James Brown is dead

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bericht door een moderator:
Threads samengevoegd.

Betreffende het 'nieuwsbeleid': Mogen de moderators ook rustig hun kerstbrunch opeten? ;)

respect is zeker op zn plaats,..
@ klaus...shame on you man ,..james brown ,..hij ,zn band,en meer van zn tyd zijn verantwoordelijk voor de swing / drum
mega dansbare funkin sound

dat ie op zn wijf schoot dr sloeg ,...dronk & snooooof , doet r nu niet toe we zitten hier niet by amnesty
in iraq gaan dr dagelijks precies honderd dood door....
we zitten hier niet by amnesty

http://www.youtube.com/watch?v=4re_DvIXB9o

de funky drummer loops enso zouden niet bestaan
als de emu sp1200 armen en benen zou hebben ...dan
[kben wel benieuwd waar istie eiegnlijk aan overleden ,..

tribute
http://www.youtube.com/watch?v=FmvTI8C9E50&mode=related&search=

the hardest working showman alive
git uppah
say it loud,...im black & im proud
GOOD DOD YAH

:halleluja :engel: :engel: :engel:

Origineel geplaatst door R-ond
de funky drummer loops enso zouden niet bestaan
als de emu sp1200 armen en benen zou hebben ...dan
dat is altijd achteraf gelul, als hij het niet was geweest hadden we nu wel iemand anders gehad die iets te weeg had gebracht... dus om nu te zeggen dat zonder mr. brown nergens wat van terecht zou zijn gekomen is niet vooraf te zeggen aangezien we het niet zouden weten...

Origineel geplaatst door bliepbliep
idd, ik hoop heel hard dat ze NIET "i feel good" op z'n begravenis gaan draaien :bekdicht:
mwhoaa valt opzich nog mee... ik vind "git up, git on up... git uppa, git on up..." minder gepast 8o)

Origineel geplaatst door 6 trak
dat is altijd achteraf gelul, als hij het niet was geweest hadden we nu wel iemand anders gehad die iets te weeg had gebracht

is niet vooraf te zeggen aangezien we het niet zouden weten...

Misschien ook wel niet dus... geen achteraf gelul dus, James was een pionier misschien zou muziek anders zijn, of misschien pas veel later zo worden.. wie weet.. Vindt niet dat James minder krediet zou verdienen omdat er misschien wel eens iemand anders misschien ooit het zelfde zou doen..

James Brown.. Respect! en inderdaad knap dat ie t nog zo lang heeft uitgehouden

RIP =(

ik hoorde het vandaag pas rond een uur of 7. was er toch knap van geschrokken...

de levende legende en pioneer is niet meer...
RIP!

Origineel geplaatst door resonance
James was een pionier
Wie zegt dat? Wat bepaalt of iemand een pionier is?

Leo
voor hoe hij was als mens
Hoe was hij dan als mens? Een geweldig mens of wat bedoel je precies? Ken je hem persoonlijk? :confused:

Origineel geplaatst door klausito
Hoe was hij dan als mens? Een geweldig mens of wat bedoel je precies? Ken je hem persoonlijk? :confused:

pff. is dit een zuiver informatieve vraag of wil je me meteen iets meedelen?

james brown was niet zomaar vanzelf een ster. en toen hij het wel was ging hij er ook gebukt onder, had problemen met drugs en agressieregulatie, om maar eens wat te noemen. bijna elk mens is boeiend, als je je in hem of haar verdiept.
maar goed, laten we maar niet off topic blijven.

:doei: :walker:

Origineel geplaatst door klausito
Wie zegt dat? Wat bepaalt of iemand een pionier is?

Wie zegt dat?

De Geschiedenis.. geen mening van mij maar een feit

Wat bepaalt of iemand een pionier is?

Een pionier komt met iets dat vernieuwend is..

James kwam met een (of meerdere) nieuwe stylen, mensen gingen zn style imiteren en er ontstonden zijtakken door..

Dus ja James was een pionier, en hij heeft grote invloed gehad op andere stylen :)

en ook dit krijg je niet zomaar omdat een of andere pipo m genomineerd heeft:

1993

James Brown receives the Lifetime Achievement Award at the annual Rhythm and Blues Foundation Pioneer Awards

Oh ?

Lees het nu pas.

2 jaar geleden nog live gezien, gruwelijk cool.

Tja jammer jammer, maar hij heeft wel tot het uiterste eind muziek gemaakt, yeah.:D

Origineel geplaatst door Leo
pff. is dit een zuiver informatieve vraag of wil je me meteen iets meedelen?

james brown was niet zomaar vanzelf een ster. en toen hij het wel was ging hij er ook gebukt onder, had problemen met drugs en agressieregulatie, om maar eens wat te noemen. bijna elk mens is boeiend, als je je in hem of haar verdiept.
maar goed, laten we maar niet off topic blijven.

:doei: :walker:

hail ,..ik heb nooit vroegah naar funk geluisterd want ik waste jong ,..[ben nie soo jong zeker geen ouwe lul[o]
so mn "toewyding"...indzeze post ,
is gebaseerd op waar ik vroegre wel mee op groeide ,...;hiphop
indie eerste jaren van hihop was james brown eg een voorbeeld qa sounds
[vast waren er wel meer artiesten in die tyd pre jaren 80 die "funkin" music hadden...luister george clinton ]
hij riep al ; housenation were on tha move ,..nothing can stop us now ,..
terwijl t werk woord "housen" nog uitgevonden moest worden ,..

on topic james ruled ,..op alle fronten ,..
en idd zijn der veeeeeel meeeeer muzikale GROTEN,...
ik hoop alleen niet dat ze over 20 jaar dat ook niet zeggen over 50 cent
dat ie ook ..belangrijk is geweest voor de hiphop!.

Origineel geplaatst door R-ond
luister george clinton

Bedoel je Bill Clinton of George Bush?

:D

Origineel geplaatst door resonance
Misschien ook wel niet dus... geen achteraf gelul dus
dat is het wel... NU weten we hoe het gegaan is... dus spreken we van 'achteraf'... stel dat J.B. er nooit geweest was dan hadden we nooit gehoord van de 'beste' man en hadden we nu ook niet geweten wat 'we' zouden moeten missen op dit moment... :geslaagd:

dat is altijd achteraf gelul, als hij het niet was geweest hadden we nu wel iemand anders gehad die iets te weeg had gebracht...

En dat is achteraf gelul.. want dat weet je niet

wat we wel weten is wat ie bereikt heeft, en daar verdiend ie alle respect voor :)

maar goed, lekker boeiend verder.. I rest my case ..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back