jean michel jarre nieuwste cd téo&téa

Evolutie der elektronische muziek. :engel:

Ik vind z'n oude werk beter dan dit vanwege de sfeersettings die hij toendertijd zo goed neer wist te zetten. Daarnaast zijn er in de elektronische muziek van heden ten dage genoeg (nou ja genoeg...zeker een aantal) hem voorbij gegaan.

Is maar goed ook... We moeten verder, beter, inventiever.

Origineel geplaatst door DIno Jay
De Téo & Téa (CD+DVD Audio) heb ik vorige week besteld en deze zal een dezer dagen wel bij mij afgeleverd worden.
Ik denk dat het gemopper van deze en gene op/over hetgeen JMJ de laatse jaren uitgebracht heeft te maken zou kunnen hebben dat tegenwoordig "iedereen" dit soort muziek maakt. Vroeger kon je't gelijk horen: dit is JMJ. Nu moet je op de Cd-hoes kijken. Het is niet meer onderscheidend zoals het voorheen wel was.
Ik kan nog een lang verhaal gaan houden over muziekinvloeden en de zelfde hard- en software die tegenwoordig door iedereen wordt gebruikt, maar voel weinig aandrang omdit op te schrijven. De man maakt blijkbaar iets wat het op dit moment mooi vindt. Deel je die mening niet dan koop je de CD niet. 't Hoeft niet...

Klaus Schulze week na 1981 (trancefer) ook ineens af naar een nieuwe stijl en dat was toen ook ineens niet goed, teveel drums en bassen en niet meer de oude Schulze. Maar hij was toen gewoon bezig met nieuwe wegen te betreden en uiteindelijk is hij weer grotendeels terug op de oude basis, met alleen wat zwaardere drums dan vroeger (hoewel een nummer als Mindphaser van Moondawn toch ook duidelijke zware drums had).

Phochos

Ik heb vandaag de cd Teo en Tea binnengekregen, meteen gedraaid en kan alleen zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de cd of beter gezegd vind ik hem dus heel erg goed. Je hoort duidelijk de Jarre-invloeden op deze cd, okee, het is vernieuwend, maar nogmaals gezegd, als hij nu opnieuw met Oxygene of Equinoxe in het zoveelste kwadraat was gekomen was het ook niet goed geweest.

Phochos:dj:

Ik ben net terug uit Lint (bij Antwerpen) waar ik bij een mini-concert/showcase ben geweest van Jarre in de studios van euro1080 HDtv. Heb me er goed vermaakt en live (ik bedoel "live") komt het wel goed over hoor dat nieuwe album, als ik het goed heb gezien komt bij de track vintage een coole retro clip met Barbies, klinkt maf, maar zag er wel vet uit, moest denken aan de clip van The Model van kraftwerk, maar dan met barbies.

na het optreden gaf hij nog een interview en beantwoorde hij vragen uit het publiek en emailvragen. het was een live uitzending van belgische tv ofzo, was zo'n bekend gezicht van vlaamse tv die het presenteerde.

was echt gaaf om hier bij te zijn geweest!!!teo & tea rocks!

Origineel geplaatst door phochos
Ik heb vandaag de cd Teo en Tea binnengekregen, meteen gedraaid en kan alleen zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben door de cd of beter gezegd vind ik hem dus heel erg goed. Je hoort duidelijk de Jarre-invloeden op deze cd, okee, het is vernieuwend, maar nogmaals gezegd, als hij nu opnieuw met Oxygene of Equinoxe in het zoveelste kwadraat was gekomen was het ook niet goed geweest.

Phochos:dj:

pre oxycene die kant op vindt i persoonlijk mooier m, 72 desert palace , echte synth shit

is gewoon vette shit , niet die platte zooi

:)

Origineel geplaatst door kubrick
http://www.equinoxe-two.com/

Dit is erg mooi! Evenals deze, en zo zijn er nog wel meer interpretaties van Jarre zijn oude werk.

Ik ben van mening dat Jarre tot en met Chronologie heer een meester was in 'zijn genre' van electronische muziek. Oxygene 7-13 vind ik ok, .. maar ik denk niet dat hij zelf moet proberen 'de oude sfeer' terug te halen. Het proeft een beetje alsof hij wil meeliften op de analoge hype die, zeker in die tijd, heersde. Daarom is het des te leuker dat anderen het doen :)
Zoals al eerder aangehaald is, is elk album redelijk vernieuwend tov zijn voorganger, maar dat is dan waarschijnlijk omdat er weinig concurrentie was.

Alles wat na oxygene 7-13 komt kan mij niet bekoren. Wat mij in de muziek van Jarre trok, vond ik in werk van andere producers. In die tijd bijv. Hallucinogen, en nu door zo'n beetje alles wat ik in 'A State Of Trance' voorbij hoor komen. Producers zoals Above and Beyond en Gabriel & Dresden, die zelf aangeven Jarre als belangrijke inspiratiebron te hebben. Zowel goed om op te dansen, maar ook om gewoon lekker naar te luisteren. Ik kan er echt van genieten.

Teo en Tea lijkt een poging om in deze stroming mee te doen. maar dit is misschien niet helemaal eerlijk.. Iedereen maakt tegenwoordig electronische muziek, dus als jarre nu iets maakt zal het altijd wel ergens op lijken :)

mijn € 0.02

Ik zie hier mensen het over Triesto hebben? Dat blijft een commerciele flapdrol...
Wat heeft dat met Jarre te maken?

