Audiophile 2496 MIDI probleem

marninx

Ingeburgerd
Ik heb sinds kort een M-Audio Audiophile 2496 gekocht. Geweldig kaartje maar ik zit met 1 probleem. Hij ontvangt wel midi, maar zend niks terug. Dus als ik in mijn Sequencer (Ableton Live 6) een melodie heb zitten en wil deze dus via mijn synth afspelen gebeurt er niks. Ik heb de software en bij geleverde drivers al bekeken maar kan niks vinden.

Nu wil het geval dat het wel heeft gewerkt op mijn oude kaart, een Soundblaster live. Wel via de gameport, maar het lijkt mij dat dit verder niks uitmaakt? Dus nog een keer: wel van de synth naar de pc, maar niet van de pc terug naar de synth.

Alvast bedankt.

-Peter

waar in ableton kan ik de poorten aanpassen?
Input: Delta AP MIDI
Output:Delta AP MIDI
Take-Over Mode: None

bij de MIDI Ports:
Input Delta AP MIDI, Track = on, Sync = on
Output: Delta AP MIDI, Track = on, Sync = on

Zou toch moeten werken lijkt me?

in settings of preferences of hoe heet da ook
of in rtfm ;)

nee, midi poorten instellen in het voorkeurpaneel is heel straightforward.. je kan er niet naast kijken..

ook, als je midi in krijgt, en niet uit, staan je tracks wel op record-enable?

Heb je geen test applicatie gekregen toen je de geluidskaart hebt geinstalleerd dan ? heb je de driver al opnieuw geprobeerd te installeren.. lijkt een beetje simpel antwoord, maar het is een beetje ongebruikelijk wat jij hebt. hehe

Nou het is inmiddels gefixed :D De 9-pin connector die erbij zat was gaar... (Gloednieuw) Heb van een vriend een andere gekregen die hij nog had liggen en nu werkt hij ineens :okdan:

hehhe, had het zelfde probleem :eureka:
inderdaad met andere stekker zo gefixt!

Het zal toch niet waar zijn he. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met de Audiophile 2496. Mijn midisignaal komt niet aan in mijn externe instrument.....

Eens even kijken of ik een vervangend 9 pins connector kan regelen.... echt slecht als dit het probleem idd zal oplossen

Nu al de vervangende breakout kabel ontvangen (2 maanden later...) pfff Leuke grapjes bij m-audiodirect.nl. Maar idd lost dit het probleem wel op

ik heb juist wel goede ervaringen bij die m-audio shop. snelle service, geen gezeur. maar qua onderdelen zijn ze natuurlijk afhankelijk van de importeur & fabrikant.

Dit ruikt naar reclame.....

...........maar goed; dit is mijn enige contact met deze m-audioshop geweest en dat liep gewoon niet geweldig. Maar dat is natuurlijk subjectief dan.........

Origineel geplaatst door Noizer
Nu al de vervangende breakout kabel ontvangen (2 maanden later...) pfff Leuke grapjes bij m-audiodirect.nl. Maar idd lost dit het probleem wel op

Ik had het zelfde probleem bij een andere kaart (1010lt) en dat duurde ook 2 weken maar na contact met de importeur lag het wel daaraan, ze hadden die niet opvoorraad werd gezegt daardoor zou het zelfs nog langer gaan duren.
Toen hebben ze bij M-Audio direct een doos van een 1010 open gemaakt en me die nieuwe meegegeven.
Ze zouden dat verder wel met de importeur regelen. vond ik wel ok. Maar het blijft kl"te natuurlijk.

Back