregelen zijn eigenlijk alleen genomen voor consumentenkoop, dus van een professionele aanbieder, met name voor koop op afstand en voor koop met grote financiele impact.

Kortom, je kan gewoon heel weinig doen; hoogstens aangifte doen bij de politie (dus via strafrechtelijke aanpak), evt. een privaatrechtelijke zaak aanspannen (loopt erg snel in de papieren) of gewoon eigen rechter spelen (mag niet... ;))

En de volgende keer nòg beter uitkijken. Maar het blijft gewoon lastig, zeg maar gewoon onmogelijk om altijd te voorkomen.
Niet voor niets staat een site als http://www.internetoplichting.nl propvol.
Overigens zag ik op die site een stappenplan met nuttige tips.

Origineel geplaatst door ykaruz
De Su-200 Tabla advertentie van deze meneer is inmiddels door Marktplaats verwijderd,

Vooral de over-used Word Arts uit Microsoft Word maken de cover erg professioneel en geven het product dus ook een professionele en betrouwbare uitstraling...

Origineel geplaatst door omiel
storneren kan alleen bij een automatische incasso (machtiging) en moet binnen 30 dagen gebeuren. Is bij iedere bank hetzelfde. Is volgens mij wettelijk zo geregeld.

Er is een verschil tussen wat kan en wat kan.....keer een gast meegemaakt die het voor elkaar kreeg om een grote betaling naar het rampenfonds voor de tsunami terug te draaien bij de bank.....

Back