muziekdocumentaires

nomore

Lintage Vid
hier een topic voor leuke muziek documentaires.

Hier 2 goede docs over techno, en dan met name over de geschiedenis van detroit techno!

high tech soul - the creation of techno music *trailer

richie hawkin - pioneers of electronic music

Ben nu high tech soul aan t kijken en tot nu toe vind ik de richie hawkin doc meer inzicht geven over de 'early days' van detroit techno. Meer beelden en geluid, high tech soul gaat heel even in op gear ,maar veel verder dan het laten zien van de gebruikelijke roland bakken gaat t niet. Het leuke van high tech soul is wel dat je diverse mensen in hun studios ziet.

Wat me nu ook opvalt is dat in de richie hawkin doc gesproken wordt over het feit dat richie, als blanke, niet echt geaccepteerd werd in de 'zwarte' techno wereld. Ook in high tech doc komt hij amper aan t woord terwijl hij toch de brug heeft geslagen naar het blanke suburbian publiek EN europa.

Laatst gewijzigd:
Re: muziekdocumentaires

Origineel geplaatst door nomore

Wat me nu ook opvalt is dat in de richie hawkin doc gesproken wordt over het feit dat richie, als blanke, niet echt geaccepteerd werd in de 'zwarte' techno wereld. Ook in high tech doc komt hij amper aan t woord terwijl hij toch de brug heeft geslagen naar het blanke suburbian publiek EN europa.

Nou is dat wel zo? wat voor brug heeft die geslagen en waar? Al ver voor dat die echt populair werd met plastikman was techno muziek populair bij het blanke suburban publiek in europa.

Ik moet voor m'n werk elke dinsdag iets rond muziek doen (werk als opvoeder). Af en toe wil ik wel een docu laten zien, dus deze draad kan me wel enorm helpen.

Ikzelf heb ooit de dvd van Buena vista social club ooit eens meegenomen voor 2€, Lekkere relax dvd.

Het is toch of Richie Hawtin of Stephen Hawkins?
De een is techno 'god' en de ander natuurkunde 'god'.

'Loud quiet Loud' over de reunie-tournee van de Pixies is een pareltje.
Innemend, menselijk, tragisch, maar ook mooi. Schitterende muziek.

Re: Re: muziekdocumentaires

Re: Re: muziekdocumentaires

Origineel geplaatst door smackos
Nou is dat wel zo? wat voor brug heeft die geslagen en waar? Al ver voor dat die echt populair werd met plastikman was techno muziek populair bij het blanke suburban publiek in europa.

En hawtin kwam pas in 90-91 op, maar vooral later door zijn plastikman pseudo.
En denk bv in nederland dat speedy J met pullover (een perongeluk hitje in de ravescene) op +8 de echte voortrekker is geweest voor hawtin.
Door die plaat kwam + 8 pas echt in de schijnwerpers.

En dat hij niet door de zwarte scene in detroit werd geaccepteerd kwam volgens mij omdat hij niet uit detroit kwam, maar uit windsor canada.

Laatst gewijzigd:
Back