Jumpstyle sounds

Zoals de muzikale geleerde James McBrinder-Glonder ooit zei :
"Simpele muziek voor simpele zielen"

Weetje wat ik nog t allergrappigste vind van deze thread (afgezien dat ik ook niet van jump houd) is dat jullie allemaal nepjump filmpjes hebben, naja ik zag een iemand een beetje redelijk jumpen maar voor de rest zijn t allemaal nepperts. 8o) ;)

Origineel geplaatst door Leendert
Weetje wat ik nog t allergrappigste vind van deze thread (afgezien dat ik ook niet van jump houd) is dat jullie allemaal nepjump filmpjes hebben, naja ik zag een iemand een beetje redelijk jumpen maar voor de rest zijn t allemaal nepperts. 8o) ;)

Ja man, echte jumpers hebben ook deze:

Powerskip__Poweriser__Flying_Jumper__Jumping_Shoes.jpg

Origineel geplaatst door bliepbliep
:halleluja

zag hem net een paar dagen geleden voorbij komen 8o) :dj:

ook lekker die lead sample :luv:

Re: culturele achtergrond

Re: culturele achtergrond

Origineel geplaatst door onzefree
:halleluja eindelijk iemand die mij begrijpt!!!!!
dankjewel voor deze uitleg, ik hoop dat bij velen nu de vellen van de ogen zijn gevallen!!
:halleluja
Idd, ik zie eingelijk het licht: liefde, verdriet en geluk zijn eenvoudige emoties. Ik wil alleen nog even weten dan welke eenvoudige emotie Jump ontlokt, zodat ik het nu echt in het hokje "Lage Cultuur" kan stoppen :stupid

Origineel geplaatst door C738
Een schilderij van mondriaan... ergens heel simpel maar aan de andere kant geniaal. Je kind van 5 kan het, ik kan het jij kunt het... maar mondriaan dééd het.
Ik denk dat 'De kracht van de eenvoud' hier wel heel goed uitgebeeld is. Er zit een bepaald idee achter, een visie.

-C-

het gaat dan eerder om het idee, maar jumpstyle is nu al uitgemolken maar nog steeds een goede cashcow.

en die simpsons youwtube is gruwah.....zeker met die oude rave sample aan het eind :D

Origineel geplaatst door plieuw
het gaat dan eerder om het idee, maar jumpstyle is nu al uitgemolken maar nog steeds een goede cashcow.

Het wordt dus nog erger.....
Vanmorgen (of was het gisterenmorgen...) hoorde ik op de radio dat mislukt politicus Hilbrand Nawijn ook bezig was met 'n jump-track.
Typisch gevalletje van "mosselman, eat your heart out".

enige voordeel hieraan: als men nu al zo gaat beginnen, sterft jump mss wel 'n nog snellere dood dan happy hardcore

de basisschoolkindertjes van 9 jaar zijn hier ook al bezig :confused:

die gaan al jumpend naar de gymzaal.

voordeel is wel dat ze de warming-up al hebben gehad :eureka:

Origineel geplaatst door gemmetje
Het wordt dus nog erger.....
Vanmorgen (of was het gisterenmorgen...) hoorde ik op de radio dat mislukt politicus Hilbrand Nawijn ook bezig was met 'n jump-track.
Typisch gevalletje van "mosselman, eat your heart out".

enige voordeel hieraan: als men nu al zo gaat beginnen, sterft jump mss wel 'n nog snellere dood dan happy hardcore

ik vond hem al goed rappen....

(in reactie op bericht van Leendert, 2007.04.22 15:55)

Ja, breng het wel grappig/sarcastisch soms, maar ik probeer wel een punt te maken. Verder bedoel ik het niet slecht hoor. Wat ik gemaakt had met die kicks sloeg ook nergens op (toen ik het weer beluisterde).

Aan de ene kant ben ik ook tegen de copy-paste-geest van tegenwoordig, maar al dat ge-copyright wordt ik ook moe van. Muziek kan naar mijn mening niet "van iemand zijn". Er worden misschien wel nieuwe dingen verzonnen, maar alles is ergens op gebaseerd/geinspireerd. Als niemand zich druk maakt over wat nou van wie is, dan hebben we dat gezeur over muziek jatten/rippen ook niet meer. Maar ja, das slechts mijn mening.

Ben trouwens niet iemand van dit forum. Ik las zo nu en dan wel een topic mee, maar heb me pas sinds kort aangemeld.

Jumpstyle... niet mijn sound, niet mijn ding.
Maar toch, probeer het dan orgineel te houden...

Origineel geplaatst door YouHn

Aan de ene kant ben ik ook tegen de copy-paste-geest van tegenwoordig, maar al dat ge-copyright wordt ik ook moe van. Muziek kan naar mijn mening niet "van iemand zijn". Er worden misschien wel nieuwe dingen verzonnen, maar alles is ergens op gebaseerd/geinspireerd. Als niemand zich druk maakt over wat nou van wie is, dan hebben we dat gezeur over muziek jatten/rippen ook niet meer. Maar ja, das slechts mijn mening.

Klinkt fantastisch, maar werkt niet. Als producer/componist is copyright je inkomen. Als dat wegvalt heb je gewoon 0 inkomsten meer.

Origineel geplaatst door YouHn

[/B]

Laten we het legaal maken dat iedereen gewoon in de winkel kan pakken wat ie wil zonder te betalen...Hebben we dat gezeur van winkeldiefstal ook niet meer.

Zo moeilijk is het toch niet om een centje te betalen voor een paar minuten lol die je hebt aan het luisteren van een muziekje waar iemand zn ziel en zaligheid in stopt? Jij blij...en kan de muzikant eten, en dus weer een nieuw nummer maken waar jij ook weer blij van wordt.

Wel interessant om te lezen hoe een topic wat met jumpstyle sounds begon uitdraaid op copyright verachting en het in een duister daglicht plaatsen van elkaars werk. Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, of je dit nu wil of niet. Hokjes zijn er altijd, want die maken we toch (The world is flat). Maar waar blijven nu die jumpstyle sounds? Iemand?

Even wat (jumpstyle(achtige)) muziek geluisterd...hoor heel veel 4 maatsblokken. Dus zorgen dat er op elke tel een TIK is (kick/snare/closed hihat ofzo), de kick een beetje afknijpen (niet van die aan-een-stuk rollende kicks van veel hardcore nummers, maar wel weer "holler" dan happy hardcore kicks). Melodielijnen zijn meestal simpel (daar zit waarschijnlijk de "kracht"), het geluid op zich "breed" (geen zuivere toon van 1 trilling) met wat distortion erover. Das allemaal in vogelvlucht wat ik ervan denk (luisterde vroeger veel hardcore en ook wat happy shit, maar mijn smaak is nu veel breder...). Misschien kunnen jullie er wat mee...

Back