multimembraal

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Wat is het, wat doet het, waar voor word het gebruikuikt.

Zit namelijk zo, ga in Jan. een Virus C kopen met zo`n midikeyboard van de midiman, maar nou hoorde ik ergens dat ik beter een KC kan kopen.

Weet iemand misschien hoe dit in melkaar steekt

dank u

Metatron pb senso anders en vraag of een nederlands talig boek heeft met basis midi en muziek maken boek.of iets degelijks

multitimbral

multitimbral

dan kan je met je module en bv een sequencer op elk kanaal een verschillende klank instellen, jehebt dan 16 verschillende klanken uit één toestel tegelijk.bv op track 1 van je sequencer zet je een bepaalde klank op kanaal 1, dan moet op die 16 verschillende timbres de eerste ook op kanaal 1 staan en je klank die je darvoor kiest.zo ga je verder voor al je tracks.
kan het eigenlijk niet beter uitleggen :) degene die me kunne verbeteren doe gerust maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel :)

Re: multimembraal

Origineel geplaatst door metatron
Wat is het, wat doet het, waar voor word het gebruikuikt.

Zit namelijk zo, ga in Jan. een Virus C kopen met zo`n midikeyboard van de midiman, maar nou hoorde ik ergens dat ik beter een KC kan kopen.

Weet iemand misschien hoe dit in melkaar steekt

dank u

jij zal in de probleempjes komen met je engels. de virus heeft nog steeds een hoop menu-duik werk nodig, en da's allemaal in het engels (op 't scherm dan). daar access duits is kun je misschien met die handleiding wel uit de voeten...

okee, voor het idee van multitimbraal kun je het beste een orkest gebruiken. je krijgt de beschikking over 32 man die eenieder 1 noot kunnen spelen op een instrument, en 16 verschillende instrumenten. je kunt er 4 tegelijk 1 instrument laten bespelen (bijvoorbeeld een akkoord voor een string-pad), terwijl je er 1 een tb-303 laat nadoen.

een zo'n instrument heet een 'timbre' en kan via een apart midikanaal gestuurd worden. je moet je personeel (de 32 stemmen) echter wel verdelen over alle instrumenten, maar die verhouding kun je zelf kiezen. wat ook verdeeld moet worden zijn de effecten - voorzover ik weet heeft de virus b in ieder geval een globale delay en een globale reverb.

wat KC/KB betreft - als je nog geen synths hebt, is de KC niet zo'n slecht idee. een heel lekker masterkeyboard, en 't ziet ook nog ruig uit ook. als je ze wel hebt, bespaar je de moeite en ga voor de rackversie (maar als je een midiman controller erbij wilt lijkt me dit niet direct het geval).

als je errug krap in de ruimte zit, ga dan voor de rack xl met een goede controller. zelf sounds van de grond af bouwen wordt stukken minder aantrekkelijk als je 1024 patches al klaar hebt :).

Origineel geplaatst door nick nova
Hier heb je een site waar je gemakkelijk Engels kan leren.
Het is de homepage van iemand die pas lid is van het forum.

http://www.erowid.org/general/about/about.shtml

Dat word meestal vertaalt door een vriend van me. Leuk geprobeert en erg orgineel trouwens dat je het op die manier brengt.

En voor deze dingen hoef ik niet echt engels te kunnen:

http://www.erowid.org/culture/show_image.php3?image=art/images/archive/gielen_panda_golde.jpg

http://www.erowid.org/culture/art/

kijk en geniet goza

Back