Mackie mixer, hoe bedoel je lek...

Zet m'n computer aan. Emailtjes lezen en hoor de muziek ietwat zacht van een overigens grappige attachment. Dus besluit de 1402VlzPro wat harder te zetten. Wat blijkt...

DIE FREAKIN' MIXER STAAT GEWOON UIT!!! =)

De Genelecs staan dus gewoon aangesloten op de control room outs van de Mackie en de muziek hoor je gewoon terwijl de mixer uit staat... Is me nog nooit eerder opgevallen en ben toch wel een beetje ontgoochelt. Het spookt hier vast...

ik heb mijn mackie vlz1604pro verkocht nadat hij 2 keer terug is geweest naar de fabriek.
rechter kanaal viel af-en-toe gewoon weg.
in de tussentijd kreeg ik een simpele behringer mixer in bruikleen
daar klonken mijn mixen veel beter over!
als een mackie iets overstuurt klint het metteen lelijk, net als een digitale mixer.

ik heb nu een behringer UB2442FX-PRO

en daar ben ik zeer tevreden over

:kroon:

Kwa klank ben ik eigenlijk wel tevreden. Ook voelt hij alsof hij tegen een stootje kan. Dat hij een beetje lekt bij gemute kanalen wist ik. Maar dat muziek zelfs uit m'n monitoren kon komen als de mixer uitstond, deed net m'n bek openvallen.

Lekt de Behringer van jou met gemute kanalen? Ik zal zo even de specs doornemen.

Off topic, maar je valt in Herhaling Bounce :biertje:

Origineel geplaatst door bounce
ik heb mijn mackie vlz1604pro verkocht nadat hij 2 keer terug is geweest naar de fabriek.
rechter kanaal viel af-en-toe gewoon weg.
in de tussentijd kreeg ik een simpele behringer mixer in bruikleen
daar klonken mijn mixen veel beter over!
als een mackie iets overstuurt klint het metteen lelijk, net als een digitale mixer.

ik heb nu een behringer UB2442FX-PRO

en daar ben ik zeer tevreden over

:kroon:

Hoe vaak heb je die mackie eigenlijk verkocht??;)

Ik had precies hetzelfde met die vlz1604pro, bij mij vielen de subgroepen soms weg. Ik heb een nieuwe gekregen omdat hij nog in de garantie zat en niet te repareren was, 3 maanden later....Precies hetzelfde verhaal.

Voor mij nooit meer mackie.....

Origineel geplaatst door Arveyman
Hey en Mackie was toch zo'n supermixer?? :D :D

hehehe:D

Ik heb echt nooit problemen gehad met mijn Mackie SR24_4. Ik vind het een topding. Ik denk dat jullie zogenaamde maandagmorgen monsters gehad hebben. Mackie staat bekend als kwaliteit maar ook daar maken ze wel fouten. Trouwens, ik heb nog nooit een mixer gehoord die niet een beetje lekte voor onder de 10.000 ballen.

Ehm ja, maar als het echt 'maandagochtend' producten zijn (wat ik betwijfel dat dit fenomeen bestaat) dan klopt het verhaal van Special K weer niet meer, want die is gerepareerd en krijgt precies hetzelfde euvel..
Maar ik zit te sarren hoor :D Mackies zijn gewoon kwalitatief ok.

Mackie IS een goeie mixer!!

Ik heb een SR24-4 en die is echt goed..
6 aux 4 subs en zeer compact..
geluid is ook clean

Maar Nolet, een beetje lekken als hij aanstaat, kan ik mee leven. De mixer stond uit, das toch op z'n minst vaag?

Nu ik erover denk heb ik denk ik een ultrazuinige tafel. Geen stopcontact of zonnecellen nodig ;)

Ik heb op de mts eens een mixertje zelf gebouwd, er zou een batterij in moeten, maar zonder batterij deed ie het ook. Wazig!

Ik heb echt nooit problemen gehad met mijn Mackie SR24_4. Ik vind het een topding.

(Oh, dat zei Nolet ook al...)

ik heb een mackie 32/8, tweedehands gekocht... mij hoor je ook niet klagen. ik vind al die verhalen over die ribbon cables maar bizar - ik heb nergens last van.
de vorige eigenaar was trouwens ook dik tevreden, maar deed em weg omdat ie een digitale bak had aangeschafd (met de trend mee zeg maar ;))
enne, als je speakers het blijven doen terwijl ie uit staat, eh, bizar ja, maar wel energiebesparend! :P

Helaas werken de faders niet. Het geluid staat vast op 1 nivo en dat is voor muziekmaken toch wat laag :D

Maar goed, zoals ik al zei, kwa geluid ben ik wel tevreden over m'n tafeltje. Dus meegaan met de trend zal ik vlp niet doen (of zou dat te maken hebben met de 2 vakanties die ik bijna direct achtermekaar heb geboekt... ;)

ik heb jaren met een 8 bus gewerkt 32.8 en expansie en altijd zonder problemen, ben nu digitaal gegaan vawege de handig heid (veel projecten door elkaar heen) maar wat klank betreft vondt ik het een fijne mixer.

Ik denk trouwens dat ik nu een Soundcraft Ghost zou kopen ipv een Mackie maar dat is weer een andere zaak.

Ik heb een Mackie 24 8 bus en ben daar heel tevreden mee.

Hij klinkt fantastisch, is heel robuust en heeft een erg goede EQ.

Ik zie veel mensen om me heen met problemen met hun Ghost. Inserts kapot, kanalen die uitvallen enz enz.

Die tafel maakt op mij geen betrouwbare indruk.

groeten

basicsys

Back