[Roland] TR-606 uit sync

bob303vs909

Ach und Weh
OK jongelui..ik heb een probleempje....
als ik een track start en sync mijn 606 dan gaat ie na verloop van tijd uit sync lopen....
wat is het probleem, wat doe ik fout en waar kan het aan liggen...?
ok acid mannen, kom maar op met de antwoorden....

oh, ik gebruik de din sinc van mijn drumstation.....

Nou ja zeg.. dat zelfde probleem had PjoTR van de week ook al. Ik ken 't niet.. gebruik een PhilRees MDS en heb nooit problemen..

Maar 606'jes zijn verdacht qua sync (in mijn ogen).. bij het starten is het maar nét de vraag of ie de sync 'goed' pakt of niet.. erm.. ik bedoel.. de ene keer loopt ie precies in sync.. de andere keer lijkt ie een paar miliseconden 'achter' te lopen.

Toch een tip: start met een goede converter (de sync van de drumstation is prima), hang er slechts één 'slave' aan, probeer verschillende midi-kabels, bekijk de soldeerverbindingen van de sync-socket van je 606 (die wil nog wel eens los raken).. en kom het dan nog maar eens vragen.. ;)

ok...thanx...een bekend probleem dus min of meer....

Ik weet wel dat mijn 606 bij het starten van de syquencer een beetje hapert om op gang te komen...misschien kan het liggen dat ik niet de juiste adapter heb...ga ik van het weekend regelen...

jaag je geen gekke sysex data door je drumstation ? dat kan ook nog wel s vertraging opleveren..

mike.tv

oeh...nu jet zegt....als ik aan knoppen ga draaien gaat ie inderdaad over het algemeen raar doen....

dus........geen sysex vanuit de d-station?

Back