Weer een update:
USB werkt ook overigens. Rechtstreeks aan de novation ks-rack werkt op dit moment nog het handigst: Ik kijk in de novation handleiding voor bijv de midi cc102(voorbeeld) voor attack, dan geef ik bijv fader D9 op de Axiom het cc102 en kan ik die parameter daarbij instellen. Aftertouch is goed te doseren, en kan je ook aan en uit of er tussenin zetten, de noot kan gewoon aan blijven staan. Velocity is ook goed.
Moet alleen nog is kijken hoe ik het met FL ga regelen, elke control moet ik daar eerst in de midi out plugin programmeren, dus dit is dubbel werk. Ook heb ik nog geen idee hoe ik dus via FL aftertouch doorstuur, het komt iig wel binnen in het programma.
Verder nog geen negatieve kanten gezien, naja 2 toetsen rammelen soms een beetje maar dat is wel vaker bij dit soort keyboards..
Maarja, oordelen over de CME kan ik dus helaas niet. Ben zelf voor de axiom gegaan omdat deze slanker is en ik hem mooier vind. Ook is de fader/knop sectie op de CME een beetje scheef/breekbaar.
Verder nog een vraagje: Ik weet niet wat voor soort toetsen je gewend bent? Ik voorheen dus alleen synth/cheap keyboard keys. Dan voelt dit inderdaad wat anders, maar ik vind het eigenlijk wel lekkerder spelen zo.