[Yamaha] RS-7000

RS7000 als klankmodule

RS7000 als klankmodule

Ik heb gelezen dat de RS7000 ook als 16 kanaals multitimbral gebruikt kan worden bv met een externe seq. met andere woorden als "klankmodule" blijft dit toestel dan volledig operatief zodat je nog vanalles kan editen en filteren? Of hebben we het hier dan ook te maken zoals met de MC303 dat je niets meer kan bedienen op het toestel? want dit was wel klote met de MC303 met al die bank en program changes en het erge vanal was dat je een verkeerde bank of PC stuurde dat die MC303 crashte

Ja dat kan en je kunt ook de samples bedienen op die manier.

Maar dat is suf je moet gewoon de interne sequencer gebruiken daar is ie voor gemaakt.

Als ik een sample (wav) invoer van 4 tellen lang heb ik problemen met het programmeren. Als ik in de grid of step zit en ik zet de gate op 999%, dan duurt mijn sample nog niet lang genoeg. Is er een andere manier om die te programmeren? Real time lukt ook niet zo goed, de sample wordt dan soms gecut. Iemand het zelfde probleem? Of een oplossing?????

bedankt voor de hulp, ik ga het meteen uittesten!!!

Is het nieuwe OS voor de rs7000 overigens al uit waarmee je in grid mode je patterns kan bewerken terwijl de RS speelt (en je hierbij ook de resterende spelende tracks kan horen?

Ik vroeg me ook af of wanneer je eenzelfde drumkitje aan verschillende tracks toewijst en op elke track verschillende sounds vna het zelfde drumkitje sequensed je de geluiden afzonderlijk kan filteren etc

Nee nog niet maar hier al wat bevestigingen:

I finally mannaged too squeeze these confirmed details out of them.
GRID RECORD - will have full monitoring of tracks whilst in use.
SEQ - will have fluid workflow control. You will be able too go from grid too step too overdub record modes and out into play modes and switch tracks etc etc whilst the sequncer is playing. So live grid mode improvisation etc will be possible .
SECTIONS- the last six sections will be directly available for switching from the from section pannel when in pattern mode.

R&D wil namelijk heel weinig vertellen over de nieuwe OS datum al helemaal niet :(

Ah, dat is in ieder geval geen negatief nieuws, Ik vraag me ook af of deze features in een volgende rm1x update komen

En kan iemand me nog een antwoord op bovengestelde vraag verschaffen? (Ik vroeg me ook af of wanneer je eenzelfde drumkitje aan verschillende tracks toewijst en op elke track verschillende sounds vna het zelfde drumkitje sequensed je de geluiden afzonderlijk kan filteren etc)

Origineel geplaatst door Boost303
Ah, dat is in ieder geval geen negatief nieuws, Ik vraag me ook af of deze features in een volgende rm1x update komen

En kan iemand me nog een antwoord op bovengestelde vraag verschaffen? (Ik vroeg me ook af of wanneer je eenzelfde drumkitje aan verschillende tracks toewijst en op elke track verschillende sounds vna het zelfde drumkitje sequensed je de geluiden afzonderlijk kan filteren etc)

Je kunt een kit afzonderlijk filteren je kunt niet een geluid uit een kit filteren. Helaas but true.

Hey ik weet niet of ik precies begrijp wat je bedoeld Boost, maar als dat wel zo is dan is het antwoord: ja!
Ik heb zonet een stuk of drie tracks geladen met dezelfde drumkit (nr 21, BD kit) en ik heb op iedere track dezelfde drumsound geprogrammeerd. Nu kan ik inderdaad de sample op track 1 bv. met een hp filter instellen en op track 2 met een ander filter bewerken. Dus ook verschillende ADSR's.. Dit verhaal gaat dus ook op als je verschillende sounds gebruikt op verschillende tracks. Het moraal is dus dat de RS per track een effect/adsr toewijst en dus niet een andere, met dus andere settings track beinvloed..

gr
Arv

naar mijn weten laadt de rs7000 de drumkit dan 3x in zijn geheugen.. dus ik denk dat het antwoord op boost zijn vraag negatief moet zijn.
maar ik kan het goed fout hebben want ik heb geen rs7000, maar ik begin de yamaha stijl te begrijpen.

trouwens even een vraagje van mijn kant: is het mogelijk 2 geluiden van 2 verschillende tracks te resamplen naar 1 sample zodat je die op 1 track kan afspelen? (om tracks te besparen)

Helaas moet ik je ongelijk geven Traizor, want het kost nix extra aan geheugen. Je kunt op elke track (1-16) dezelfde drumset toepassen met verschillende settings, ZONDER dat het meerdere keren in het geheugen wordt geladen..

En op je andere vraag: jazeker kan dat.. Dat is heel het principe van resamplen!

gr
Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Helaas moet ik je ongelijk geven Traizor, want het kost nix extra aan geheugen. Je kunt op elke track (1-16) dezelfde drumset toepassen met verschillende settings, ZONDER dat het meerdere keren in het geheugen wordt geladen..

En op je andere vraag: jazeker kan dat.. Dat is heel het principe van resamplen!

gr
Arv

ah beter! :) toch wel interessant dan, zo'n rs7000. alleen jammer dat het arrangeren zo klote gaat (phrasenummers onthouden, in edit lijstje scrollen etc). maar het is nou eenmaal hardware.

nou maar hopen dat het goed gaat met die update, en dat ie binnenkort uitkomt, want daar zijn ze nou toch ook al een paar maanden mee bezig

Ik zag dat er interesse was voor sample geheugen? Nog iemand interesse in 2x32MB SIMM sample expansies voor z'n RS7000?
heb nog 3 paren over. Mag weg voor 45 euro per paar inclusief verzendkosten.

Stuur maar even mail naar m'n PB bij interesse.

ff iets helemaal anders, hoeveel euro's franken of gulden hebben jullie neergelegd voor je rs7k?

Er zit hier zote lezen een hoop kennis aangaande de diverse sequencer/sampler combinaties.

Hoe zijn de meningen over de SU-700 ? Is dat een serieuze optie ?

Back