maak 'n stukje darkcore, industrial of terror

Ooooooh, wahaaah, natuurlijk :stupid Hoezo de hint niet vatten...

Anyway, congrats! 'k Gebruik 'm hier nog steeds met veel plezier (en ondertussen al een aardig modulair systeempje omheen gebouwd :)). En hij wordt ook door mij nog steeds geregeld door de Sherman gejast :okdan:

:) Een modulair systeempje lijkt me ook vet. Ik zat er aan te denken om zo'n kleine kastje/koffertje van Doepfer te halen om er aan te beginnen.

By the way. Wat leuk ook is bij de Dark Energy is om FM radio noise (tussen de zenders) door de audio-in te sturen en dan met die lekkere snappy envelopes hihat/percussie geluiden te maken. :koffie:

Hey, daar zit wel wat in, een verkeerd afgestelde FM-zender als noise-source gebruiken :D Misschien effe naar de krinkloop binnenkort :) Maar je kan best veel met de Sherman/Dark Energy-combo. Bijvoorbeeld de DE via je DAW triggeren en de trigger output weer naar de trigger van de Sherman. Dan zijn mijns inziens de envelopes wat makkelijker te shapen dan wanneer een vol geluid met niet altijd een herkenbare punch als trigger gebruikt wordt. De Sherman audio out weer naar de VCO F/ VCF F van de DE kan ook alleraardigste gevolgen hebben. En probeer voor zieke kicks a la Running against the Rules eens wat lineaire frequentiemodulatie (met de LFM-knop) met het filter van de DE half dicht en een lekkere dosis resonantie. Anyway, je gaat genoeg mogelijkheden ontdekken de komende tijd, da's zeker! :)

Vorige snippet eigenlijk niet meer aangeraakt... :bekdicht:

Wel weer met iets nieuws begonnnen, ben nog niet helemaal tevreden, er mist toch nog wat naar mijn gevoel. Suggesties zijn uiteraard welkom :)

Als je hier nou die lelijke distortion afhaalt, hou je zowaar een goede techno plaat over :D

Hier een preview van een wat duistere track die ik onlangs heb afgerond:

ik heb ooit hardcore gemaakt, dit was het resultaat:

haha ;) bij 1:30 komt de (anti) climax !

Hier een preview

Yow Alex!

Je track klinkt qua kicks & percussie wel vet! De sfeer, sounds & FX zijn ook goed gelukt, maar een of andere manier zit het ver weg in een galm, waardoor de sounds niet echt voorin aanwezig zijn en daarom kracht missen. Die pads kan ik me voorstellen, maar de zagen enzo had ik graag meer duidelijker gehoord. Want dat neurotische klinkt best stoer! Dat moet juist met de kick het meest hoorbaar moeten zijn.
Last but not least: het pakt me nét te weinig. Het thema is denk ik nog niet duidelijk genoeg. Misschien door de mix? Of omdat ik niet de gehele track in goede kwaliteit heb gehoord?

Peace

Wat hardcore kicks vanuit de machinedrum door de OS-2 en door de DR 900 tafel :-)
Hakkuuuh! 8) *zie bijlage kicks.wav*

Attachments

• kicks.wav
    4,8 MB · Bekeken: 93
Geknipte livejam in Progress, just to give an idea..

Attachments

• =XTRECIST= - Cortisol.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 88
Mee bezig. Hetzelfde als hierboven, maar dan langer:

http://soundcloud.com/xtrecist/xtrecist-dark-hollow

Back