Marokaanse Sounds uit Keyboard?

RSB

Whoehahaha
Tja, een collega van mij (van Marokaanse afkomst) wilt voor zijn neefje in Maroko een keyboard vanuit Nederland meenemen naar Maroko (geen geintje dit)

Nu kwam die vandaag bij mij langs op het werk (het is echt een leek opgebied van synths enzo) vertelde die dat die een Roland E14 had gevonden met alle mogelijke expansions erin voor 175euro!!!!! :D

Dat lijkt mij belachelijk!

Ik weet niet precies wat marokaanse sounds zijn maar ik denk dat een world expansion in een roland klavier ding wel een end komt. Maar ik werk niet samplebased dus weet echt niet wat nou een goed advies is voor hem.

Wat wilt die: +/- 200euro uitgeven aan een keyboard (het liefst roland) met marokaanse sounds.

Wat wil ik : goed advies zodat ik dat naar hem kan doorspelen. En z'n neefj eniet van de koude kermis terugkomt

Attachments

• music_1.jpg
    music_1.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 116
btw een Module is geen optie in combinatie met een midiklavier. Is niet mijn keuze

En ik heb hier op de chat het nog even gevraagd en toen kwam ManvsMachine aan met het idee om voor een
Yammie PSRa300 te gaan kijken :okdan:
Daar ben ik dus nu mee bezig, nieuw kosten die iets meer dan 250euro (nieuw)

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom

:biertje:

Ik weet niet of keyboards pitchbend hebben, maar dat is voor de Arabische tonage wel makkelijk.
wellicht dat de keyboards uit noord Afrika en Arabische landen beter zijn bedeelt op dit soort muziek.

In de catalogus van de Musicstore hebben ze een bladzijde gereserveerd voor een zogenaamd "Orientalcenter".

Hierin opperen zij de

Korg PA800 E. 2499
Gem WK1 Oriental E.455
Yamaha Tyros II E. 3289
Korg PA1x E. 2990
Yamaha PSr A300 E.269

Ik denk dat je zo wel een mooi overzicht hebt van wat er nieuw in de aanbieding is. Alleen die Yamaha lijkt in de buurt van het budget te komen.

Origineel geplaatst door Kraan
In de catalogus van de Musicstore hebben ze een bladzijde gereserveerd voor een zogenaamd "Orientalcenter".

Hierin opperen zij de

Korg PA800 E. 2499
Gem WK1 Oriental E.455
Yamaha Tyros II E. 3289
Korg PA1x E. 2990
Yamaha PSr A300 E.269

Ik denk dat je zo wel een mooi overzicht hebt van wat er nieuw in de aanbieding is. Alleen die Yamaha lijkt in de buurt van het budget te komen.

Wel een beetje wrang om 269 euro te betalen voor een "oriental" keyboard waarvan de gewone versie al voor 65 euro op marktplaats te vinden is.

In Luik staat een GEM WK2 Oriental te koop, maar daar is al 200 euro voor geboden:
http://muziek.marktplaats.nl/keyboa...riental-te-koop.html?rotid=5026-40279-15698-0

Re: Marokaanse Sounds uit Keyboard?

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Wat wilt die: +/- 200euro uitgeven aan een keyboard (het liefst roland) met marokaanse sounds.

ik heb ooit een triton gekocht van een marokaan voor 250 €, hij vertelde dat zn neef die zn hobby stopte er tevreden over was

Ik heb hier thuis nog een Roland E-16 staan en die kan ook transposen naar kwarttonen, etc. dus het lijkt mij dat een E-14 (die geloof ik nieuwer is) dat ook wel moet kunnen.

Ik zoek al een tijdlang naar een keyboard of synth met samples met 'Indiase Sitar' en 'Harmonium' klanken, heeft iemand tips?

Laatst gewijzigd:
Back