lingo gewonnen !

olaf

Ouwe rot
bedtijd... b, e, d, t, lange ij, d

:(

bliep, bliep, bliep, bliep, bliep, bliep

:D

ja, en dan ben je opeens 2500 euro rijker. ik geef toe: lingo is een behoorlijk suffe show, en je staat behoorlijk voor lul als je daar je tros verhaaltje staat te doen over je hobbies. maar ja, f$#k it ! als je wint heb je vrienden... (vooral hier in t westen)

nou is dus de vraag wat ga ik met die pieken doen ?

ik ben sinds een jaartje bezig met synths en kick zwaar op die dingen. heb op t moment een microQ en een microwave Xt en ben eindeloos bezig om geluidjes te maken. hoe heftiger, hoe beter. t enige wat ik wel altijd in mn hoofd heb is dat ze uiteindelijk wel in een compositie wil kunnen verwerken. beetje depeche mode/bjork/peace orchestra achtige sounds streef ik na. nu zit er de laatste tijd over na te denken om aan analoge synths te gaan beginnen. ja en dan heb je opeens die pieken :)

nu zag ik in een blaadje iets over een analoge bak van studio electronics: de atc-x. heeft een van jullie die monosynth ? en zijn die wel eens second hand te koop hier in nederland ? wat zijn nou echt dikke analoge synths ?

ff voor de duidelijkheid:ik ben niet een of ander verwent nest wat nu zn pieken zo snel mogelijk wil stuk slaan maar ik wil het wel in muziekspullen steken en vraag me af wat jullie nou echt kicken spullen vinden... t liefst beetje passend bij beginnende setje wat ik nu heb: mpc2000xl, microQ, microwavext, mackymixer, lexicon mpc200, pc softsynths e.d.

Re: lingo gewonnen !

Origineel geplaatst door olaf

nu zag ik in een blaadje iets over een analoge bak van studio electronics: de atc-x. heeft een van jullie die monosynth ? en zijn die wel eens second hand te koop hier in nederland ? wat zijn nou echt dikke analoge synths ?

. [/B]

heb de atc 1 gehad.....erg vette bak..dik dik en nog eens dik

tjeetje zeg !

ik denk bij het woord lingo altijd aan 25 letterwoorden lingo ;)

das wel wat heftiger dan met 7 letters .. :D

en als je een SE bak wil zou ik voor de minimoog cloon gaan ipv de atc-x

En wanneer is de uitzending?

ik zou gewoon een moog the source kopen
daar is die atc gewoon van gejat
en die klinkt gewoon nog wat beter alleen geen losse filters heb je dan en + een cv/gate kitje nodig maar is wel te overzien

Wanneer wordt het uitgezonden Olaf ????

Dat zeg ik....wannneer is de uitzending?

Dat zag ik..... ;)

gr. Mario

Wat?

heren, hou de "small talk" in de chat ofzo, blijf ff ontopic

Origineel geplaatst door ZmokE
Dat zeg ik....wannneer is de uitzending?

ooh shit, ja dat had ik al verwacht... het punt is dat je bijna per definitie voor lul staat daarzo dus als je het niet errug vind...

de datum is nog niet bekend :engel:

dus als je het echt wilt zien..gewoon lekker elke avond kijken;)

verder nog suggesties over dikke analoge synths ???

Re: Re: lingo gewonnen !

Re: Re: lingo gewonnen !

Origineel geplaatst door sh101

heb de atc 1 gehad.....erg vette bak..dik dik en nog eens dik

ja ? ik weet er nog niks van hoor. ben me er eigenlijk pas sinds dat lingouitstapje in aan het verdiepen..

zou je er nog wat meer over kunnen vertellen ? voor wat voor sounds gebruik je m bijvoorbeeld ? en hoeveel kost ie en waarom heb je m weg gedaan ??

goed nu ff een rijtje rauw-klinkende nieuwe analoge synths van 1000-2500 en soms meer euro:
se-1X, omega-2 (aanrader, tweedehands misschien zelfs omega-8 mogelijk), oberheim OBMx (soms op ebay), moog voyager en alesis andromeda (denk toch beide veel te duur helaas), voor modulaire systemen Doepfer A100 en analogue systems (kijk op www.the-music-house.com), technosaurus (www.technosaurus.ch) en wat goedkoper synths spectral audio synths (www.spectralaudio.ch).

lingo is mijn lust en mijn leven. dusss.. niet fokkuh met lingo!
en nance is mijn idool. ik wil later als ik groot ben net zoals haar worden.

blu blu blu blu. 41 en die staat.... niet op de kaart!

Origineel geplaatst door dekzster
se-1X, omega-2 (aanrader, tweedehands misschien zelfs omega-8 mogelijk)

komen deze uberhaupt wel eens 2e hands voorbij dan ? (ik kijk zelf alleen op marktplaats en interface en heb geen wagen om naar duitsland te rijden) en wat betaal je voor zo'n bak ? en voor welke sounds gebruik je deze vooral ? moet ik dan vooral denken aan bassen of gaat dat veel en veel verder ? "rauw" trouwens is inderdaad wat ik zoek.

Origineel geplaatst door olaf

komen deze uberhaupt wel eens 2e hands voorbij dan ? (ik kijk zelf alleen op marktplaats en interface en heb geen wagen om naar duitsland te rijden) en wat betaal je voor zo'n bak ? en voor welke sounds gebruik je deze vooral ? moet ik dan vooral denken aan bassen of gaat dat veel en veel verder ? "rauw" trouwens is inderdaad wat ik zoek.

gewoon op laten sturen uit duitsland
rijden is zowiezo duurder dan de post

Origineel geplaatst door mono-poly

gewoon op laten sturen uit duitsland
rijden is zowiezo duurder dan de post

Waar uit duitsland ? zijn er bepaalde sites waar je ze tegen komt ? en is dat niet riskant met die analoge gear om dat op te sturen ?

Back