Richtlijnen voor het plaatsen van nieuws

ik kan me vergissen, maar het lijkt dat ik op de voorpagina bij het bericht "Elektron Machinedrum(UW) & Monomachine MKII" onderaan het linkje "lees meer" mis.. is dat de bedoeling?

ik kan me vergissen, maar het lijkt dat ik op de voorpagina bij het bericht "Elektron Machinedrum(UW) & Monomachine MKII" onderaan het linkje "lees meer" mis.. is dat de bedoeling?

Het bericht past in het blokje, vandaar geen [lees meer] link.

daar zit wel enige logica in ja :W

ik denk dat ik "meer" altijd geïnterpreteerd heb als "het hele bericht én de reacties erop"...
vreemd dat dit me nog niet eerder opgevallen is dan :)

Het is maar een kleine oplossing, maar toch: in de nieuwe versie van de forumsoftware (wordt in januari verwacht) wordt het veel makkelijker om plaatjes toe te voegen (in hun woorden: Automatic resizing of attached images to match filesize or pixel dimensions).

Dit betekent dat plaatjes op de voorpagina niet meteen de hele layout vernaggelen :)

Voorpagina van synthforum aanzienlijk verkleinen

Voorpagina van synthforum aanzienlijk verkleinen

Call me a nagger maar ik stoor me een beetje aan dat gescroll naar de bodem
van de homepage van www.synthforum.nl.

De nieuwsberichten bevatten naar mijn mening veel te grote afbeeldingen.
Als er 4 van 500 px hoog onder elkaar staan scroll je je suf om bij de afdeling
nieuwe berichten te komen. Vaak zijn die pics ook mengtafels van 10.000.000
euro of gigantische pics van verpakkingen van een nieuwe software releases die
niet echt ter zake doen maar toch weken blijven staan.

Ik pleit voor 320x240 screenshots only van software of 320x240 pics van
hardware.

Afin, das mijn mening.

Daarom zit er zo'n rakker op je toetsenbord:
key_pgdn.jpg

Of je gaat voor de bottom-up methode:
end_key.jpg

Wat ik persoonlijk erg handig vind: rechtsboven bij die nieuwsvakken staat een minnetje. Klik daarop en je houdt slechts de titelbalk over (die vervolgens ook weer uitgeklapt kan worden). Dit wordt opgeslagen in je cookies, dus volgende keer dat je SF bezoekt is wat je had dichtgeklapt nog steeds dicht. :) (werkt dus niet als je steeds op andere computers of met andere browsers werkt, uiteraard)

Mijn voorpagina ziet er dus zoiets uit (okee, minus rondje en pijl ;) - en zoals je ziet kun je de menu's links en rechts ook dichtklappen):

Attachments

• SF.JPG
    SF.JPG
    61,4 KB · Bekeken: 150
Wat ik persoonlijk erg handig vind: .....

Kijk, dat zijn nu eens tips :) mijn dag is weer goed.
Ik browse namelijk erg vaak op mijn 15" lieve notebookje, en die heeft maar
een Y-res van 800 pixels. dan gaat het behoorlijk irriteren. Maar ik ben weer
helemaal blij :)

Wat ik persoonlijk erg handig vind: rechtsboven bij die nieuwsvakken staat een minnetje. Klik daarop en je houdt slechts de titelbalk over (die vervolgens ook weer uitgeklapt kan worden). Dit wordt opgeslagen in je cookies, dus volgende keer dat je SF bezoekt is wat je had dichtgeklapt nog steeds dicht. :) (werkt dus niet als je steeds op andere computers of met andere browsers werkt, uiteraard)

Mijn voorpagina ziet er dus zoiets uit (okee, minus rondje en pijl ;) - en zoals je ziet kun je de menu's links en rechts ook dichtklappen):

Wouw!
Mooie tip cheimoon.
Thanx.

Nieuwsberichten per categorie indelen?

Nieuwsberichten per categorie indelen?

Ik hoop dat ze een keer de nieuws draad opsplitsen in hardware(instrumenten, effecten, studio apparatuur, modules) in een draad kunnen zetten. En alle software en computer rommel in een andere draad. Wat vaak zie ik een veel belovende titel en dan is het vst, software of computerhardware. Dat zijn nou net de dingen waar ik geen tijd aan wil besteden. gr.jeroen

Bedoel je een soort categorie of "tag" voor elk nieuwsbericht zodat je daarop kunt filteren?

Dat zijn nou net de dingen waar ik geen tijd aan wil besteden. gr.jeroen
heb je dan pcies genoeg tijd om alleen dat te lezen wat je graag wil zien dan?
hoeveel werk is het om ff op de terug button te klikken...

maar idd, een icoontje zou misschien (voor mensen die het nieuws wel lezen) leuk zijn...

Back