Weinig reacties op tracks !!

C-Code

Addicted to Breaks
Beste synthforummers;

Ik merk de laatste tijd dat er weinig reacties meer gegeven word op tracks die mensen in de tracks sectie posten (en daar bedoel ik niet alleen mijn eigen track(s) mee), waardoor komt dat toch ?

Ik heb besloten om in ieder geval de komende tijd elke track te beluisteren en feedback te geven, omdat ik het zelf ook graag zo zie bij de tracks die ik hier post.

Wie doet met me mee ? *D

..Misschien omdat de files groot zijn en niet iedereen ADSL heeft...

Ook worden er misschien teveel tracks gepost...?
Zoiets als Voice Greetz is wel leuk als het kleine filetjes zijn van niet groter dan 1 MB ofzo...

Ik snap dat sommige files erg groot zijn, en dat niet iedereen adsl heeft.....

Maar een maand of wat geleden werd er nog redelijk veel gereageerd op geposte tracks, in tegenstelling tot nu. En ik vind de mening van synthforum bezoekers toch best wel fijn, omdat er altijd wat van te leren is (en met mij meer mensen volgens mij) !

...Ja andermans mening is ook belangrijk, maar als je een site hebt met ik weet niet hoeveel bezoekers die allemaal electronische tracks gaan uploaden, wordt het gewoon teveel om alles nog interessant te vinden denk ik...

Overdaad schaadt dus eigenlijk gewoon...

Daarbij komt nog het feit dat iedereen met 2 CD spelers en een mixer zich DJ noemt (niets persoonlijks trouwens hoor).Mensen die ZELF muziek maken interesseren zich niet in een DJ set ofzo met bestaande platen die gelijk lopen denk ik...

Wat wel leuk is misschien is bijv. korte stukjes van bijzondere geluiden die je hebt geprogrammeerd ofzo..die kun je dan snel even luisteren en nog vagere dingen maken...

Tja maar zoveel tracks worden er nou ook weer niet gepost op de synthforumsite toch ?

Ik heb ook nog nooit een dj hier een set zien posten omdat dat ook niet de bedoeling is.........ik ben overigens ook al een tijdje geen DJ meer.....dus ik zal mijn naam is laten veranderen in C-Code door de moderators van dit forum !

je hebt eigenlijk gelijk, ik zou zelf ook wat meer moeten luisteren...maar t worden idd steeds meer tracks heb ik t idee.

BTW. Tijdens de afwas luister ik bijzonder graag naar een lekkere set van plaatjes die gelijk lopen

Ik denk dat het te maken heeft met de tijd die mensen al dan niet hebben, ikzelf heb vaak niet de tijd om alle geposte tracks te beluisteren en te "beoordelen". Ik wil dat pas doen als ik goed naar een track geluisterd heb. En daar ontbreekt mij vaak de tijd voor (helaas).

Mijn excusen bij voorbaat. ;)

Zo ik heb er net drie gehad en ben nu een vierde aan het luisteren. Effe snel als m'n collega's aan het pauzeren zijn en ik effe herrie kan maken :)

Wat ik wel relax vindt als mensen standaard vermelden wat ze aan apperatuur/software gebruikt hebben.

Origineel geplaatst door sander

Wat ik wel relax vindt als mensen standaard vermelden wat ze aan apperatuur/software gebruikt hebben.

Yep, mensen moeten gewoon wat meer info geven bij de tracks. Dan weet je van tevoren wat je kan verwachten en of het je stijl is. Het nodigt ook meer uit tot luisteren als er goede/leuke info bijstaat.

En soms moet je gewoon wat meer geduld hebben. Ik luister meestal tracks in het weekend.

Zet er vooral bij wat voor stijl het is...!

Als het trance/house/dance/hiphop/drum n bass enz. is luister ik sowieso niet!

Het lijkt erop dat het hele DSF bestaat uit mensen die alleen maar dance-baar spul maakt..(is dat ook zo?)

Leuker zijn experimentele tracks, niet per se met een (dans)beat ofzo...
Waarom moet het altijd 'commercieel' verantwoord of uitbrengbaar zijn???
maak eens iets origineels/experimenteels/geluidslandschappen/elektro-acoustisch anders ofzo dan die eeuwige 'lekker beat' 'lekker baslijn'etc...!

Sorry hoor...no offence enzo...

Ik luister wel veel trax maar 't is voor een groot deel niet echt mijn genre en vind dat ik dan ook niet echt kan beoordelen op goed of slecht, en ik denk dat ik de maker dan waarschijnlijk tekort zal doen, ook al is het niet zo bedoeld. tis ook fijn om de stijl dr bij te vermeldenin de treadtitle.

