Logic en soundfonts

Sander W

Stamgast
Geachte synthofielen even een vraagje wat betreft logic,
kan ik met deze sequencer soundfonts gebruiken en zoja hoe doe ik dat ik kan er namelijk niets over vinden ....

Ik ben namelijk driftig op zoek naar een sequencer die soundfonts ondersteund en tevens real time effecten over waves heen kan zetten.

Ik heb namelijk heel veel problemen met Sonar de laatste tijd aangezien ik nogal met veel samples werk en ik deze real time effecten geef, is het zo dat mijn cpu load 100% is terwijl ik een ganbare processor heb een AMD XP 1700, maar zodra ik alle samples heb ingeladen en ik op record druk om bvb een stukje in te spelen met een synth lijkt mijn bassdrum wel paardengalop =( =( =(

Graag hoop ik een oplossing te horen aangezien ik morgen alweer moet werken in de studio :(

ja, als je de EXS 24 koopt kan je gewoon soundfonts inladen (kontakt en Halion kunnen het geloof ik ook)

verder kan je ook gewoon een geluidskaart gebruiken die soundfonts ondersteund zoals de EMU-APS, de SB Live en de SB Audigy.

Volgens mij wil je dat laatste, om cpu load tegemoet te komen... :-)

maar... dan worden de namen van de patches niet automatisch herkent, die moet je weten, of uitgeprint hebben ofzo (of gewoon Vienna (soundfont editor) ernaast draaien)

Volgens mij kan je als je Sounddiver erbij koopt wel deze namen automatisch koppelen, maar dat zou je ff moeten checken..

Timo

die load valt heel erg mee in EXS24

die load valt heel erg mee in EXS24

en is ook meteen de prettigste optie denk ik... tenzij je per se een sblive wilt gebruiken..

Ik heb een plugin gemaakt waarmee je soundfonts kan laden. Tis een VST gevalletje en hij werkt goed. Kheb em voor magix music studio geschreven omdat die geen soundfonts kon lezen.

Master volume kun je er ook mee aanpassen en midi monitoren.

Er zijn ook programma's om soundfonts naar andere formaten om te zetten.

Er zijn een aantal softsamplers die soundfonts lezen.

Voor 240€ heb je een Athlon XP2400+ :)

Anders zul je moeten bouncen vrees ik.

Ik heb het al geprobeerd met een P4 2,8 maar met hetzelfde Resultaat :( en als ik mijn soundfonts extern inlaad dan heb ik het probleem dat ie 1 van mijn sample,s over heel mijn keyspan zet terwijl er meer dan 40 in mijn soundfont zitten

bug in sonar? update installeren als ie er is?

Back