[Yamaha] RS-7000

Is wel stukken goedkoper, maar alle samplefuncties van de SU 700 zitten ook in de rs7000 en beter, dus je kunt beter doorsparen voor een rs denk ik.

Grmbl, ik wou dat ze bij Yamaha is een keer die Sake laten staan en die gewraakte update voor de RS is maakten!
Okee, het is dan wel geen bugfix (er zijn bijna 0 bugs op de RS7000) maar ik zou graag van Play naar Rec willen zonder stoppen en de steprecord kunnen gebruiken met alle kanalen erbij...

ik heb geduld...

Ik las een handige tip over de RS7000 by Yahoo groups dat ik dat hier effe zal proberen uit te leggen. Ik heb een ES-1 en gebruik ik soms samen met de RS. Nu doe ik dat gewoon door de twee te syncen en waarbij de 1 master is en de ander slave (natuurlijk). Het idee is van CheersOscar (aka FaX) om de ES-1' s sample pads te koppelen aan midi noten op de RS op een bepaalde track/midikanaal. Dat zijn er geloof ik een stuk of 8. De rest van de noten (octaaf of 6) kan je reserveren voor de interne RS geluiden/samples! Het voordeel van deze methode is dat je geen midikana(a)l(en) hoeft op te offeren om de ES te kunnen aansturen! Hey, handy he? En als je een beetje handig wordt met de MUTE functie van de RS dan kan je de RS muten maar de ES-1 laten doorspelen.. En dan ook nog alle fx etc van ES-1 aansturen met de (asignbare)knoppen van de RS.. Jay!

Arv

RS7000

RS7000

Ik ben echt reuzebenieuwd *D naar die RS7000. Is het nou een kruising tussen de RM1x en SU700, maar dan ook nog eens met 2 sample-opties?; pitch- en phrasesampling? Als er phrasesampling mogelijk is; kun je deze samples samen met andere loops laten lopen,of moet je de betreffende sample eerst programmeren en het tempo daardoor weer aanpassen? (volgens mij ging dat in Fruity ook enigzins zo.....). Is het verder eenvoudig om de RS7000 als seq te gebruiken en zijn kanalen op andere synth-patches/kanalen aan te sturen?
En heeft die MC-909 nou echt veel gemeen met de RS7000?
(afgezien van de sounds natuurlijk, want die zijn bij Yamaha toch wat uitgekiender :frons: )

De vergelijking met de 909 kan ik (nog) niet maken, ik heb de 909 nog nooit geprobeerd. Maar op al je antwoorden kan je 'ja' antwoorden. Je maakt dan gebruik van de slice functie (recycle) en dan kan je alle tempo's nemen die je maar wilt. Ook heeft de RS 2 midi-outs en elke phrase/track is te sturen naar een midikanaal..
Voor de rest moet je hem maar ff in de winkel uitproberen, en neem de tijd!!

Arv

Back