Korg M1

De Korg M1 is tegenwoordig te koop in software (VSTi) versie, samen met de Korg Wavestation, beide met alle denkbare geluidsbanken die ooit gepubliceerd zijn. Deze bundel kost nieuw zo'n 125,00 Euro. Als je een pc hebt, dan ben je volgens mij beter af met de software. Koop er een goedkoop midi-klavier bij (een E-mu xboard of een Korg K-serie bijvoorbeeld) en je hebt voor ongeveer dezelfde prijs veel meer mogelijkheden.

Mocht je de software niet zien zitten, dan zou ik je toch afraden om een M1 kopen. M1's zijn dan wel gebouwd als een tank, maar na 15 jaar dienst raken zelfs deze afgeragd en versleten. 250,00 Euro lijkt me trouwens verdacht veel...

Origineel geplaatst door Eclectus
Mocht je de software niet zien zitten, dan zou ik je toch afraden om een M1 kopen. M1's zijn dan wel gebouwd als een tank, maar na 15 jaar dienst raken zelfs deze afgeragd en versleten. 250,00 Euro lijkt me trouwens verdacht veel...

De M1 is idd gebouwd als 'n tank, maar is nogal "gebruikt" als podiumbuffel. Ondanks het feit dat vele M1's de laatste jaren ongetwijfeld de geest aan het geven zijn, zie ik ze nog best vaak voorbij komen op de vaderlandse podia. Qua "houdbaarheid" zou ik je er dus geen afraden.

250 euro is idd nogal veel, maar eigenlijk zou ik zelf nog best 'n M1-tje lusten :)

Back