Heb heel lang bijna elke track geluisterd maar op een gegeven moment werden het er teveel, mede omdat ik ze ook heel precies ging uitpluizen. Maar op een gegeven moment werden het er teveel. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken dat er meer leden kwamen en die ook automatisch meer muziek maken. En ik moet zeggen dat de kwaliteit van de muziek toch best wel goed is.
Zelf probeer ik gewoon nog wel veel nummers te luisteren maar alles nee dat lukt me echt niet meer.

Maar je kunt zoveel van anderen leren of anderen helpen met goede tips. Het afzeiken van muziek van anderen vind ik nog steeds zwaar onbeleeft. De persoon in kwesitie weet best wel hoe het zit met die track en wil graag opbouwende kritiek. Gelukkig dat ik het de laatste tijd niet meer zo vaak tegenkom. En als ik me er aan stoor zal ik dat ook wel laten merken.

En dat ik zelf niet zo veel meer uitbreng is wel jammer maar af en toe maak je veel en dan weer eens weinig nummers.
Maar ik hoop wel dat ze door een aantal mensen beluisterd zullen gaan worden. :)

Origineel geplaatst door fuse
Het afzeiken van muziek van anderen vind ik nog steeds zwaar onbeleeft. De persoon in kwesitie weet best wel hoe het zit met die track en wil graag opbouwende kritiek. Gelukkig dat ik het de laatste tijd niet meer zo vaak tegenkom.

Ik denk dat dit een belangrijk punt is. Afzeiken is idd fout, maar ik denk dat als je
een track post er open voor moet staan dat je er ook negatieve feedback op kan krijgen.
Uiteindelijk is dat mits je het goed leest ook weer heel waardevol.
Ik denk dat veel mensen zoiets hebben van'als je niks goeds te zeggen hebt,zeg dan
beter maar niks'

Als we als standaard regel zouden zeggen, negatieve feedback op een nette
manier kan je verwachten bij een track online. Dat meer mensen een reactie
willen en durven geven (denk ik)

ps: over ontvangen negatieve feedback, onthou: je kan niet iedereen plezieren!

gewoon een kwestie van fatsoen. Als je je track hier online zet, moet je ook bereid zijn eerlijke meningen in ontvangst te nemen. Als je alleen maar reacties wilt waarin mensen je kont kussen, zet m dan maar ergens anders, ik ga ervan uit dat als je t gooit tussen de mensen die er verstand van hebben (wij toch?), je het doet om er iets van op te steken en kijken hoe t valt. IMHO

Positieve reacties zijn niettemin hartstikke vet!

Origineel geplaatst door OnAcid
Yep, mensen moeten gewoon wat meer info geven bij de tracks. Dan weet je van tevoren wat je kan verwachten en of het je stijl is.

Er zijn denk ik ook mensen die naar de gearlist kijken en als die niet bijzonder is, luisteren ze niet eens meer naar de track.
ok, in mijn geval misschien terecht :P maar dat zou toch wel beetje jammer zijn... veel trackposters hebben niet eens zoveel spul maar dat wat ze hebben daar proberen ze tenminste wat mee te doen

Origineel geplaatst door Bahamut

Er zijn denk ik ook mensen die naar de gearlist kijken en als die niet bijzonder is, luisteren ze niet eens meer naar de track.
ok, in mijn geval misschien terecht :P maar dat zou toch wel beetje jammer zijn... veel trackposters hebben niet eens zoveel spul maar dat wat ze hebben daar proberen ze tenminste wat mee te doen

Mwoh, dat geloof ik niet echt.

Ik bedoel er meer mee dat men plaatst een bericht van:" Dit is mijn nieuwe track en hier kan je hem downloaden."
Als je wil dat je track beoordeeld wordt, mag je van mij best wel wat meer moeite doen en wat informatie geven; Hoe gemaakt, waarmee, problemen, etc.
Ik moet dat nummer toch ook downloaden, (aandachtig) beluisteren en een verhaal tikken.

Het komt volgens mij mede doordat veel leden de site overdag bezoeken. Dat zal dus voor een groot deel vanaf het werk of school zijn. Niet elke office / school pc is multimediaal. Daarnaast zal dat zakelijk surfen vaak diskreet gebeuren.

laatste tijd beetje veel tracks....en ook meestal de zoveelste hardhouse, hardcore of trance track...dat vinnik niet echt wat dus dan kan ik ook niet echt zinnige feedback geven....wat bij mij ook beetje is is dat ik dan lees "nieuwe house track" en dan komt er zo'n ooziebooziewoetsiefoetsie track langs waar ik nie blij van wordt......dat is niet mijn definitie van house, ook al is house natuurlijk een erg breed label...daardoor haak ik de volgende keer eerder af..dus denk dat meer specifieke info over stijl, doel, gebruikte gear etc. ook meer reacties gaan opleveren

Back