Akkoestische speler vraagt hulp!

Funkwalker

Ingeburgerd
Inderdaad, een akkoestische speler. :o:
Ik hoor jullie al denken: zit jij niet op het verkeerde forum?
Nee, want ik heb 'even' een beginnersvraagje.

Ik speel nou dus al iets van 10 jaar intensief piano, en nog wat jaartjes bas en gitaar. Eigelijk neem ik nooit iets op, want ik ben meer eens soort livespeler (beetje jazzgericht). Maar omdat ik allerlei ideeen heb voel ik steeds meer de drang composities te maken/op te nemen, en dan wel met meerdere instrumenten --> gewoon een muziekstuk dus. Ik wil graag iets maken in de geest van St. Germain / The Dining Rooms etc.
Kortom een beetje chille acid jazz zonder zang. (Vooral Rhodes, hammond, drums, piano, bas, blazers)

Alleen ik heb echt GEEN IDEE waar ik moet beginnen. Ik lees dit forum dagelijks, maar ik zie door de moeilijke termen het bos niet meer :confused: . Hoe dan ook, ik wil wel gewoon alles thuis blijven doen, dus geen "studio"-werk. Voor de instrumenten zat ik hieraan te denken:
Piano, Rhodes, bas en e-gitaar speel ik gewoon zelf. De rest (drums, blazers, hammond) gaat denk ik het best met een keyboard (en daar houdt bij wijze van spreken mijn synth-kennis op, hahaha) Oh ja, ik ben in het bezit van Adobe Audition.

Hopelijk wil iemand mij helpen op het gebied van recording/samples/MIDI etc.
(Een goede website of andere forumthread is ook prima)

Alvast bedankt!!!!!!! :okdan:

Voorbeeldje van het geluid en de opnamekwaliteit die ik zoek:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=56099&highlight=liquid

als je akoestische instrumenten gaat opnemen heb je zowizo mic's nodig. en als je dat een beetje intensief en goed wil doen moet je op de akoestiek van je opnameruimte letten. als dat thuis is kan dat nog wel 's aardig wat moeite kosten om t goed te doen.