Pasco model 8000

loveyourjunos

Ouwe rot
van onder het stof:

Deze heb ik ooit eens gekregen. Ik heb 'm nog nooit gebruikt want er moeten van die ouderwetse kabeltjes in.
vraag 1: hoe kom ik (liefst voor een habbekrats) aan van die kabeltjes

vraag 2: kan er iemand iets zinnigs zeggen over dit modulaire synthje, zelfs op internet is er niets over te vinden.

die pluggen hebben ze wel bij een onderdelenhuis denk ik, volgens mij gaan ze ook in van die multimeters.

Ding ziet er cool uit met die gigantische knoppen erop! :D

Ziet eruit als een functiegenerator. Bedoeld om golfvormen op te wekken voor testdoeleinden van electronische apparatuur. De pluggen heten in de volksmond 'bananenstekkers' (dacht ik).

:halleluja dit meen je niet! dit is een van de meest gezochte modules voor het creeren van goddelijke strings in combinatie met een roland system 100! vele beroemde patchers zoeken nu nog steeds zo'n module... regelrecht naar Ebay :biertje: Volgens mij ging de laatste keer er 1 weg voor zo 8000,- dollar

Origineel geplaatst door pal
:halleluja dit meen je niet! dit is een van de meest gezochte modules voor het creeren van goddelijke strings in combinatie met een roland system 100! vele beroemde patchers zoeken nu nog steeds zo'n module... regelrecht naar Ebay :biertje: Volgens mij ging de laatste keer er 1 weg voor zo 8000,- dollar

hahaha grapjas.

(meen je dat serieus?!!!)

Sorry FLAUWE GRAP!

Vond het zo'n obscuur en interessant ding dat mijn fantasie een loopje met me nam!
Hopelijk blijkt het echt een mooi ding te zijn! ziet er wel goed uit vind ik!

Niemand houd je tegen dat ding voor 8 ruggen op ebay te zetten. ;)

(Je weet nooit hoe een kip een haas pakt)

Hier nog wat gevonden... Maar is toch een ander apparaat, zelfde fabriek, dat dan weer wel.

fourier_synth.png

toch klinkt ie niet onaardig (bijlage)
heb effe kabeltjes gehaald en de oscillators en filter getest. 'T is geen Moog ofzo, maar t heeft wel iets lekker analoogs die klank.:kroon:

Attachments

• pasco.mp3
    155 KB · Bekeken: 56
Back