Micro Modular Vocoder Patch

Wilko

Ingeburgerd
Beste mensen,

ik ben voor mijn Nord Micro Modular op zoek naar een Patch voor een Vocoder. Ik heb hem zelf geprobeerd te maken maar mis de know how. Wie kan mij helpen!

Bedankt Wilko

'k Heb ze zo niet liggen maar ik kan je wel een tip geven:

Bouw eerst een leuke synth in je micro modular die behoorlijk breed is van klank (dus tune de oscillators over een octaaf omhoog en omlaag). Hang er dan een vocoder achter en tweak die een beetje. Een gate tussen je audio in en de vocoder hangen werkt ook goed! Dan bromt ie niet zo als je niets zegt!

-C-

Zoek je nog wat patches voor je modular?

Ik heb laatst een hele zooi geupload hier...

Zit misschien wel een vocoder tussen, zo niet, zal ik morgen even voor je zoeken in mijn studio, want in mijn modular zit wel een vocoderpatch. Sterker nog... ik gebruik de modular eigenlijk alleen nog maar als vocoder :)

Is trouwens geen patch met een synthengine als carrier, maar een patch die simpelweg kijkt naar de 2 inputs van de modular en de ene gebruikt als carrier en de andere als modulator! Werkt perfect!

Modular

Modular

Ow dat klinkt helemaal goed, ik kan niet wachten tot ik aan de slag kan! Ik zal straks meteen ff tussen je patches zoeken mocht ik er inderdaad geen vocoder tussen vinden zal ik je dat even via een PM laten weten. Alvast onwijs bedankt voor je hulp!

Wat ik zou doen is niet de modular als carriersynth gebruiken maar gewoon een van je andere keyboards dat scheelt je meteen een hoop werk in het maken van een goed carrier (synth) signaal. Dan een simpel vocoderpatchje maken met compressor en expander instellingen voor carrier en modulater (stem), een signal shaper werkt vaak ook goed voor carriers. En als je echt de smaak te pakken hebt voice/unvoice detectie inbouwen.

Bijlage: ik heb geprobeerd consistent te zijn! 10 vocoders met de modulator input (je stem meestal) LINKS. Zelf gebruik ik meestal de CCR vocoder met de Roland Juno als carrier, een simpel doch doeltreffend vocodertje. Je zult ze waarschijnlijk nog wel voor je eigen spullen moeten afstellen maar misschien kan het je op weg helpen. Hoop dat je er wat mee kunt.

Helaas heb ik de interne carrier patchjes niet meer kunnen testen vandaag Mijn Midi In Is Stuk Gegaan! =( =(

Iedereen echt onwijs bedankt voor het meedenken en voor de patches! Ik sta er keer op keer weer van te kijken hoeveel enthousiaste mensen op het Synthforum zitten. Gelukkig heb ik zelf ook al de kans gehad om wat mensen te kunnen helpen! In ieder geval onwijs bedankt!

tip: als je de vocoder in de global neer zet dan hou je meer stemmen over, omdat dan de vocoder niet per stem geld maar 1x voor de hele patch. De meeste vocoders die je standaard erbij krijgt zijn nog van versie 2.0 en toen kon je nog niet onderscheid maken tussen individuele stemmen en algemene settings.

check dan mijn 14 stemmige fm vocoder :D zoveel vingers heb ik niet eens.

Nog een tip: het modulatie signaal dat in theorie het dichtste de menselijke stem benadert is een pulsgolf (geen blokgolf dus, ook geen PWM maar een nauwe puls)

Back