De bodemlijn is gewoon dat Jarre een soort voorbeeld functie heeft t.o.v. heel veel mensen die electronische
muziek maken... (Voor mij niet meer die rol heeft Front 242 overgenomen)
En als mensen hem kennen van meesterwerken als Oxygene, Equinox, Zoolook en nog wat anderen,
is het een klap in hun gezicht om nu zulke gepolijste 13 in een dozijn crap te maken...

En wie heeft t nou over die eeuwige eminent en smallstone?
Alsof dat alles is wat ie heeft gedaan (magnetic fields, rendez vous)
Jarre heeft een partij analoge gear daar wordt je niet goed van!
Vernieuwend hoeft ie ook niet meer te zijn maar maak gewoon een sfeervol album waar de organische analoge sounds vanaf druipen....
Waarschijnlijk koop ik cd ook wel en zal ik m een keer analyseren maar daar blijft t ook bij...

Origineel geplaatst door Bass
Ik zie hier mensen het over Triesto hebben? Dat blijft een commerciele flapdrol...
Wat heeft dat met Jarre te maken?

Jarre is net zo goed een commerciele flapdrol :) Misschien zelfs wel meer..

Origineel geplaatst door SideFX

Ja IDD... geworden misschien ;{

ik vond het vroeger al niks..

Origineel geplaatst door SideFX

Hij is in ieder geval commercieel, laat wel het woord flapdrol eraf a.u.b.:(

Een flapdrol is hij zeker niet ! En tja commercieel. Alles wat je uitbrengt en verkoopt is commercieel. Maar inderdaad het geluid is een stuk meer top40 achtig. Het is een experiment he.

Origineel geplaatst door GreenTusk
Geen idee ofdat het al gepost was, maar hier is een link naar de showcase van Jarre.

http://extra.msn.be/jarre/nl.asp

Ziet er allemaal leuk uit, weer wat nieuwere apparatuur heeft Jarre. Krijg alleen de indruk dat hij tegenwoordig alleen nog maar als opvulling op het podium staat, hij heeft óf last van zijn handen óf hoort hiet niet zo goed meer, maar zijn handen bewegen nogal a-ritmisch ten opzichte van de muziek (maar daar heeft hij al jaren last van). Krijg ook weer de indruk dat alles al opgenomen is op de MC808 en andere machines en dat alleen de gitarist en DJ lijf optreden.

Phochos:D

Ik mot em niet dat jong van Jarre. Ik heb em nooit gemogen.

Man man man,dit had ik nog niet gezien maar......man man man=(
Als dit toch gemaakt zou zijn door een onbekend artiest zou je er toch geen stuiver voor geven:gaap:
Het is allemaal wel in orde qua productie en shit maar , man man man wat een sáááááááááje muziek zeg.
En dat TEO TEA deuntje ben ik nu al zat,helemaal na filmpje 3.

Man man man...........

Heh, die JMJ, na al die jaren nog steeds bezig, en het belangrijkste:
het lijkt of tie d'r nog lol in heeft ook.
Wie weet vind hij de muziek die nu populair is in de clubs e.d. écht leuk (waarom niet?) en heeft ie zich oprecht laten inspireren door wat er om hem heen gemaakt word.

Wie weet...
Ik denk het wel, maar ik ben naast (soms) vreselijk cynisch (soms) ook vreselijk naief...

Toch denk ik dat ie d'r lol in heeft, anders ging die wel schilderen of een boek schrijven of wijn zuipen. Of wacht, waarom niet alles tegelijk?

Lucky bastard, maar dat dacht ik bij oxygene ook al toen ik als jonge puber eens goed keek naar wat ie allemaal voor spullen had, en op welk label e.e.a. verscheen. De achternaam Jarre kwam namelijk niet alleen voor op de voorkant, maar vooral ook in de kleine lettertjes als ik het me goed herinner.
En al snel kreeg ik door dat papa Jarre een zéér grote jongen was in de franse muziekindustrie.

Maar wtf, het is ZIJN leven, en hij maakt er wat van, doet waar die zin in heeft, en gelijk heeft ie.:halleluja

Ook even met kromme tenen naar dit afgrijselijke schouwspel gekeken. De beste man is verder dan ooit verwijderd van Oxygene en Equinoxe. De muziek is vreselijk. Ooit keek ik heel erg naar hem op en de eerste 2 platen blijven voor mij een muzikaal hoogstandje, maar hij maakt er zo'n potje van nu. Ik hoop niet dat ons hetzelfde staat te wachten dat wanneer we de 40 gepasseerd zijn, we zo ongeinspireerd met onze hobbie bezig zijn terwijl we het zelf niet in de gaten hebben. Het is ook geen goede reclame voor de Andromeda of de Virus Polar. Terwijl die apparaten er alleen maar staan voor de show om ons het idee te geven dat hij nog hip is en weet wat de nieuwste ontwikkelingen zijn op synth gebied. Jammer!

Het is gewoon typisch Jarre. Doet gewoon waar hij zin in heeft. Jarre is erg beinvloed door zijn nieuwe synths en door de mensen waar hij mee werkt op dit moment.

Het liefst heb ik ook weer een nieuwe Chronologie of een nieuwe Magnetic Fields maarja.. Ik ben bang dat die er niet meer gaat komen.

Verder is het album wel te doen. Maar om nou te zeggen dat het netzo goed is als zijn voorgangers. Nee dat niet. Het is een andere Jarre.

Back