jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

Maar terug naar Jarre: Ik blijf het best een redelijk album vinden, hoe commercieel het ook is. En bij de vroegere albums van Jarre zijn ook remix-versies verschenen, dus helemaal nieuw is deze vorm van muziek van Jarre dus niet.

Phochos:D

Origineel geplaatst door Bass
De truuk is waarschijnlijk :
eerst je naam te vestigen en liefhebbers van je muziek te vergaren,
en als je eenmaal redelijk wat verkocht heb en voldoende "fans" hebt,
kun je de grootste crap uitbrengen want die wordt door de echte fans toch wel aangeschaft :(

Dus jij denkt dat het een 'complot' is om mensen geld uit de zak te kloppen?
Dat fans zwakzinnigen zijn die om het fan zijn alles kopen wat er te kopen valt omdat je eenmaal fan bent. In de val gelopen van een kwaadaardige 'sellout' zoals een arm meisje in de macht geraakt van een loverboy.

Origineel geplaatst door olav
Ik heb alleen het probleem dat ik op het gebied van muziek erg principieel ben en absoluut niet van commercie houd, maar dat is mijn mening natuurlijk.

On topic: ik heb de CD deze week gekocht en ook nog eens vergeleken met oxygene, nou niet te vergelijken dus.
Jij houd je wel heel erg aan principes zeg.

De argumentaties hier raken kant nog wal eigenlijk. Maar goed, een enigzins redelijke discussie is toch niet mogelijk omdat het blijkbaar belangrijker is om je eigen mening op te dringen aan die van anderen dan ze hun eigen smaak te gunnen.

@Pochos, Sobrietas vind ik ook erg goed. Maar denk dat dit draadje net zo wreed verkracht is dan de (eerste) draad over Ad Visser.

Daarom schrijf ik ook "mijn probleem" en dek ik me in door te zeggen dat het mijn mening is.

Hoe wil je dan volgens jou een objectieve discussie voeren over een album? Ben heel erg benieuwd hoor? Laten we het gaan hebben over welke hardware analoge synths gebruikt zijn....

Och, ik zou er echt wel mee kunnen leven om ook es een beetje commercieel te denken met muziek maken.

Gear is al duur zat, en als je dan een centje terug kan verdienen ermee? Waarom niet?

Als ik daar een aantal (al dan niet hypocriete) figuren een beetje tegen de haren instrijk?
Hmm,.. wacht even..

Nee, ik dacht héél even.., maar nee, doet me niks. :D

Origineel geplaatst door Bass
De truuk is waarschijnlijk :
eerst je naam te vestigen en liefhebbers van je muziek te vergaren,
en als je eenmaal redelijk wat verkocht heb en voldoende "fans" hebt,
kun je de grootste crap uitbrengen want die wordt door de echte fans toch wel aangeschaft :(

Geen truk

maar wel de moraal van het verhaal. De doorgewinterde JMJ fan slikt alles, ook al is het bagger }:| :kont:

Gezeur.. Zitten we nou alleen maar om het nummer Teo and Tea te kletsen. Ik heb niemand gehoord over hoe goed de echte Jarre nummers zijn zoals Beatiful Agony en Touch to Remember. Geweldige nummers !

Origineel geplaatst door e-vert
Gezeur.. Zitten we nou alleen maar om het nummer Teo and Tea te kletsen. Ik heb niemand gehoord over hoe goed de echte Jarre nummers zijn zoals Beatiful Agony en Touch to Remember. Geweldige nummers !

Volgens mij had ik al aangegeven dat ik de hele cd best okee vond.

Origineel geplaatst door phochos
Hij is in ieder geval commercieel, laat wel het woord flapdrol eraf a.u.b.:(

Iedereen denkt dat hij voor eht geld doet en dat is ook wel zo maar het grootste deel van het hem aan denken zetten is dat hij z'n gevoel laat gaan dat maakt de muziek zo speciaal.

Origineel geplaatst door Digimod
Hij mag best dingen doen waar hij zin in heeft , maar laat hij dat lekker prive houden :)

ja dat zeg je nu wel. maar de dingen waar hij zin in heeft is zijn muziek met de wereld delen. en of het commercieel is of niet dat maakt niet uit. Dus laat hem lekker zijn ding doen aub.

Origineel geplaatst door renepela
Maar ik wil helemaal niet dat ze bij de tijd zijn.
Shit, ben ik toch een ouwe lul.

Wie zegt dat het voor de oudere is bedoelt ik ben 16 en ik vind het geniaal.

en dat is het ook

nou al 4 keer het album geluisterd en hij blijft beter worden.;;

veel invloeden van overal, maar toch origineel, en very catchy!

dit is jarre gewoon; geen twijfel ;)

Het is anders dan men gewend is van Jarre (slechter, zo je wilt), maar gezien alle reacties in deze thread kun je in ieder geval stellen dat hij een spraakmakend album heeft gemaakt. ;)
Ik zie bij elk album van hem eigenlijk vergelijkbare discussies oplaaien. Ook bij 'Sessions 200' en 'Geometry of love' waren de negative superlatieven niet van de lucht. Haalt hij zijn oude meuk weer eens uit de kast en creëert hij een tweede Oxygene album, dan is het weer niet vernieuwend etc. etc. etc. .

