m-audio axiom 61 vs cme uf6

DJM

Nieuwkomer
Ik zit momenteel heel erg te twijfelen tussen een M-audio Axiom 61 en een CME UF6. De toetsen van de UF zouden beter zijn, maar ik heb ze allebei niet geprobeerd want de lokale muziekwinkels hebben beide modellen niet

kan iemand mij meer vertelen over die midi controller???

Goh, ik heb echt 100% de zelfde vraag in een ander topic waar vrijwel niet op gereageerd is.. :D :P
http://synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=73205

Topic hoort trouwens in Midi & Audio forum omdat het geen synths zijn.

Uiteindelijk heb ik zelf de Axiom 61 besteld, waarschijnlijk krijg ik hem morgen of overmorgen binnen, dan zal ik mijn ervaringen delen

Heb hem inmiddels binnen, via usb gaat het nog niet echt maar via midi wel.

Eerste indruk: Prachtig apparaat, goede afwerking etc.

Klavier is zeker niet slecht, slechts 2 toetsen rammelen soms een beetje (Op een filmpje was het veel erger).

Ben er verder nog niet uit hoe ik alles aanstuur, maar deze zal zeker blijven ;)

Weer een update:

USB werkt ook overigens. Rechtstreeks aan de novation ks-rack werkt op dit moment nog het handigst: Ik kijk in de novation handleiding voor bijv de midi cc102(voorbeeld) voor attack, dan geef ik bijv fader D9 op de Axiom het cc102 en kan ik die parameter daarbij instellen. Aftertouch is goed te doseren, en kan je ook aan en uit of er tussenin zetten, de noot kan gewoon aan blijven staan. Velocity is ook goed.

Moet alleen nog is kijken hoe ik het met FL ga regelen, elke control moet ik daar eerst in de midi out plugin programmeren, dus dit is dubbel werk. Ook heb ik nog geen idee hoe ik dus via FL aftertouch doorstuur, het komt iig wel binnen in het programma.

Verder nog geen negatieve kanten gezien, naja 2 toetsen rammelen soms een beetje maar dat is wel vaker bij dit soort keyboards..

Maarja, oordelen over de CME kan ik dus helaas niet. Ben zelf voor de axiom gegaan omdat deze slanker is en ik hem mooier vind. Ook is de fader/knop sectie op de CME een beetje scheef/breekbaar.

Verder nog een vraagje: Ik weet niet wat voor soort toetsen je gewend bent? Ik voorheen dus alleen synth/cheap keyboard keys. Dan voelt dit inderdaad wat anders, maar ik vind het eigenlijk wel lekkerder spelen zo.

Thanks voor de info ik ben gistern in amsterdam geweest ik ze allebei gezien ik denk dat ik tog voor de AXION 61 ga,
die CME UF6 vond ik niet echt boejend ziet er heel goedkoop uit

ow ja ik ben gewend op piano toetsen te spelen

maar nogmaal Thanks ,ik weet nu wat ik ga kopen :halleluja :halleluja :halleluja

Maar heb je ze beide dan ook even bespeeld, want opzich zegt uiterlijk weinig..

ik heb ze beide niet bespeeld ,maar ik heb in de latste tijd met meer mensen gesproken en iedreen zegt dat ik voor de AXION 61 moet gaan

Groetjes
D.J.M

Back