Geluidsopname van Synth naar pc

BG 53

Ingeburgerd
Hey,

Ik heb een aantal nummers op mijn synthesyzer gecomponeerd, en deze nummers vervolgends (met een jac kabel naar mijn geluidskaart) in cool edit opgenomen. Maar het volume van deze nummer's vind ik te laag, en als ik deze verhoog op de synthesyzer of op mijn input van de geluidskaart begindt hij te clipen.. Ook vind ik de kwaliteit iets minder, waneer ik het geluid terughoor op de pc tegenover het rechtsreekse geluid van de synthesyzer naar de speakers.
Zijn hier oplossingen voor?? Ik hoor het graag!!

Greedz Wesley

betere geluidskaart en betere kabels kopen om de geluidskwaliteit te verhogen

Zoek op 'limiting' en/of 'limiter' om het volume te verhogen.

Of je hebt je synth in je mic-ingang geprikt! Kijk even of ie in inderdaad wel de line-ingang zit! :okdan:

He mensen,

Ik heb een m audio firewire solo, en een kabel van roland van 30 euro. Wat zou ik hiervoor in de plaats kunnen kopen? En je bedoelt na het opnemen een limiter toevoegen als effect?
En ja ik heb hem op de line in van mijn m audio :)

Greedz Wesley

Hm ik had verwacht dat je een onboard geluidskaart gebruikte van je computer. Zo'n m-audio ding is zeker weten goed genoeg en je kabel is ook best duur dus als 'ie niet stuk is moet dat ook het probleem niet zijn
Paar andere dingetjes dan. Welk opnameprogramma gebruik je en welke bitdiepte/samplerate gebruik je daarbij? Dat laatste kan bijvoorbeeld 16bit/44.1khz zijn. En neem je eigenlijk wel in stereo op?

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Zoek op 'limiting' en/of 'limiter' om het volume te verhogen.

Een limiter om je volume te verhogen? :confused:

Ik ben ook nog fris op dit gebied, maar wat mij in handleidingen is verzekerd is dat je het volume op je synth altijd op MAX moet zetten. Dan komt je geluid het beste door namelijk omdat effecten ook beinvloed worden door het harder en zachter zetten van je synth.

Daarnaast moet je dus bij het inkomen van het geluid op je pc het volume regelen. Ik heb een Maudio 2496 en daarbij zit zo'n monitor mixer (staat rechts in je menubalk). De inkomende klanken moeten eigenlijk niet in het rode gebied zitten van die mixer. ik heb hem ingesteld tussen -12dB en -3dB. prima.

Zoals je het beschrijft klinkt het alsof je signaal van je synth naar de line-in van je MAudio ok is, en omdat je signaal gaat clippen als je de gain verder opdraait, lijkt het alsof dat allemaal goed staat ingesteld. Is er niet een mastervolume regelaar die omhoog moet in windows of in de MAudio software die de geluidskaart aanstuurt? Het klinkt alsof je goed opneemt maar dat er ergens een volume of mastervolume zacht staat waardoor het geluid bij terugspelen zacht klinkt.

edit: keywizz bedoelt hetzelfde als ik denk ik; hij was alleen iets sneller dan ik.

He mensen,

Zover bedankt voor de vele antwoorden. Ik heb met verschillende programma's opgenomen, waaronder cool edit pro en pro tools. In beide programma's komt het sinaal op een kanaal binnen ( dus ik heb het rechter kanaal naar het linker gekopieerd) Met wat voor sample rate ik opneem weet ik zo niet, dat zal ik morgen ff bekijken.(ik denk zelf met 16 bit 44.100 in cool edit en 24 bit 44.100 in pro tools. (Zou dit verschil maken in volume??)

Citaat:" Het klinkt alsof je goed opneemt maar dat er ergens een volume of mastervolume zacht staat waardoor het geluid bij terugspelen zacht klinkt."

Dat dacht ik eerst dus ook, omdat ik het wel maximaal op volume had opgenomen... Hij clipte immers, want hij schoot helemaal uit naar omhoog. Dus heb ik naar de master volume gekeken van windows, de geluidskaart, en de versterker, en die stonden allemaal op maximaal..

Dus het moet een andere reden hebben...

Greedz Wesley

Origineel geplaatst door fuse
Een limiter om je volume te verhogen? :confused:
Om het gemiddelde volume van je track te verhogen is een limiter toch juist wat je gebruikt?

Ik wel in ieder geval...

Back