podcasting

bliepbliep

music - non stop
ik heb wat rond zitten zoeken en het lijkt me gaaf om wat te gaan podcasten, het tofste zou zijn om die mix van een uur
zie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=70121&highlight=liebrand

daar loop ik al meteen tegen het probleem van de "auteursrechten" aan. maar dan vraag ik mij ook af hoe andere gasten dit oplossen zoals de podcast rock da mix, fat phaze, big squaresound, en het welbekende dance department. een dj die bekend is geworden door downloads van zijn mixes is dj sick puppy http://djsickpuppy.com/ hoe zou die dat regelen?

een ander punt is, hoe plaats ik dit gratis op internet in itunes? is er een soort server speciaal voor dit soort dingen? ik zit nu bij caiway en maak geen gebruik van hun hostingservice, hebben die nog een gratis faciliteit voor dit soort dingen?

streaming lijkt me ook een optie, maar podcasten is toch wat meer 2007 he? ;)

ik hoop dat ik niet naar de bekende weg vraag, dat van caiway zoek ik zo zelf wel even uit btw. maar dat van die auteursrechten lijkt me een ingewikkeld iets.

alvast bedankt voor alle hulp en tips!

bliepbliep

Ik ben er niet heel erg in thuis, maar een paar dingetjes weet ik wel. Veel hosters vam podcasts ondersteunen rss, maar doe de jouwe dat niet dan kun je een RSS-feed aanmaken bij http://www.feedburner.com/ Met RSS kunnen mensen zich abonerren op je podcast en kun je hem ook vinden in feedreaders en iTunes.

Van auteursrechten weet ik dat er speciale sites zijn met muziek die je gratis voor podcasts kunt gebruiken, zoals: http://podsafeaudio.com/

Succes!

bij mij doet ie het wel!

Mzzl TC

die rss feed houdt bij wanneer je weer een nieuwe podcast plaatst geloof ik.
dan download itunes die automatisch wanneer je daar podcast aanklikt... (volgens mij, maar ik kan het ook mis hebben hahaha)

wij hebben met de band ook een aantal podcastjes...

grtz tc

Ik heb ook nog een podcast vraag..

Wie weet er een paar goede(en natuurlijk de beste) adressen voor ambient/electronic podcasts...

Ga toch weg met je podcasting. Dat is zo'n dom woord. Je bedoelt gewoon een link naar een mp3. Wat een onzin om daarvoor weer zo'n nieuw woord te gaan gebruiken. Al dat hippe gedoe ook altijd. :(

Origineel geplaatst door sander
Ga toch weg met je podcasting. Dat is zo'n dom woord. Je bedoelt gewoon een link naar een mp3. Wat een onzin om daarvoor weer zo'n nieuw woord te gaan gebruiken. Al dat hippe gedoe ook altijd. :(
:D. Het is gewoon marketing, man. Hoef je niet zo hitsig te worden.
Ik meen dat je met podcasting ook direct met je iPod kunt accessen, maar ik weet het niet zeker.
Voor meer lees Podcasting op Wikipedia.

:doei:
Yoonchi

:D. Het is gewoon marketing, man. Hoef je niet zo hitsig te worden.
Ik meen dat je met podcasting ook direct met je iPod kunt accessen, maar ik weet het niet zeker.
Voor meer lees Podcasting op Wikipedia.

:doei:
Yoonchi

ok dan stel ik mijn vraag anders in de hoop er wel een antwoord op te krijgen,

waar kan ik goede ambient/electronics radioshows in mp3 downloaden?
zodat ik deze op mijn mp3 speler kan zetten en er naar kan luisteren als ik niet achter de computer zit?

(en weg is de marketing)

Origineel geplaatst door plieuw
ok dan stel ik mijn vraag anders in de hoop er wel een antwoord op te krijgen,

waar kan ik goede ambient/electronics radioshows in mp3 downloaden?
zodat ik deze op mijn mp3 speler kan zetten en er naar kan luisteren als ik niet achter de computer zit?

(en weg is de marketing)

Zie je, je kan het wel :D

Origineel geplaatst door plieuw
Ik heb ook nog een podcast vraag..

Wie weet er een paar goede(en natuurlijk de beste) adressen voor ambient/electronic podcasts...

Mocht je iTunes hebben kan je daar in de 'Podcast Directory' (jep marketing...) bladeren en op genre, mensen etc. zoeken. Ben zelf op die manier inmiddels luisterend naar mixjes van 'Thinktoy', 'Electronic Periodic' en nog wat van die dingen.

En over de hype-ing van de term: ben toch wel blij dat ik nu niet meer iedere keer met de hand hoef te kijken op harrrie/sjaak whoevers website om te kijken of hij een nieuwe mp3'tje geplaatst heeft, maar dat het vanzelf mn jukebox in komt rollen als ik me er op abboneer, en het dan weer als vanzelf op mn portable jukebox terecht komt.

die itunes podcast directory zit in itunes, die je er dus wel voor nodig hebt. Als je dat eenmaal draaiende hebt is het een onderdeel van de itunes music store... je kunt op twee manieren in de podcast lijst terecht komen: ofwel je klikt op het podcast lijstje in itunes en dan heb je onderin een knop voor de podcast dir., of je gaat gewoon naar de store, en dan zie je links bovenin een linkje naar 'podcasts'. Als je daar eenmaal zit is het inmiddels wel echt ff de bomen in het bos onderscheiden, want er zit inmiddels echt een enorme berg zut in van radio 65+ tot de laatste aflevering van talk radio huppeldekut, maar er zitten ook echt wel goede dingen tussen. grappig ook om op die manier er af en toe weer achter te komen wat een enorm verschil is in wat men onder het genre electronisch verstaat in de verenigde staten van de amerikanen enzo, van die gelikte uitzendingen enzo.
Maar goed, daar staat dat dus, en er zitten echt wel een paar goede tussen, en ik ben blij dat er weer een stukje techniek is waar ik niet over na hoef te denken. daar is dat toch voor...

Re: podcasting

Origineel geplaatst door bliepbliep
daar loop ik al meteen tegen het probleem van de "auteursrechten" aan.

en daar herinner ik me dan weer over dat je geloof ik bij de buma ook iets hebt van een podcast licentie kosten ding. zal ongeveer wel gelijk zijn aan wat ze ook voor online radiootjes rekenen (volgens mij heb ik daar ooit iets van 90 euro van gehoord, maar weet niet meer of dat op maand of jaar basis is).
Zou je er graag verder mee helpen, maar denk dat je het beste ff op de site van de buma kunt zoeken, alhoewel dat wel echt een beest van een lelijke en onbruikbare website is. Prettige wedstrijd dus maar, leuk voor de zondag avond.... liever die tijd in de itunes podcast lijst doorbrengen!!

Back