jup 8 3700 doen of niet?

Een jaar of twee stond er bij The Music House een hele mooie, voor iets van 2000 euro. En dan nu voor 3700 euro ? Zit er zoveel koperdraad in dan ? Even geduld hebben, er komt er vast wel weer een voorbij. Van een relaxte verzamelaar die in beetje wil inkrimpen of zo, en die er niet van hoeft te leven.

Origineel geplaatst door Leo
een tijdje terug nog op marktplaats, of hier op het forum, dat was ook een prima jp8, voor 2400 euro.
beetje geduld en beetje rondkijken en je komt hem wel tegen. en of je het geld dan nog hebt, ligt aan jezelf. je bent en volwassen kerel en als deze synth echt je droom is, dan moet je toch kans zien het geld apart te houden?!
ik betaal ook wel eens meer voor een synth die ik graag wil, meer dan nodig als ik wat meer geduld heb, maar boven de 3000 voor een jp8 is echt waanzin!
succes!

De J8 en MM staan op een ander podium maar wel op dezelfde hoogte...Ik heb ze beiden bespeeld en de user interface van de J8 is zoooo veel fijner, je programmeerd met gemak de vetste patches, MM is iets "taaier"....Ze klinken niet hetzelfde maar zitten wat mij betreft op hetzelfede niveau...

Mischien dat mijn vorige bericht niet op was gevallen maar ik ben eruit, ik doe het niet, ik wacht wel op de volgende ronde, als iemand er eentje spot let me know! iig bedankt voor alle reacties

Origineel geplaatst door vinnieq
Een jaar of twee stond er bij The Music House een hele mooie, voor iets van 2000 euro. En dan nu voor 3700 euro ? Zit er zoveel koperdraad in dan ? Even geduld hebben, er komt er vast wel weer een voorbij. Van een relaxte verzamelaar die in beetje wil inkrimpen of zo, en die er niet van hoeft te leven.

Hier in Nederland wel..geen probleem...In andere landen is er veel minder op de markt...Op het Ierse platteland vliegen de synthjes je niet om je oren,,,

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Hier in Nederland wel..geen probleem...In andere landen is er veel minder op de markt...Op het Ierse platteland vliegen de synthjes je niet om je oren,,,

Maar de goeie bandjes wel ! En dat speelt allemaal op totaal-niet-rete-vet-coole home keyboards waar wij onze neus voor ophalen ! Maar da's weer een ander verhaal.

Origineel geplaatst door vinnieq
Maar de goeie bandjes wel ! En dat speelt allemaal op totaal-niet-rete-vet-coole home keyboards waar wij onze neus voor ophalen ! Maar da's weer een ander verhaal.

Klopt...hahaha

Mint bestaat niet hoor.
Het blijft ouwe meuk wat stuk kan gaan en eeen beetje poetsen van buiten kan iedereen.
Ik vind 2500 echt de MAX voor een Jupiter 8 maar goedkoper kan makkelijk hoor.

En mensen je kan geen een andere bak vergelijken met een JP8.
Geen Memorymoog en een nieuwe poly al helemaal niet.

die memory moogs vallen toch uit elkaar waar je bij staat? of ben ik in de war met een ander model?

Origineel geplaatst door dennisb
die memory moogs vallen toch uit elkaar waar je bij staat? of ben ik in de war met een ander model?

Polymoog waarschijnlijk

dat zal m wel zijn ja, lijkt me best heftig een memory moog maar ik heb al een mini en ik wil ook ergens een grens trekken, het moet een keer ophouden zeg maar. Met een mini als monofoon monster en de jup8 als polysynth kan ik volgens mij de wereld aan muziek maken, al me VA gaat ook de deur uit, mischien dat ik er nog een nord1 bij doe voor dat digitale randje maar die gaan voor snack prijzen over de toonbank tegenwoordig dus daar kan ik me niet aan vertillen.

Ik ben altijd bang met die dure synths dat je thuis ineens *ploep* hoort en het apparaat er mee kapt.. En dan? Zitten er niet van die obscure chips in die niet (makkelijk) meer te krijgen zijn?

just my2cnts

Origineel geplaatst door Arv
Ik ben altijd bang met die dure synths dat je thuis ineens *ploep* hoort en het apparaat er mee kapt.. En dan? Zitten er niet van die obscure chips in die niet (makkelijk) meer te krijgen zijn?

just my2cnts

naar ik het begrepen heb heeft een jup8 geen properiaty onderdelen, ook is alles nog los te verkrijgen. Bij een prohet VS is dat een ander verhaal, als die stuk gaat dan kun je nergens terecht en ben je dus gewoon de lul als ie "floept"

Origineel geplaatst door dennisb
naar ik het begrepen heb heeft een jup8 geen properiaty onderdelen, ook is alles nog los te verkrijgen. Bij een prohet VS is dat een ander verhaal, als die stuk gaat dan kun je nergens terecht en ben je dus gewoon de lul als ie "floept"

De filterchips en adsr's zijn custom roland,niet meer te krijgen bij roland,wel bij technology transplant,of uit een 100M rippen..

In de VS zitten idd een paar zeldzame delen in,heel moeilijk te krijgen,dat geld ook voor de matrix 6,der zit een zeldzame CEM (curtis) dac in dacht ik (voor de dco's)

matrix6 of matrix1000 cems zijn zeker wel te krijgen. onze amsterdamse chipboer heeft er nog wel!

Origineel geplaatst door HEXAGON
De filterchips en adsr's zijn custom roland,niet meer te krijgen bij roland,wel bij technology transplant,of uit een 100M rippen..

In de VS zitten idd een paar zeldzame delen in,heel moeilijk te krijgen,dat geld ook voor de matrix 6,der zit een zeldzame CEM (curtis) dac in dacht ik (voor de dco's)

Origineel geplaatst door HEXAGON

en het schijnt dat ook geen mens meer weet hoe dat ding werkt van binnen, toevallig laatst iets over gelezen

Ok ff voor de duidelijkheid nog een keer.
De Jupiter 8 is mischien het moeilijkste te maken ivm custom Roland ic/s
Maar ach iedere juno60 zit vol met deze ic's.
De Memorymoog heeft gewoon curtis chips dus dat is een eitje om te krijgen.
Je moet alleen geen scheet laten bij een Memorymoog omdat die dan meteen stuk is.
En een Minimoog is absoluut niet te vergelijken met een Memorymoog.
Een matrix of vs is ook nog vrij makkelkijk te maken qua onderdelen.
Ik heb zelf nog 10 vca chips liggen van de vs.
En van de Matrix serie ook noig ic's.

Origineel geplaatst door mono-poly
Je moet alleen geen scheet laten bij een Memorymoog omdat die dan meteen stuk is.
En een Minimoog is absoluut niet te vergelijken met een Memorymoog.

:dubbel: ja dat had ik dus ook begrepen, memory is toch gewoon een polyfone mini waar moog uiteindelijk failliet aan is gegaan?

Back