syncen met reason

Tja je kunt Reason koppelen aan Cubase dmv Rewire. Ik geloof dat Reason zelf ook aan MIDI gesynced kan worden. Dus als je op 1 PC Cubase en Reason hebt en die als master gebruikt zou eventueel Reason op de 2e PC mee kunnen werken.

Geen hands-on experience hier mee en ik ben ook niet zo'n Reason bikkel.

Waar je nooit spijt van kan hebben, is de aanschaf van een midipatcher. Niet echt duur ofzo.
Dus: atari midi out -> patcher -> 2 outs, elk naar een reason computer. Met die patcher kan je nog veel instrumenten aansluiten.

Ofwel Reason rewiren met Cubase VST (als master) op de pc, dan midi out naar andere PC met reason.

Ofwel op de atari een midex zetten (soort interface) met 2 of meer midi ins en outs (= 32 midikanalen).

Groete,
Ken

mmmm is een soort van midi splitter.

Zat ik zelf ook al over te denken , maar ik vind het zo vreemd hoe ik het nu heb dat het dan niet wil!!

Als ik het in theorie bekijk moet het toch mogelijk zijn.

En als ik dan z'n splitter aanschaf (kosten ongeveer)heb je dan nog kans op latency of kan ik dit gemakkelijk aan passen met de midi clock???

Je hebt geen Cubase voor de PC? Of je wilt er niet mee werken?

Tja dan weet ik het ook niet meer.

NB ik denk niet dat crossposten de bedoeling is hier......

Crosspoten???
was dat

ik heb cubase ook wel op pc maar dan zou ik cubase en reason op 1 pc draaien en op pc 2 alleen reason , das niet echt handig .
dan krijg je problemen, pc is niet zo betrouwbaar

Crossposten?

Oorspronkelijk was dat het zelfde verhaal in meerdere nieuwsgroepen posten, maar op forums betekent het hetzelfde verhaal op verschillende afdeling plaatsen.

Het is in principe forumvervuiling.

En is je PC onbetrouwbaar of vind je PC's in het algemeen onbetrouwbaar? Er zijn toch zat mensen die met een PC prima kunnen sequencen. Een Atari werkt alleen wat directer natuurlijk.

Je bent al op de goede weg met die Atari als master, want Reason werkt inderdaad alleen maar als slave.

Het probleem is, dat alle MIDI data, die bij de MIDI In poort van een PC binnenkomen, niet standaard doorgestuurd worden naar de MIDI Out poort, wat overigens wel gebeurt met een MIDI Thru poort. Maar een MIDI Thru poort vindt je dus niet op een PC en daarom zal software ervoor moeten zorgen, dat de MIDI In data doorgestuurd wordt. Dat zou een programma als Reason best kunnen doen, maar om de 1 of andere reden zijn ze dit 'vergeten'.

Je zou eens met een programma als Hubi's MIDI Loopback kunnen proberen om de MIDI In poort te verbinden met de MIDI Out poort van je PC (dit heb ik zelf nog niet geprobeerd).

Een hardware-oplossing zou, zoals je zelf ook al aangeeft, een MIDI-split box zijn. Als je veel met MIDI bezig bent, dan zou je ook een MIDI-patchbay kunnen overwegen.

Ik zie dat in 1 van de topics boemtsjak een goed antwoord had (dan wordt dat hier weer niet dubbel gepost):

Je bent al op de goede weg met die Atari als master, want Reason werkt inderdaad alleen maar als slave.

Het probleem is, dat alle MIDI data, die bij de MIDI In poort van een PC binnenkomen, niet standaard doorgestuurd worden naar de MIDI Out poort, wat overigens wel gebeurt met een MIDI Thru poort. Maar een MIDI Thru poort vindt je dus niet op een PC en daarom zal software ervoor moeten zorgen, dat de MIDI In data doorgestuurd wordt. Dat zou een programma als Reason best kunnen doen, maar om de 1 of andere reden zijn ze dit 'vergeten'.

Je zou eens met een programma als Hubi's MIDI Loopback kunnen proberen om de MIDI In poort te verbinden met de MIDI Out poort van je PC (dit heb ik zelf nog niet geprobeerd).

Een hardware-oplossing zou, zoals je zelf ook al aangeeft, een MIDI-split box zijn. Als je veel met MIDI bezig bent, dan zou je ook een MIDI-patchbay kunnen overwegen.

Maar op die midi kabels (met die brede stekker is in en out) zit wel een thru ook weer z'n brede , dus die word niet ondersteund door reason.

en dat los ik op met hubi's midi loop back , zou mooi zijn .
Zal het wel effe proberen.
Kan hubi's vast wel van het net halen

bedankt voor de uitleg!!!
als gelukt is vertel ik het hier wel effe

groetjes ralph sell

Zou liever voor een hardware oplossing gaan als een software. Dus gewoon een eenvoudige midisplitter scoren. Misschien dat ze die van Philip rees wel in de muziekwinkel 'om de hoek' hebben liggen.

In een van de andere threads staat nl. ook dat iemand 'loopt te kl*ten' met Hubbis loopback device. (ff te lui om op te zoeken)

Zelf heb ik 2 computers met 2 keer Cubase met daarin reason wel eens geprobeerd en met success die 2 Cubase versies in master slave configuratie gebruikt. (via een dedicated midi kabeltje) En draaien als een dolle. (tsja je moet toch wat als je geen Atari (meer) hebt ) ;)

Back