Aangetroffen in synth,...

ook confetti in mijn juno106. Feestbeest 8o)

Nu ik er nog aan denk, een tijdje geleden.
Van dat zwarte zachte schuim...............
Om de boel een beetje te dempen en vast te drukken.

Na 25 jaar is dit gaan oplossen, en het is net kauwgom geworden.
Het plakt overal aan en is nooit meer goed te verwijderen.
Tast hout aan en dat zwarte is daarna niet schoon te krijgen.
Bagger spul dus.

Nou,...vandaag was het ook weer feest.
Een plastic bekertje in een Korg Triton Classic. (Hoe komt het er in).
En in een Roland RD-1000 zat een toegangskaartje voor een concert van Prince in 1995 in de Brabanthallen Den Bosch.
En de afgelopen tijd weer 3 plectrums.
Ik bewaar ze sinds een jaar of vier, het zijn er inmiddels een stuk of 30.

Dit is echt een leuke thread. Het is dan wel geen synth maar pas geleden me 1402vlz open gemaakt voor wat reparaties en ik vond: Stro, gras, wat aarde en een dood oorkruiper lijkje.....waarschijnlijk ooit op een buiten feest dienst gedaan of een creatieve mix boer.....how knows.

Ik was vrolijk op mijn A-50 aan het spelen, zie ik plots tussen de toetsen door dat er op 1 plaats een draadje ofzo vanonder de print komt. Even van dichterbij gekeken: het leek een niet geĆÆsoleerd getwist draadje te zijn. Even gecheckt: vreemd, dat zie ik nergens anders tussen de toetsen. Nog eens goed gekeken: hee, dat lijkt wel een boortje te zijn!

Jawel hoor, de vorige eigenaar (een professionele studio) moet blijkbaar ergens geklust hebben met de A-50 in de buurt, en zijn afgebroken boorkopje is toen in het keyboard gevallen. Ik zit ondertussen al 2 weken te spelen met een keyboard dat eerst een verhuis heeft meegemaakt en daarna tijdens het spelen toch ook heel de tijd staat te wiebelen, terwijl een metalen boorkop tegen de print aan ligt te rollen. Wat een geluk dat mijn A-50 nog geen BLAB gedaan had!!

Extra geluk: ik kon met wat fijn gereedschap het boortje zo draaien dat ik het er met een magneet uitkreeg zonder de A-50 te moeten demonteren. Bij dit apparaat een zegen!

ben ooit eens n grote dikke witte dode spin tegengekomen in een tr606 die nu bij RSB staat :D

Ik ben een paar jaar terug 2 bic pennen met een soort van boodschappenlijstje tegengekomen in m'n keytek 2000 synth. Weet niet meer wat er precies opstond, ik kon er geen wijs uit.

Ja dat is een hele oude manier van je presets saven:D

Als je geen zekeringen in huis hebt, maar wel krokodilleklemmen...

Attachments

• krokodilletranen.jpg
    krokodilletranen.jpg
    83,4 KB · Bekeken: 95
Ah, daar zijn mijn kabeltjes gebleven dus,... :D:D:D:D
geintje, ik dacht dat het altijd met alufolie "gedaan" werd.

laatste vondst , confettie en een dood dier in een orgel van een nogal beroemde band.gevonden1.jpg
gevonden.jpg

wie de band het eerste raad krijgt een reep.... 8D
en natuurlijk weer erg veel bier in een juno106, om de een of andere reden lijkt deze synth wel bier aan te trekken, of hij is faforiet bij bierdrinkers.
groeten,
jeroen

Back