Eerder in deze thread beweerde ik dat ik 'Téo & Téa' niet zijn briljantste album vind.
In die typering kan ik mij nog steeds vinden, maar ik moet bekennen dat ik hem steeds lekkerder vind klinken naarmate ik hem vaker draai.

Misschien ben ik wel zo'n fan die zelfs de bagger slikt, maar ja, wat is daar eigenlijk mis mee.... :)

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Misschien ben ik wel zo'n fan die zelfs de bagger slikt, maar ja, wat is daar eigenlijk mis mee.... :)

Weinig, maar er is IMHO zoveel leukere muziek te vinden, ja òòk in Jarre-stijl en vaak zelfs gratis (en inderdaad, ook op dit forum). Alleen zit daar niet een dergelijke marketingmachine achter, en wordt daarom over het hoofd gezien.
Ik vermoed dat dit de achterliggende gedachte is bij de 'frustratie' in deze topic.

Maar goed, vrijheid / blijheid / ieder z'n ding.
En wie persé modder wil slikken, moet je geen kaviaar door de strot willen rammen... :duivels:

ik vind het opmerkelijk dat mensen denken dat hij het niet leuk vind zulke muziek te maken en dat het allemaal uit commercieel oogpunt is..

volgens mij maakt jarre eindelijk de muziek die hij wil maken ;)

Ik heb ff gefotowinkeld... kon ut niet laten :D :D :D :D :D

theostea-500.jpg

Jaja......

Het is meneer Jarre opnieuw weer gelukt van zijn ooit zo goede pad af te dwalen...

Ooi maakte hij Equinoxe, maar na Zoolook is de kleurige fransman tot niet veel meer gekomen dan enkele Rendez-Vous tracks die aardig klonken en en een enkele op de laatste Oxygene.

Het "Latin" effect heeft ons nooit geboeid, laat staan de "Calypso".......
Deze man is zijn eigen Ed Starink geworden, klankmatig er vaak naast en overduidelijk zoekend.
De KEY van lekkere Jarre muziek is eigenlijk "synthi-chansons" als Oxygene en Equinoxe.

Ik koop geen albums meer van mijn vroegere held, ik maak die muziek zelf wel als hij het niet doet!
Toen ik op Oxygene 8-14 las dat hij een Nordlead gemixt had met een ARP 2600 en drums uit de MPC liet komen, en dan dus wel de FOUTE samples..... WEEEEER die Calypso zooi! dacht ik..."O GOD!" en inderdaad.... het was weer mis.....

Die TEO en TEA is net zo nep... Jammer hoor.... Misschien kan hij met pensioen?

Origineel geplaatst door cybermax
Jaja......

Het is meneer Jarre opnieuw weer gelukt van zijn ooit zo goede pad af te dwalen...

Ooi maakte hij Equinoxe, maar na Zoolook is de kleurige fransman tot niet veel meer gekomen dan enkele Rendez-Vous tracks die aardig klonken en en een enkele op de laatste Oxygene.

Het "Latin" effect heeft ons nooit geboeid, laat staan de "Calypso".......
Deze man is zijn eigen Ed Starink geworden, klankmatig er vaak naast en overduidelijk zoekend.
De KEY van lekkere Jarre muziek is eigenlijk "synthi-chansons" als Oxygene en Equinoxe.

Ik koop geen albums meer van mijn vroegere held, ik maak die muziek zelf wel als hij het niet doet!
Toen ik op Oxygene 8-14 las dat hij een Nordlead gemixt had met een ARP 2600 en drums uit de MPC liet komen, en dan dus wel de FOUTE samples..... WEEEEER die Calypso zooi! dacht ik..."O GOD!" en inderdaad.... het was weer mis.....

Die TEO en TEA is net zo nep... Jammer hoor.... Misschien kan hij met pensioen?

Volgens mij was het Oxygene 7-13!!!!!!!!

Origineel geplaatst door phochos
Volgens mij was het Oxygene 7-13!!!!!!!!

Dus Chronologie, een van de juweeltjes van Jarre, vond jij helemaal niets ?? Oke hmm

Origineel geplaatst door e-vert
Dus Chronologie, een van de juweeltjes van Jarre, vond jij helemaal niets ?? Oke hmm

Ik vond Chronologie een van de juweeltjes van Jarre, samen met nog heel wat andere cd's van Jarre. De enige vreemde blijf ik nog altijd "Waiting For Cousteau" met het onwijslange nummer erop, waar niet zoveel op gebeurd. Daarnaast vind ik Revolutions dan best aardig.

Phochos

Back