jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

Origineel geplaatst door phochos
Ik vond Chronologie een van de juweeltjes van Jarre, samen met nog heel wat andere cd's van Jarre. De enige vreemde blijf ik nog altijd "Waiting For Cousteau" met het onwijslange nummer erop, waar niet zoveel op gebeurd. Daarnaast vind ik Revolutions dan best aardig.

Phochos

Waiting for cousteau vond ik juist wel wat hebben. Weer typisch Jarre doen wat hij zelf wil.

Ik vind het gewoon een goed nummer. En dan ben ik een van de weinige hier zo te zien. lekkere filter tweaking. Het klinkt inderdaad commercieel maar mijn smaak is dan misschien commercieel.

Ik weet niet of JMJ al vaker reclamen heeft gemaakt voor een product,maar hij staat nu dus achter op de Interface voor Roland hééééél zielig in de camera te kijken.
Lijkt net een puppy.

Origineel geplaatst door Toneshop
Ik weet niet of JMJ al vaker reclamen heeft gemaakt voor een product,maar hij staat nu dus achter op de Interface voor Roland hééééél zielig in de camera te kijken.
Lijkt net een puppy.

Kan ook niet anders hè, als iedereen zijn nieuwe cd de grond in blijft boren:D

Phochos

Origineel geplaatst door phochos
Kan ook niet anders hè, als iedereen zijn nieuwe cd de grond in blijft boren:D

Phochos
:dubbel:

Ai ai ai. Preset-grootgebruiker als hij is, dit gaat weer een stap verder.

Wel kostelijk dat de 'ware' Jarre fans in dit topic na een paar keer beluisteren al de 'geniale Jarre touch' er duidelijk in konden horen. :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Ai ai ai. Preset-grootgebruiker als hij is, dit gaat weer een stap verder.
En als je potverdorie al niet meer je eigen tracknamen kan verzinnen maar domweg de presetnames overneemt ben je wel heel diep gezonken.

zou hij dan echt zo dom zijn? ik hou nog steeds de mogelijkheid open dat ie daadwerkelijk de presets in de MC 808 heeft bedacht maar dat ie niet met naam en toenaam in de creators-list wilde staan??

Hmm, ik zit me maar af te vragen waar hij al die gear op de kitlist voor nodig had:

* Jean Michel Jarre - keyboards, synthesizers and drum programming: Korg Radias, Moog Voyager, Roland MC-808, Roland Fantom-X-8, Roland V-Synth, Access Virus, SH-201, ProTools HD3; vocals (Vocoder-filtered) on "In the Mood for You".
* Claude Samard - string arrangements, guitars, programming, Cubase, Digital Performer, Halion strings, Absynth, Lag guitars, ProTools HD3.
* Francis Rimbert - keyboards and synthesizers: Roland Fantom-X-8, V-Synth, ProTools digi 02
* Tim Hüfken: Groove Box special programming and artistic collaboration: Groove Box MC-808 and Sonar Sequencer
* Bertrand Lajaudie - additional programming
* Anne Parillaud-Jarre - additional vocals on "Beautiful Agony"[3]

Maargoed, discussie op Jarre forum: http://216.70.103.199/forum/viewtopic.php?p=67341&sid=89679e60e0b6d7446968fe0aae1c6990

Fraaie reacties van de diehard fans; "ja, maar Jarre heeft nog heul veel toegevoegd aan die patterns" en "ja, maar Jarre z'n artiestieke bijdrage bestond uit het uitkiezen van precies de juiste patterns, en daar gaat het tenslotte om"...

Tim Hufken (Nederlander!) staat genoemd in de MC808 manual als maker van een aantal presets. Zijn profiel:

Tim Hüfken 28 years old and born in the Netherlands. Now residing in Belgium he is the dance gear and Cakewalk / Edirol demonstrator for Roland Central Europe. He is a dj and producer too and has a company in advertising graphics and AV postproduction. His musical preferences are very diverse and go from lounge to hardstyle. He has made records and remixes for various artists and is still active as a dj and producer in the Benelux area.

Video van Tim Hufken in dit kader: http://www.youtube.com/watch?v=BP3je1I1o_Y

Laatst gewijzigd:
What's the fuzz? :confused:

Hij gebruikt presets? Dat doet ie toch al jaren? De laserharp op de Synthex is toch ook zo'n mooi voorbeeld?

Ja, kom op zeg... :D

Maar goed, misschien is dit ook wel hèt argument waarom ik een hekel heb aan groefboksen.
Inspiratie-dodende, ziel-zuigende machientjes. Of je moet er direct na aanschaf direct een factory reset op loslaten.
En wie doet dat nou?

Verder maakt het me geen fluit uit, er staat zelfs in de handleiding nadrukkelijk opgeschreven dat het toegestaan is de patterns te gebruiken in eigen muziek. Dus daar zal je me niet over horen.
Maar het is altijd vermakelijk om te zien hoe èchte fans (rechter in de leer dan menig kerkgenootschap) zich in bochten wringen om maar niet te hoeven zien hoe de keizer in z'n blote :kont: rondloopt.

En tot slot vind ik het gewoon zielig voor Jarre. Arme man.

Volgens mij draaf je een béétje door... er zijn legio voorbeelden van bekende artiesten die presets in hun muziek gebruiken.

Waar is jouw million seller btw? Je heb toch een aardig rack staan heb ik gezien.

Geen goeie presets misschien? *bukt snel

Haha, volgens mij heb je het drukker met persoonlijk aanvallen dan dat je probeert te begrijpen wat nou helemaal het punt is... zeker de youtube filmpjes niet bekeken?
Geeft niet hoor. :mega:

En sinds wanneer is het maken van een millionseller vereist voor het hebben van een mening?
In dat kader zou het wel bijzonder rustig worden op dit forum.
Maargoed, als deze vraag je bijzonder prangt, dan zou ik gewoon een aparte thread daarvoor starten. Kunnen we het hier gezellig over Jarre blijven hebben ipv. mijn persoontje. :)

Ach... ik bedoelde het illustratief. Niet zo kort voor de kont jij! :P

Heb die filmpjes bekeken maar vond het geen wereldschokkende dingen die te zien zijn. Zoals ik al zei: hij gebruikt presets. Mooi hoor. :D

(en kap 's met editten) :P

Maar het maakt toch niet uit of hij presets gebruikt, ik gebruik ze al jaren, heb een grote hekel aan het programmeren van synths. Mr. Space zegt ook vaak tegen me dat hij kan horen wanneer ik een Korg EA1 of MC303 heb gebruikt. Nu gebruik ik ook samples op mijn Magix programma's met bijvoeging van mijn synths. Maar dat mag de pret niet drukken, men blijft het nog steeds aardige muziek van me vinden.

Phochos:D

Het verbieden van het gebruik van presets is net zo idioot als het verbieden van het bespelen van alle toetsen. Het gaat om de muziek die je er mee maakt.

Is dit nieuws?
Revolutions was toch ook een D50 preset album?

Gebruik van presets is wel handig voor de mensen die Jarre persé na moeten spelen. :W

Deze man geeft gewoon enorm veel om z'n fans. En dat doen alleen de grote.

Origineel geplaatst door Arv
zou hij dan echt zo dom zijn? ik hou nog steeds de mogelijkheid open dat ie daadwerkelijk de presets in de MC 808 heeft bedacht maar dat ie niet met naam en toenaam in de creators-list wilde staan??

of Roland had hem liever niet op de lijst....
(image is alles dus...)

Back