Samples van koor geluiden

sylver myst

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben dringend op zoek naar koorgeluiden. Denk aan bands als After forever, Within temptation. Wie kan mij hier mee helpen. Zou er ontzettend blij mee zijn.

Fijne dag nog

Gr Marc

Koor samples

Koor samples

Ik heb een geweldige set van EASTWEST/QUANTUM LEAP SYMPHONIC CHOIRS.
Dit is echt het neusje van de zalm. Je kunt zinnen ( je eigen tekst) intypen en dat
koor gaat dat gewoon voor je zingen. Waanzinnig!! Je hebt er wel een vet systeem
voor nodig. Met 1G geheugen kom je er niet!

http://www.soundsonline.com/product.php?productid=EW-165

Rodin

koor

koor

bedankt voor de tip!!

Het programma is alleen wat aan de dure kant.

Maar daar is ook wel wat op te vezinnen.

Nogmaals mijn dank.

koor

koor

Weet jij misschien een manier om dit programma op een goedkopere manier in mijn bezit te krijgen.

Gr Marc

Weet jij misschien een manier om dit programma op een goedkopere manier in mijn bezit te krijgen.

Ik zocht een andere sample cd en toen werdt deze mij op marktplaats aangeboden voor 40,- euro, ik weet niet in hoeverre je daar problemen mee gaat krijgen qua rechten enzo.

Wat mij betreft is er maar een stelregel: als je een sample-library nodig hebt of graag wilt gebruiken dan koop je hem bij de fabrikant of dealer, bijvoorbeeld Bestservice in Duitsland. Ze stunten vaak met prijzen, dus er is ook wel iets moois te koop voor niet zoveel geld als je een beetje goed oplet.

Het aanschaffen van grote, professionele libraries, waar duizenden ontwikkel- en opnameuren inzitten van de producenten voor een paar tientjes op marktplaats grenst aan diefstal. De oorspronkelijke eigenaar die het verkoopt schendt de licentieovereenkomst. Degene die samples gebruikt in muziekproducties waarvoor hij niet de gebruiksrechten heeft schendt ook deze regels.

Ik vind die rubriek samples bij Marktplaats een vaag en quasi-crimineel gedoe en heb er bij het bedrijf dat Marktplaats runt al wel eens een klacht over ingediend. Voor een deel is het onkunde van de verkopers, maar er zitten ook hele rotte appels bij. EWQL, Spectrasonics, Garritan, VSL etc voor een prikkie? Oppassen geblazen.

Het is niet persoonlijk bedoeld en misschien ben ik wat dit betreft erg rechtlijnig, sorry daarvoor, maar zo zit ik in elkaar.

Ik heb ooit toen ik krap bij kas zat Prosamples gekocht, bijvoorbeeld van Halleluja Choir en nog zoiets. Check www.bestservice.de wat ze allemaal hebben.

Ik heb al mijn sample cd's supergoedkoop op Ebay gescoort.............

én ook allemaal orgineel,
je moet dit wel ALTIJD van te voren specifiek vragen, maar tot nu toe is dat dus altijd goed gegaan.

Pas nog 5 pro-samples cd's voor 25 euro

Deins, check voor de lol eens even wat de mensen van bijv. Spectrasonics hierover zeggen op hun site.
Orgineel schijfje wil niet zeggen dat je daarmee ook rechten koopt. Het is even veel waard als een zelfgebrand DVD-tje van junk Henkie op de hoek. Allemaal hetzelfde.
Uiteraard kun je in je homestudie doen en laten wat je wilt met al die samples, maar als je een productie releast of je hebt airplay op radio, tv, bios of computergame, dan moet je toch zorgen dat je de gebruiksrechten hebt. Dat gaat in de regel niet via Ebay...

En hoe moet je dan bewijzen dat je die gebruikersrechten hebt?

En hoe zit het dan met samples en geluiden in hardware, daar zitten ook rechten op van de makers.
Hoe zit dat als je dat apparaat tweedehands koopt?

Origineel geplaatst door deins

Dat hoort toch niemand meer nadat samples in de mix zitten? wie zegt dat jij zelf niet zo'n sample hebt gemaakt?

En hoe zit het dan met samples en geluiden in hardware, daar zitten ook rechten op van de makers.
Hoe zit dat als je dat apparaat tweedehands koopt?

Bij software: registreren bij de producent, vroeger met zo'n briefkaartje, tegenwoordig gaat alles online. Tegenwoordig worden veel samples gebundeld aangeboden met een player (GPO, QL etc). Die moet je dan ook autoriseren, anders draait hij niet. Dan weten ze dat jij en je studio het gebruikt en kun je het volop in je producties inzetten. Je kunt op meerdere platformen autoriseren, maar altijd op jouw naam.

Wat hardware betreft: daar weet ik niet zoveel van, eerlijk gezegd. Dat ligt vermoedelijk net weer iets anders.

Maar denk maar aan software: je krijgt van de programmeur nooit de code zelf, maar alleen het recht de software te gebruiken. Dat betekent dus: niet doorverkopen, niet doorontwikkelen onder eigen naam.

