Ik gebruik een fullrange monitor (actief 300watt...
deze) ze zijn dan best wel zwaar , maar ik heb altijd een goeie monitoring met die dingen .
Omdat de drummer mij ook goed moet horen heeft hij ook dezelfde staan met o.a mijn sampler/synth-werk vrij hard in de mix.
Zelf krijg ik een ander gedeelte van de mix , ik zing er ook bij dus krijg ik er ook de zang bij (van mezelf en van die andere zanger waar ik 2e stem mee zing) en mijn toetsen geweld natuurlijk .
Zonder deze monitors maar met backline spul van tenten zelf blijft het altijd tobben in al het gitaar en drum geweld.
Heb weleens bij een andere band gezien dat er 2 kleine monitoortjes op de synth zelf waren gemonteerd , heb je een perfect stereobeeld , maar het zag er echt niet uit

dacht dat dat
deze waren.
je kan natuurlijk ook voor inear-monitoring gebruiken , dat schijnt een stuk minder slecht voor je oren te zijn en je hebt ook een perfect stereobeeld , maar persoonlijk vind ik het niet echt lekker om met iets in me oren te spelen .
Origineel geplaatst door Laandodeman
En heb je ook een tip voor wat een goeie stereo monitorset is? Ik heb thuis een studio monitorset (Rokit 6), maar ik neem niet aan dat zoiets ook werkt?
Je zou het er in princiepe ook voor kunnen gebruiken , het is aleen meestal niet echt optreden bestendig al dan niet op de lange duur.
Een studio monitor is dan ook gemaakt om op af te mixen in een studio .