lingo gewonnen !

de atc-x. heeft een van jullie die monosynth ?
music house in utrecht importeert Studio Electronics spul en heeft op dit moment een ATC-X staan dus daar zou je hem kunnen beluisteren. een SE-1X hebben ze daar ook en da's een baggervette synth a la MiniMoog en zeker ook het overwegen waard als je een goeie analoge monosynth met alle moderne toeters en bellen (geheugen,midi) zoekt.

en nog gefeliciteerd met je Lingo overwinning
:okdan:

ok dan !!! ik woon in utrecht en wou daar dinsdag zowiezo al even langs gaan. dacht alleen dat ze daar alleen de se-1x hadden staan, maar das dus nie zo... ga ze zeker beiden uitchecken ! wat is eigenlijk het verschil tussen beide synths en in vergelijking met een omega 2 ?

ik heb zelf vooral ervaring met een SE-1X. ik heb 'm net verkocht vanwege de komst van een MiniMoog Voyager (!!!).
de SE-1X is gewoon pure klasse met de klassieke 3 oscillator opstelling en een 24 db Low Pass "Moog" filter en komt errug dichtbij "dat soundje". fijne interface ook met lekker veel stevige knoppen

De ATC-X heeft nl. wat meer variatie in de filtering en is daarom ook wat meer flexibel qua sounds. grote nadeel is m.i. het touch panel. ik houd niet zo van membraam toetsen; in the long run zijn dat over het algemeen krengen.

Maar ga zeker even langs bij MH om met je eigen oren te luisteren; volgens mij is dat de enige plek hier in NL waar je ze side-by-side kunt beoordelen...

dank je voor je info !!!! ga ik zeker doen en ik laat zeker ff weten wat ik er van vind. zoals je t nu zegt komt t over of de atc-x een stukkie flexibeler is in zn sounds. maar ja, ik ga even luisteren. jammer dat ze die omega daar niet hebben.

Re: Re: lingo gewonnen !

Re: Re: lingo gewonnen !

Origineel geplaatst door sh101

heb de atc 1 gehad.....erg vette bak..dik dik en nog eens dik
Hej, sh101... Ik heb net letterlijk die ATC-1 aangeraakt.... hmmm.. Wat een geluid..

Origineel geplaatst door olaf

Waar uit duitsland ? zijn er bepaalde sites waar je ze tegen komt ? en is dat niet riskant met die analoge gear om dat op te sturen ?

zoek voor sites ff op deze woorden : hands ebay
dan vind je een topic van sites
en over de status van me bak moet je gewoon emialen
ik heb bijna heel me list uit duistslan etc

ATC + Controller

ATC + Controller

Mijn advies.. koop een ATC-X met alle vier de filters, en haal er een midi-controller doosje bij (doepfer pocket control, IBK 10Control.. of iets dergelijks).

Dan héb je de sound van de ATC (niet te versmaden.. aye!) plus goeie real-time controle.

afgelopen week naar music house geweest. uiteindelijk toch voor iets anders gekozen, namelijk een modulair systeem van doepfer. heel erg dik !!!! thanx 2 nance :-) ik zou bijna een oud cd'tje van haar gaan kopen ;-)

Origineel geplaatst door olaf
afgelopen week naar music house geweest. uiteindelijk toch voor iets anders gekozen, namelijk een modulair systeem van doepfer. heel erg dik !!!! thanx 2 nance :-) ik zou bijna een oud cd'tje van haar gaan kopen ;-)

oh-neh-nah-nah-neh-na, na-na eyah, oh-neh-nah-nah-neh-na, na-na eyah, slave to the music!

valt me trouwens op dat nog geen gesjeesde "laten we even heel erg gauw scoren" producer een 2002 versie heeft gemaakt.. ik bedoel, moet toch niet zo lastig wezen.

ik zou bijna een oud cd'tje van haar gaan kopen ;-)
ik heb hier nog wat singletjes liggen, hoeveel geef je ervoor!?;)

uiteindelijk toch voor iets anders gekozen, namelijk een modulair systeem van doepfer. heel erg dik

en eigenlijk veel leuker - ik heb zelf inmiddels 3 bakken vol.
endless fun

Origineel geplaatst door J-Run
ik heb hier nog wat singletjes liggen, hoeveel geef je ervoor!?;)

shit.. echt ? jammer dat k gisteren net al mijn geld heb uitgegeven aan die doepfer anders had ik ze gelijk van je gekocht 8)

Origineel geplaatst door Mk II

en eigenlijk veel leuker - ik heb zelf inmiddels 3 bakken vol.
endless fun

zou t kunnen dat jij die ook bij de music house vandaan hebt, want ze hadden het gisteren over iemand die ongveer drie van die bakken in een jaar heeft gekocht. martijn liet gisteren trouwens zijn kunsten even zien en toen ik gisteravond bij het concert van underworld was kreeg ik af en toe een flash-back. wat een vet geluid zeg !!

n.b.: heb je tips over hele bruikbare uitbreidingen of hangt dat van je eigen voorkeur af ?

Dat hangt helemaal van je eigen voorkeur af.. en de behoefte aan nieuwe dingen groeit naarmate je meer ervaring hebt met het bouwen van patches..

De een wil 20 oscillators.. de ander 10 sequencers.. en tja.. er is zo ontzettend veel spul van doepfer.. ;) En dan heb je ook nog custom-modules van Dirk Lindhof .. en je kunt volop graaien in het aanbod van Analogue Systems (zelfde voltages.. en ook mini-jack).

Dus.. erm.. het einde is nog lang niet in zicht.. denk ik zo.

Ik heb nu 20 units vol module doepfer! Erg leuk. Wat ik zeker zou aanraden is het WASP filter. Die klinkt echt leuk. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn Doepfer (die ik ook bij martijn gekocht heb). Momenteel zit er dus ook een module van Dirk Lindhof erin. ( http://www.msc175.de/ ) Erg vriendelijke man.

En nance... Ze komt uit dezelfde plaats als ik.... Asten. :p Ik zou daar best meerdere beschuiten mee willen eten.

Hallo Olaf,

Ja, we hebben met z'n tweeen lekker zitten patchen. En de start was alleen nog wel een vette bass drum.

Groeten,
Martijn
Music House NL

Back