Aangetroffen in synth,...

Ik heb ooit een Hohner Clavinet gekocht die niet werkte.
Er zaten wat rare extra knoppen op het ding.

Toen ik hem open maakte bleek dat er een Electro Harmonix Small Stone in zat :)
Die had een vorige eigenaar blijkbaar in willen bouwen ofzo.

heel veel zand in mijn casio ca100:o:

In de categorie Aangetroffen in een Native synth: Laatst had ik de laptop van een vriend in onderhoud, die deed het niet meer zo lekker. Alles opengehaald, er kwam een lading broodkruimels, tabak en wat sporen cannabis uitzetten. Het leukste komt nog, het interieur was al eens schoongemaakt en het koelblok was weer op de processor geschroefd, echter zaten daar ook enkele kruimels brood en chocola tussen, waarbij het laatste zich door de warmte netjes had gevormd. De geleidingscoëfficiënt van deze materialen is echter niet zo goed als die van aluminium geleidingspasta. :D

( Pas op dat spul is giftig, hanschoenen aandoen! )

Origineel geplaatst door freddiemercury
Lekker muziek maken op het strand. Dat brengt me meteen op het idee voor een zandstrand zand bestendig toetsenbord. :W

Pfff ik word er paranoïde van, strax zit er een camara in je synth die je sexuele escapades registreerd en ze doorstuurt naar een of andere illegale website. Voorderest maak ik mn instrument vrijwel niet open omdat er nog niets mis is !

De naam Prophet geeft het al aan: er blijken enge inscripties in te zitten van een buitenaardse beschaving. Vast iets met Roswell en gejatte buitenaardse technologie.
Met een Syrinx (all in a name) kun je aliens oproepen. Fenix? Ik vertrouw het niks allemaal. Jupiter of Juno? Overigens heb ik in 1994 een enge lichtgevende vliegende schotel waar bliksemstralen uitkwamen op mijn dak gehad. Geen grap overigens en kijk maar uit. :duivels: :engel:

Recent gevonden in een ARP Odyssey: een verbinding gelegd via een mooi rood snoertje met twee krokodillebekjes.

Dat had een leuke rookwolk kunnen veroorzaken.

Attachments

• krokoody.jpg
    krokoody.jpg
    123,3 KB · Bekeken: 120
Bleek een simpele verbinding los te zitten.
Het valt niet erg op maar het afgebroken draadje zit hier gewoon tussen.
1 druppel soldeer deed wonderen.

Maar waarom makkelijk doen als het ook origineel en kleurig kan?

Attachments

• krokoody1.jpg
    krokoody1.jpg
    89,2 KB · Bekeken: 101
Origineel geplaatst door Subgroover
Ik heb wel eens een verhaal gehoord (weet niet of het waar is maargoed, het is wel leuk) over iemand die last had van rammelende Behringer Truth monitors, nieuw gekocht in de winkel.
De 1e open gemaakt en daar bleken behoorlijk wat losse nietjes in de liggen.
Na het openmaken van de 2e monitor bleek dat daar een doosje vol nietjes in lag... :confused: 8)

Dat moet zeker een luxe editie geweest zijn.
Meestal worden ze vastgezet met kauwgom.

Origineel geplaatst door Mike Philco
Vandaag een paar duizend dennenaalden uit een patchbay gehaald.
Waarschijnlijk nog van de kerst of zo.
Oh denneboom,...:D

Deze naalden komen uit een Jupiter-8. Moet een flinke boom geweest zijn. :)

Attachments

• ohdenneboom.jpg
    ohdenneboom.jpg
    31 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door freddiemercury

kreeg je dr graties by ,..neem ik aan niet klagen ...:D :D

mm deze draad doet me denken dat ik een plekje moet maken voor mn dagelijkse koffie staat wels opm mn masterkeys :stupid :doei:

Deze zat in een JEN Caroussel C450sp helemaal alleen en ver van huis. Ze mist haar 2 vriendjes Danny...

Attachments

• bunnycracker.jpg
    bunnycracker.jpg
    74,8 KB · Bekeken: 95
lekkende batterijen in m'n 808 met als gevolg 2 losse contacten (die spiraaltjes).
even bekijken hoe (en of) ik dat kan fixen.

Origineel geplaatst door SaintEric
Recent gevonden in een ARP Odyssey: een verbinding gelegd via een mooi rood snoertje met twee krokodillebekjes.

Dat had een leuke rookwolk kunnen veroorzaken.

wow dat was die van mij he ? zo aan die missende toets te zien ..

Beetje laat :dubbel:

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Waar was die tulp op aangesloten dan?

Die tulp zat op een plaatje onder het fretboard en de draadjes tussen fretboard en hals. Na meting met een multimeter bleek er iets tussen te zitten. Dus de boel aangesloten op een voorversterker: als je op die gitaar speelt hoor je wat gebonk en getik.

Een soort microfoon dus.... maar het zou ook gewoon herrie van de bekabeling kunnen zijn:)

Groetjes, Erik

Back