jup 8 3700 doen of niet?

Origineel geplaatst door dennisb
ik geloof dat ik er (hierna) inderdaad maar niet op let en ook geen dingetjes meer post, ik had het ook wel een beetje verwacht moet ik zeggen, de enige die ik mis is "oh dat kan ik met me freeware VST ook".

Laat horen dan "die meest simpele monosynth" en zonder effect he , niks oversturen. Waar luisteren jullie dit uberhaupt op creative boxjes met de volume op stand 1?

En waarom "moet" ik een studio hebben om deze deze bak te mogen bezitten wat een bunch off crap zeg. Ik weet donders goed wat ik uit deze machine hoor komen en heb geen bevestiging nodig wat dat betreft, in mijn enthousiasme post ik wat om te laten horen hoe veelzijdig deze synth is. Ik krijg van deze geluiden "het gevoel" en dan weet ik dat het goed zit. Laat dan horen hoe het wel moet, had ik in een andere draad ook commentaar op een stukkie met de melding dat de meeste simpele zus en zo dat ook kan, en als ik dan zeg laat maar horen dan is de draad opeens dood.

Maar het kan alleen zo staan in de avonduren en in het weekend, als ik het pand verlaat dan gaat de jup8 gaat netjes een kast in waar niemand bij kan en op het pand zit alarm dus dat lijkt me allemaal geen probleem, hij moest alleen niet zo zwaar zijn :dubbel: maar goed daar krijg ik spierballen van dus das ook wel weer OK

Toch nog even een opmerking: Ik vind het jammer dat het plaatsten van een kanttekening, of een kritische noot tegenwoordig gelijk als gezeur of gezever wordt beschouwd. Het gaat er niet om of anderen het beter kunnen of niet... Het is geen wedstrijdje, maar wie de bal kaatst.......mag hem op z'n minst terug verwachten. Je moet het opbouwend zien. Ik bedoel, we hebben je toch ook geholpen om de juiste koop- beslissing te nemen?

En nee, je 'moet' van mij geen studio bezitten. Dat heb ik niet gezegd. De meestten van ons zitten gewoon in een schuurtje, op zolder of springen vanuit bed zo achter hun Synthex. Maar als je je apparatuur zou kunnen organiseren zonder telkens je synths in de kast te moeten opbergen, dan werkt dat zoveel prettiger en inspirered. Bovendien is het beter voor jou (je rug) en de Jupiter (beschadigingen, en memorybatterij) Ik probeer je gewoon wat mee te geven. Is het forum ook voor bedoeld. Waarom dat dan een bunch of crap noemen ?! You are missing my point...
Het is gewoon goed bedoelde 'wijze' raad.

En nu allemaal verder spelen !! :smeris:

Origineel geplaatst door dutchrichie
Toch nog even een opmerking: Ik vind het jammer dat het plaatsten van een kanttekening, of een kritische noot tegenwoordig gelijk als gezeur of gezever wordt beschouwd. Het gaat er niet om of anderen het beter kunnen of niet... Het is geen wedstrijdje, maar wie de bal kaatst.......mag hem op z'n minst terug verwachten. Je moet het opbouwend zien. Ik bedoel, we hebben je toch ook geholpen om de juiste koop- beslissing te nemen?

En nee, je 'moet' van mij geen studio bezitten. Dat heb ik niet gezegd. De meestten van ons zitten gewoon in een schuurtje, op zolder of springen vanuit bed zo achter hun Synthex. Maar als je je apparatuur zou kunnen organiseren zonder telkens je synths in de kast te moeten opbergen, dan werkt dat zoveel prettiger en inspirered. Bovendien is het beter voor jou (je rug) en de Jupiter (beschadigingen, en memorybatterij) Ik probeer je gewoon wat mee te geven. Is het forum ook voor bedoeld. Waarom dat dan een bunch of crap noemen ?! You are missing my point...

idd muziek maken in een washok is ook niet alles, al ruikt het daar wel lekker :P

ik hoop dat je je kan voorstellen dat je gewoon niet gelijk wil horen dat de meest simpele monosynth dat ook kan als je net 500 km heb gereden, 2500 euro heb uitgegeven en je een breuk heb gesjouwd, dan wil het wel eens gebeuren dat ik zeg bunch of crap ipv ik ben het niet met je eens of ik deel je zienswijze niet. Een en ander kwam op mij nogal over als je moet dit en je moet dat. Mijn oma zei altijd als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Verder wil ik er eigenlijk geen woorden meer aan vuilmaken, het gaat eigenlijk helemaal nergens over, ik was gewoon tijdelijk geirriteerd en dat was alweer over zogauw ik weer aan de schuifjes zat. Dus adjudant dutchrichie ik volg je order op en ga weer verder spelen.

mijn oma zei altyd ; dan zetje de kanne erby neer ,...en vatje de leer
asjt niekan dan moetejt leren

waar dat p slaat ,..tsja
:D lekker speklen ,..iig hebje een dikke bak[welke heb je nog meer dan en waar luister je op af ,..
belangrijk weetje wel
*D

Origineel geplaatst door R-ond
mijn oma zei altyd ; dan zetje de kanne erby neer ,...en vatje de leer
asjt niekan dan moetejt leren

waar dat p slaat ,..tsja
:D lekker speklen ,..iig hebje een dikke bak[welke heb je nog meer dan en waar luister je op af ,..
belangrijk weetje wel
*D

ja die van jouw oma is ook mooi ;) ik heb voor de rest niet zoveel meer, meeste staat in de verkoop, alleen een voyager rack heb ik dan nog erbij want die jup is niet zo vet in het laag maar daar staat ie ook bekend om, met zon moog kan je ook bizar hoge lfo rates krijgen dmv osc3 te gebruiken als lfo, endan osc3 op blok zetten, dat doet die jupiter m echt niet na, ik ken trouwens geeneen die dat kan. Ik luister op krk rp8.

Niet alleen naar jou hoor, maar er werd nu wel zo suf lacherig gedaan over z'n geposte mp3 eigenlijk. Ik kan z'n reactie wat dat betreft wel begrijpen. Verder no big issue wat mij betreft :)

Mijn oma zei altijd: beter 1 juup in de hand dan 10 juno's in de lucht.
Nou moet ik zeggen dat ik een hele slimme oma heb:D

op ebay staat een jupiter 8 voor 3700 en ik heb nog nooit zo'n mooie gezien, ding lijkt wel nieuw. Nu is 3700 een erg hoog bedrag .
Ja,die goeie ouwe tijd.🥹

• Duimpje
Duimpjes: Vic
De jup8 is niet te duur, nog nooit geweest.
Bekijk maar in tijdscontext.

Mijn juno60 koste veel meer dat mn jup8

De dag dat je ze bijna gratis kan beschouwen ligt ergens in de toekomst.
Zou me niet verbazen dat we dat nog mogen meemaken.

Back