[arv-track] piwkja

geinig electro (zo heet dit toch?) trackje. Dat vreemde orgeltje klinkt wel niet helemaal in tune met de rest geloof ik....
En je zou ff kunnen kijken of je kick niet te zacht staat (of basline te hard/bassig)....het is niet de bedoeling dat je bassline meer boemt dan je kick lijkt me.

maar eh leuke track hoor

..Eeeh de bas is VEEL te hard in de mix..ik hoor de kick amper..
Ook teveel compressie nmm...
Maar idee is goed...

bas, ja die kan wat minder bass! :D Maar die kick komt toch redelijk door? Compressie heb ik niet gebruikt.

Zo naar het einde toe begint dat "random" riedeltje me een beetje tegen te staan
en het shakertje vind ik ook wat te hard... of misschien wat te schel, misschien kun je het hoog ervan wat terugdraaien.
Verder is het wel een lekker aanstekelijk deuntje

[offtopic]
Wat is trouwens het probleem met de .3pm? Volgens mij kun je bij lycos gewoon naar je mp3's deeplinken
[/offtopic]

Dank je voor de tips en commentaar. Ik heb de track gemaakt met de RS7k en een Pulse en ik merk dat ik een beetje moeite heb met het inmixen van de bas van de Pulse. Ik denk dat ik daar ook nog wat aan moet prutsen.

Werkwijze:
Phrases gemaakt op de RS en gewoonlijk zijn die 4 of 8 maten lang. De mix is opgenomen met hands-on muten en tweaken etc etc. Dus geen Logic of Cubase arrangeren, dat wil ik wel gaan doen maar echt lukken wil het niet. Vandaar dat het niet echt een song is geworden met een goeie begin/eind/break..

Arv

He Arv! Zo werk ik dus ook altijd tracks uit! Gewoon een handvol phrases en muten maar. Daarmee bepaal ik grotendeels het arrangement. Dat neem ik dan op en knip en plak nog wel een boel in Cubase. Maar 80% van het werk zit in het klooien met phrases in de RS7K. Die tracks die ik net gepost heb is ook gemaakt.

Waar heb je dat orgel gevonden? ;)

Ik moet zeggen dat ik het rond de 2 min een lekker nummer vind worden. Beetje detroit techno iets. Komt door dat mooie arpeggio geluidje.
Misschien halverwege je nummer opeens een vette 4-to-the-floor kick erin gooien over je breakbeat heen?

Goeie basis hoor. Nog een beetje aan werken.

Bas is mij te hard. Arpeggiator geluidje is gort droog, kan wellicht wat galm bij. Men verteld mij altijd dat een bassloopje geen heel nummer mag duren. So what? Hij is lekker.
Het nummer an sich is redelijk tam en denk dat je volgende toch beter is.

Back