Virus TI

Eevar

Stamgast
Hallo allemaal.
Weet iemand hoe ik in de virus ti midi kanalen kan uitschakelen zodat ik die kan gebruiken voor een apperaat dat ik op de midi thru heb aangesloten.

bv.

midi kanaal 1 t/m 13 is voor de virus
midi kanaal 14 is voor de mc-909

de mc-909 staat op de midi thru van de virus

ik ben geen andere virus ti gebruiker,
je zou bijvoorbeeld op de kanalen van de virus ti die niets moeten doen het part kunnen muten door het betreffende partvolume op 0 te zetten

Origineel geplaatst door Roel
ik ben geen andere virus ti gebruiker,
je zou bijvoorbeeld op de kanalen van de virus ti die niets moeten doen het part kunnen muten door het betreffende partvolume op 0 te zetten
bedankt voor je antwoord. alleen er moet toch wel een mogelijkheid zijn om kanalen uit te zetten denk ik?

Hi Eevar, vriend,

Yawgmoth was behulpzaam en niet afzeikend (anders noemt-ie geen nuttige thread). Blaas wat minder hoog van die toren.

Je kunt op elk MIDI-apparaat kanalen aan of uit zetten. Op sommige apparaten kun je ook instellen of je meerdere mogelijkheden wilt. Dus inkomend MIDI-signaal gaat naar TI, gaat naar apparaat op THRU of gaat naar beiden. Dit werkt zo op de Virus C, dus ook op de TI zul je het in die hoek moeten zoeken.

Re: Virus TI

Origineel geplaatst door Eevar
Hallo allemaal.
Weet iemand hoe ik in de virus ti midi kanalen kan uitschakelen zodat ik die kan gebruiken voor een apperaat dat ik op de midi thru heb aangesloten.

bv.

midi kanaal 1 t/m 13 is voor de virus
midi kanaal 14 is voor de mc-909

de mc-909 staat op de midi thru van de virus

je zou toch ook het voluime van de virus ti part 14 op 0 kunnen zetten?

het enige wat ik kan instellen in het menu van midi is de global channel 1 t/m 16, soft thru on/off, midi device 1 t/m 16 maar ik kan het nergens vinden waar ik een kanaal uit kan zetten of door kan sturen naar de thru.

in VControl heb je hele mooie volume schuifjes die je op nul kunt zetten. Ik dacht er ook meteen aan toen je deze
vraag stelde. Dit is een zeer prima oplossing lijkt mij.

Back