Van Halen Jump

Toon

Ursa Major
Weet er misschien iemand hoe ik dat synthesizer geluidje kan maken? Misschien wel leuk om ook eens andere typische 80's synthesizer klanken toe te lichten bv Miami Vice, Axel F, ...

tja, dit is een synth brass....ik weet alleen ff niet waaruit

Basis sound uit de Oberheim OBX
Kan iedere andere goede Synth ook

Virus, Q, Sy77 - Sy 99, alle 2 Vco Dco synth,s van Sequential
enz enz.

Ik meen me iets te herinneren dat ik ergens in die hele stapel tijdschriften ooit gelezen heb dat het preset nummer zo veel was van één of andere vage onbekende synth uit de jaren 80.
En ja dat wil ik best nazoeken, maar nee dat doe ik niet want dan ben ik een week bezig :)

Re: Van Halen Jump

Origineel geplaatst door Toon
Weet er misschien iemand hoe ik dat synthesizer geluidje kan maken? Misschien wel leuk om ook eens andere typische 80's synthesizer klanken toe te lichten bv Miami Vice, Axel F, ...

Grappig, dat dacht ik vanmiddag ook nog (het van halen gedeelte that is :duivels: ), dus dat was ik net een beetje aan het uitzoeken of ik die evt ook op de jp8080 na kon maken... Ik heb wel al het geluidje van "why can't this be love" enigszins kunnen recreeren *grin*

Je gaat er toch geen dance remix van maken he.....;)

Ik dacht ik vraag het maar effe, na al die k*tcovers die er tegenwoordig op de radio gedraaid worden om mesnen te brainwashen :smeris:

D50 klinkt niet slecht maar het is een digitaal japans popsynthje
van Roland en een OB-Xa is een monster van een anoloog
amerikaans rock&roll beest... dat verschil hoor je echt ;)

ok nog een paar...

de leadsynth uit Prince - 1999?

en dat rare fluitje uit Jeff Wayne - The Eve of the War is dat nou ook een synth?

en finally de lead uit Snap - Rhythm is a Dancer?

Origineel geplaatst door bounce
D50 klinkt niet slecht maar het is een digitaal japans popsynthje
van Roland en een OB-Xa is een monster van een anoloog
amerikaans rock&roll beest... dat verschil hoor je echt ;)

Oe....dat moet je volgens mij niet tegen BamBam zeggen....;)

Maar ja analoog en digitaal met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken.

En een OB-Xa kostte zoveel destijds dat het gemiddelde Brabantse coverbandje 2x zoveel moest optreden om het zelfde te verdienen denk ik.

:confused: Toch begrijp ik iets niet...

Je hebt een collectie mooie synthesizers, waaronder een Akai VX600 en een Nord Modular. Je gaat mij/ons toch niet vertellen dat je niet weet hoe ze werken?

Het lijkt mij dat als je je eerste synthesizer koopt, je jezelf opsluit en net zo lang gaat experimenteren totdat je weet hoe hij werkt. Kennelijk heb je dat niet gedaan, want de geluiden die je zoekt zijn heel erg basic.

Je krijgt van mij de opdracht je één maand lang met alleen je Moog Prodigy op te sluiten. Geen eten, geen dames, geen tv en internet. Je komt pas naar buiten als je weet wat PWM is en als je het verschil tussen een zaagtand en blokgolf hoort!

Pim je haalt me de woorden uit de mond.......8)

Inderdaad, als je met zo'n arsenaal aan leuke synths niet weet hoe je zo'n relatief eenvoudig geluid maakt.... dan..... :duivels:

Volgens mij was Jan Hammer vooral bezig met een Fairlight.

Back