Topaz S28-4

ik begrijp niet goed waarom je mic preamps nodig hebt, die heb je toch al in je mixer en de direct outs zijn op lijn niveau dus die kunnen zo op de hd recorder/ computer interface.

Of vergis ik me?

Origineel geplaatst door surprise
Dus ik wil direkt een goed mengpaneel, het liefst een 24 kanaals en aparte opname per kanaal.
kun je me ook aangeven waar ik dan precies op moet letten?

Je kan dan toch bij een Soundtracs Topaz blijven, maar dan bv een Topaz Project 8. Daar heb je een 24 kanaals en 32 kanaalsvariant in. Beide tafels hebben de mogelijkheid om ieder kanaal naar een input van een recording device te sturen. Zo kan je dus op de Project 24/8 rechtstreeks een 24 sporen recorder voeden en bij de Project 32/8 een 32 sporen recorder.

Op deze tafels heb je ook evenveel returns ter beschikking. Dit houdt in dat je de outputs van ieder kanaal van je recorder terug kan leiden naar de channelstrip van je tafel om zo een definitieve mixdown te maken. Er zijn veel merken en modellen die dit kunnen, het is niet specifiek voor een Topaz Project 8, maar je hebt in ieder geval een idee waarop je kan letten.

Trouwens, dit principe wordt ook wel een IN-LINE design genoemd :eureka: .

Succes met je speurtocht :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door dweezil
ik begrijp niet goed waarom je mic preamps nodig hebt, die heb je toch al in je mixer en de direct outs zijn op lijn niveau dus die kunnen zo op de hd recorder/ computer interface.

Of vergis ik me?

In de oplosing die ik schetste voor 'alleen opname' komt helemaal geen mengpaneel voor, alleen pre-amps en een recorder, meer niet. Lekker compacte setup, laag gewicht, snel aansluiten en gaan. Het mixen doe je dan thuis, want dat is de bedoeling toch? Althans ik krijg de indruk dat het voornamelijk om recording gaat en niet om live mixen...

Back