Akkoestische speler vraagt hulp!

Origineel geplaatst door MadThijs
Voor piano(2), rhodes(1?), bas(1) en gitaar(1) ben je al 5 ingangen nodig.
Welke piano heb je?

Ik woon in de buurt, Hoogeveen, dus als je een keer wil afspreken moet je me maar ff een berichtje sturen.

Nou die piano is gewoon een akkoestische piano, niks speciaals aan.
Maar als ik dus met MIDI wil gaan werken heb ik in ieder geval een keyboard nodig?
MadThijs, ik zou wel graag een keer langs willen komen, daar PM ik je nog wel over binnenkort

---

Begrijp ik ook goed, dat Audition niet erg geschikt is?
Het enige wat ik er ooit mee heb gedaan is bas en gitaar inspelen (recorden meteen in audition)
gitaar --> amp --> line out --> geluidskaart
en dat leverde dus een vrij belabberd geluid op.

Verder wil ik gewoon eerst wat aanklooien, dus laat ik maar beginnen alles met een DI te doen, eens kijken wat dat opleverd. Voorlopig heb ik toch nog niet zoveel geld :stupid

nogmaals bedankt, mensen!

i.m.o wat heb je nodig.

een kaart b.v Maudio audiophile 24/96

een v. drum machine b.v fruityloops waar je live samples in kan gooien

preamp met buizen geluid . Ik heb een v-twin van masa maar dat is meer voor gitaar, dus zou ik op zoeuk gaan naar een ook voor piano idd een pod hoor ik wel goede dingen over.

mooie fx bv een lexion voor hall en delay's

en een compressor voor stem en natuurlijk voor je instrumenten. dit kan natuurlijk ook een vst zijn.

en je wil ook natuurlijk een contrabass geluid, die zou vast uit een mooie vst komen (gratis) moe je het nog wel zelf inspellen :D

Re: Akkoestische speler vraagt hulp!

Origineel geplaatst door Funkwalker
Maar omdat ik allerlei ideeen heb voel ik steeds meer de drang composities te maken/op te nemen, en dan wel met meerdere instrumenten --> gewoon een muziekstuk dus.

Ah, als dat je droom is, vergeet dan al het gedoe met kabeltjes en microfoons en preamps en effecten, veel te veel kans op frustraties omdat de sound het toch net niet is. Maak jezelf blij met een tweedehands workstation a la Triton, Motif. Het is hier al gesuggereerd. Je bent toetsenspeler, dus je kunt lekker los gaan. De sounds daarvan zijn voor jouw compositiedoel meer dan toereikend. Koppel het aan een sequencer op je computer via USB-midi en opnemen die hap. Als je tevreden bent over een compositie kun je altijd nog beslissen om partijen alsnog live in te (laten) spelen. Maar dan moet je je inderdaad gaan buigen over microfoons en pre-amps en wat al niet. En dan loopt de euri-teller snel op als het ook nog mooi moet klinken.
Opnemen van akoestisch piano zou ik niet gauw aan beginnen. Dat is echt pittig om het mooi te doen zodat het past bij de rest van de instrumenten.
Gitaar en blazers zou ik uiteindelijk altijd live doen. Maar voor de compositie kun je bijvoorbeeld wel met midi-blazers werken. De gitaar zou ik wel altijd vanaf het begin live doen, ook voor de compositie.
Succes!

Origineel geplaatst door r2o
en een compressor voor stem en natuurlijk voor je instrumenten. dit kan natuurlijk ook een vst zijn.

en je wil ook natuurlijk een contrabass geluid, die zou vast uit een mooie vst komen (gratis) moe je het nog wel zelf inspellen :D

beetje domme vraag misschien, maar wat is een vst? :geslaagd:

vst=virtual studio oftwel een software plugin die je in je sequence software kunt gebruiken. Dit kan een effectplugin zijn (reverb, compressor, delay, etc) maar ook een instrument (vst-i of vst instrument) zoals een synth, drumcomputer, piano emulatie, sampler, etc.

idd

idd

Origineel geplaatst door Hazes
vst=virtual studio oftwel een software plugin die je in je sequence software kunt gebruiken. Dit kan een effectplugin zijn (reverb, compressor, delay, etc) maar ook een instrument (vst-i of vst instrument) zoals een synth, drumcomputer, piano emulatie, sampler, etc.
het is idd vst-i zoals hazes hier boven noemt. er is ook een threat op synthforum waar je de beste vst-i en vst's kunt vinden met links daar naar toe sukses

Back