Origineel geplaatst door trigg
waar is die goeie ouwe tijd gebleven?![]()
Begin jij nou ook al?

Hoge en lage cultuur, ik wil me er niet aan wagen. En wat op wikipedia staat is niet per se waar natuurlijk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door trigg
waar is die goeie ouwe tijd gebleven?![]()

da's natuurlijk een argument van lik-me-vessieOrigineel geplaatst door trigg
als je met jump gaat experimenteren is het geen jump meer
...de echte intelligente en creatieve mensen zien hier natuurlijk meteen een uitdaging in om een baanbrekende jump-plaat te maken en laten zich niet uit het veld slaan door zo'n laf argument als jij hanteert 
Origineel geplaatst door Engineer
Jumpstyle moet je leren waarderen, sommige mensen vinden Jumpstyle bijvoorbeeld simpel klinken, en dat komt dan omdat ze niet genoeg muzikale ontwikkeling hebben op dit terein.

Dus als je iets vindt dat anders is dan heb je je nog niet genoeg ontwikkeld. :confused:maar tonen moet je leren waarderen, sommige mensen vinden bv dissonant vals klinken, en dat komt dan omdat ze niet genoeg muzikale ontwikkeling hebben op dit terein.
Marketing heeft meer te maken met het in kaart brengen van markten en hoe bepaalde groepen te benaderen dan het creeren van een markt.gast het is gewoon marketing........en kuddegedrag is nodig voor marketing net zoals die klompendans.

Jumpstyle moet je leren waarderen, sommige mensen vinden Jumpstyle bijvoorbeeld simpel klinken, en dat komt dan omdat ze niet genoeg muzikale ontwikkeling hebben op dit terein.
Origineel geplaatst door trash
ghehe, wel grappig.
Denk dat het totaal niks met muzikale ontwikkeling te maken heeft.
Niet dat ik die stijl nu dis.
Maar ik denk dat iemand met een zeer uitgebreide muziekale kennis geen jumpstyle plaat kan maken.
Die zal er te veel mee willen doen, met zijn kennis.
Er was lang geleden een mooie docu op de vpro over dit, 3 gasten van het concervatorium, die een gabberplaat gingen maken.
Alles werd theoretisch benaderd, om die muziek te snappen, ze gingen naar een club waar gabber gedraaid werd en maakten notities op welk punt het publiek uit hun dak ging bv.
Uiteindelijk was het een product van niks.
Gevoel is iets wat je niet met kennis kunt vergelijken.
denk dat het voor elke muziekstijl geldt dat het helemaal niets wordt als je het op zo'n manier benadert...heeft nl. helemaal niets met creativiteit te maken...Origineel geplaatst door trash
ghehe, wel grappig.
Maar ik denk dat iemand met een zeer uitgebreide muziekale kennis geen jumpstyle plaat kan maken.
Er was lang geleden een mooie docu op de vpro over dit, 3 gasten van het concervatorium, die een gabberplaat gingen maken.
Alles werd theoretisch benaderd, om die muziek te snappen, ze gingen naar een club waar gabber gedraaid werd en maakten notities op welk punt het publiek uit hun dak ging bv.
Origineel geplaatst door fjoesz
t stikt hier ook van de alter ego's de laatste tijd he![]()
Origineel geplaatst door trash
ghehe, wel grappig.
Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik zie het punt dat je probeert te maken, maar het is echt onzin. Alsof er een ondoorgrondbare wetenschap achter symfonie orkesten zit die je alleen met je juiste kennis, ervaring en interesse kan doorgronden. Ik denk dat een 'hoge cultuur' iets is wat men graag wilt creeren omdat het je het gevoel geeft dat je een beetje boven je medemens staat.
Om dan maar even op André Rieu terug te komen. Die man heeft een hele grote groep mensen weten te interesseren in klassieke muziek. Dat is een hele prestatie en om zo iemand dan te classificeren als 'lage cultuur' is echt onzin. Waarschiujnlijk doet hij zijn huiswerk (marketing, promotie, muzikanten, uitvoering, entertainment) wel beter dan vele anderen.
Origineel geplaatst door mavn
Ik heb dit niet verzonnen hoor! Deze terminologie wordt gebruikt in bepaalde wetenschaps vormen. that's it! Of het terecht is, daar laat ik mij niet over uit.
Maar wat is de waarde van dit feit dan als je het er niet mee eens zou zijn ?
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je van mensen die Jumpstyle niks vinden ook kan zeggen dat ze het niet begrijpen
Als 'ie echte zware stukken zou gaan spelen, dan zou er niemand meer komen. Dat snapt zijn publiek namelijk niet.
Dat is nou het verschil tussen wetenschap en kunst. Ik denk dat het lastig wetenschappelijk te beargumenteren valt dat bijvoorbeeld jazz muziek beter is dan hardstyle. En dat komt omdat het begrip "goed" in de kunsten een nogal subjectief begrip is.Origineel geplaatst door mavn
Ik ben het er in essentie ook wel mee eens. Probleem is echter dat de scheidslijn steeds vager wordt. Met tot gevolg dat de echte scheiding tussen beide er inmddels niet meer eens.
En verder is het probleem hierbij dat mensen zich nogal snel beledigd voelen. Als een atoomwetenschapper binnen zijn vakgebied zegt dat dit goed is en dat slecht, dan zal iedereen zeggen dat het dan dus wel zo zal zijn. Als een geschoolde musicus echter zegt dat dit goed is en dat slecht, dan is het ineens een kwestie van smaak en is het een arogante betweter. Dat is het hele probleem bij dit soort discussies.
Iedereen heeft zijn eigen mening. En voor vele geldt dat zij daarbij niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
gr,
Marc