Origineel geplaatst door pal
Dat hoort toch niemand meer nadat samples in de mix zitten? wie zegt dat jij zelf niet zo'n sample hebt gemaakt?

Je bedoelt of het te vergelijken is met een serienummer wegvijlen op een motorblok?

Zonder gekheid, als je ze begraaft wel ja, dan is niks goed te horen, maar sommige geluiden hebben wel een duidelijke signatuur. Ik hoor bijvoorbeeld meteen of er op tv in een Discovery-docu een sample van Spectrasonics Metamorphosis voorbij komt. Met orkestlibraries is dat moelijker, of er moet een watermerk inzitten. Schijnt ook nog een truc te zijn om de herkomst te achterhalen.

Ik ben iha een groot voorstander van zelf samples maken, zelf dingen opnemen. Desnoods een koor.

Ik begrijp dat bij software een licentie nodig is en zo geregistreerd is.

maar van mijn verzameling prosamples cd-tjes zie ik geen enkel verschil tussen degene die ik bij de muziekwinkel of Ebay gekocht heb.
het zijn audiosamples dus software registratie gaat dan niet op, er staat ook niets op de prosample cd's over registratie en dus ook de gewoon in de winkel gekochte prosamples zijn op geen enkele manier te achterhalen dat ík die gekocht heb.

Bij prosamples/bestservice weten ze niet dat ik in de winkel een samplecd van hun gekocht heb en dit is ook niet geregistreerd.

Dus hoe moet ik dat bewijzen?

zo staat ook op de site van bestservice dat het verboden is samples te converteren naar andere formaten.
Dus als ik daar een audio cd koop en hem converteer naar het formaat van mijn sampler ben ik dus ook in overtreding?

Bij prosamples/bestservice weten ze niet dat ik in de winkel een samplecd van hun gekocht heb en dit is ook niet geregistreerd. Dus hoe moet ik dat bewijzen?

Bij de Prosamples-reeks heb ik de indruk dat deze juist is uitgebracht als opwarmertje voor de grote libraries waar prosamples van is afgeleid. Dan zal het de producent niks kunnen schelen, zolang er maar veel mensen kennis mee maken. Maar wat ik wil zeggen heeft betrekking op de grote libraries, zeg vanaf euro 300 tot wel 5000. Dus je hebt gelijk, bij Prosamples valt waarschijnlijk niks te registreren.
Iedere fabrikant heeft weer zijn eigen licentievoorwaarden natuurlijk.

zo staat ook op de site van bestservice dat het verboden is samples te converteren naar andere formaten.
Dus als ik daar een audio cd koop en hem converteer naar het formaat van mijn sampler ben ik dus ook in overtreding?

Kennelijk, maar dit vind ik persoonlijk ook gezeur. Want je krijgt het gebruiksrecht op gebruik van de sample in muzikale producties, daar houd je je aan, het technische formaat (binnen je studio) zou niet relevant moeten zijn. Ik heb ook wel Giga of Soundfont gekocht en die in EXS ingelezen.

Als ik weleens een sample vernaggel ( echt helemaal verbouwen met effecten, crushen, distortion, metalizen, reverberen, knippen enzovoorts ) dan kunnen ze het mijns inziens nooit achterhalen.

Als je illegale samples clean gaat gebruiken ben je volgens mij niet slim bezig ;)

Voor de rest zijn er zat gratis samples te vinden. gewoon lekker googlen.

disclaimer: Dit betekend totaal niet dat ik voor het gebruik van illegale samples en dergelijke ben!

P.S. we dwalen weer af van de topicstarters vraag. Maar google en ge zult vinden.

Origineel geplaatst door Venturi
disclaimer: Dit betekend totaal niet dat ik voor het gebruik van illegale samples en dergelijke ben! P.S. we dwalen weer af van de topicstarters vraag. Maar google en ge zult vinden.

That makes two of us.

Afdwalen valt wel mee hoor. De topic starter wilde iets goeds en toch goedkoop. Ik heb omstandig uitgelegd dat zoiets eigenlijk niet kan in sample-land. En nu doe ik er verder het zwijgen toe.

Gekopie
éerde cd'tjes zou ik sowieso niet kopen. Want ik vind 50 euro betalen aan één of andere gast die daarvoor even in 2 minuten een paar cd-r's kopieéerd ter waarde van 47 cent helemaal buiten proporties.

Ik las trouwens ook op de site dat je samples nooit als enkel geluid mag gebruiken maar er altijd minstens 2 andere geluiden onder moeten staan.
Dus een drumsolosample mag ook niet.

En als je echt een grote hit scoort zijn de licenties schijnbaar ook van de andere kant te omzeilen hoorde ik pas zoals in het geval van The Verve waarbij de opbrengsten van Bittersweet symphony naar Mick Jagger gaan toen het toch wel een heel grote hit werdt en hij spijt van zijn verleende licentie kreeg.
Da's wel bitterzoet

Ik heb omstandig uitgelegd dat zoiets eigenlijk niet kan in sample-land.

Behalve dan prosamples die toch gedeeltes van duurdere libraries voor een leuk prijsje aanbied,

Back