Eenvoudig Cubase vraagje....

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik heb het volgende probleem.

Stel ik heb twee tracks die qua midi informatie identiek zijn behalve met wat de Pitch betreft.
Nu wil ik de midi velocity data van midi track 1 naar midi track 2 kopiëren... Hoe moet dit?

Ik heb de manual even snel doorgespit, maar heb nog niets kunnen vinden.
Iemand een idee?

Wordt er een beetje gek van om elke noot, van de tweede track, afzonderlijk in velocity te moeten aanpassen.

Alvast bedankt ;)

Normaliter kan ik al die informatie die ik onderaan heb staan zo kopieren van het ene stuk naar het andere stuk, dus gewoon alles selecteren daar onder (zwart maken) en dan kopieren en plakken. Maar dat gaat dus misschien niet zonder de noot zelf te kopieren denk ik bij velocity.

Is het ook dezelfde melodie maar dan een andere toonhoogte? Of staan de noten alleen op dezelfde plek?

grid editor gebruiken hiervoor. Dan zet je de filter header aan in de grid editor en filter je alles behalve notes.
dan ctrl - a dan heb je alle notes in je clipboard staan en kun je die pasten in een nieuwe part. Daarna filter je alles behalve pitch bend en die copy je ook naar je 2e doelpart. Dit kun je in principe met alles doen (velocity ook)

Ik krijg geen melding meer per e-mail als iemand reageerd op synthforum. Moet dit even aanpassen in de opties menu...

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd van waar ik mee bezig ben (Choralen. Klinkt in dit geval niet heel mooi). Inderdaad, verschillende tracks, zelfde "melodie"/rythme, andere pitch: oftewel gespeel met harmonie.

Ik wil bijvoorbeeld dat een vioolkwartet zichals een instrument aanhoord.

Thanks Quifster voor de tip (zoals gewoonlijk!). Ik kap voor vanavond met muziek (helemaal doorgedraaid op het moment). Ik neem aan dat je met grid editor de drum editor bedoeld? Ik heb Cubase 4 misschien zijn de termen veranderd.. Thanks voor de Arpeg pattern by the way. ga deze binnenkort nog eens uitproberen!

Space; volgens mij verlies je ook de velocity data wanneer je de pitches delete :P

Ik heb intussen wel gezien dat de Logical Editor een Extract Midi Volume & Pan optie heeft. Dit lijkt mij misschien nog de beste weg. Heb het jammer genoeg nog niet aan de praat gekregen. Gaat normaal zo lekker met dat ding. Omzetten naar Insert zou ik zeggen en dan... lukt het niet.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties!

Voorbeeldje waar ik naar refereerde. Puur het omzetten naar computer (strings & echo) is mijn doen..

haha, weer bestand vergeten...

Attachments

• für deinen thron - violins choral.mp3
    948,9 KB · Bekeken: 77
Origineel geplaatst door gremlin23
Ik neem aan dat je met grid editor de drum editor bedoeld? Ik heb Cubase 4 misschien zijn de termen veranderd..

met grid editor bedoel ik de list editor (zo heet die in het menu).

Origineel geplaatst door quifster
met grid editor bedoel ik de list editor (zo heet die in het menu).

hehe, ik bedoelde eigenlijk de list editor... In Nederland zouden ze het dislexie noemen maar dat is natuurlijk bullshit.
Ik ga het morgen uitproberen. Thanks :)

Laatst gewijzigd:
Hallo,

k heb ook een vraag over cubase (sx 3)

Ik heb als ik iets inteken in een key editor dat het getekende stuk automatisch 17 "bars"
lang word, eerst kon ik gewoon vrijuit een partoon intekenen.

Heb ik per ongeluk een instelling veranderd?
kan het namelijk niet meer terug vinde.
iemand de oplossing???

Back