Electro / Techno / House producers uit Eindhoven

bikkel

Everything is on the One
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van muziek, heb langzaamaan een klein bedroom studiootje opgebouwd, het gaat ook wel steeds beter maar ik merk toch vaak dat ik vastloop bij het maken van een veelbelovend nummer of het wel af krijg maar er toch een soort "mwoah..." gevoel blijft hangen.

Daarom lijkt het mij wel eens interessant om niet direct samen te werken aan nummers met iemand maar wel eens gewoon ideeën uit te wisselen en eens wat dingen te bekritiseren van elkaar. Ik ken namelijk wel redelijk wat mensen die met muziek en synths bezig zijn, maar die doen of hele andere muziekstijlen, of wonen veel te ver weg.

Als ik tracks maak dan slingert het meestal tussen Drexciya / AUX88 electro en klassieke Detroit of iets modernere en minimalere Detroitige techno in.

Ik heb een studio met gemixt digitaal / analoog en een PC met Cubase SX en een kleine selectie aan softsynths waar ik wel serieus geld in aan het steken ben. Werk je zelf liever met software maar ben je wel echt serieus bezig is dat ook geen probleem, maar wel mensen met iets meer ervaring.

Bedankt voor alle reacties, helaas kan ik niet iedereen persoonlijk beantwoorden gezien het overstelpende aantal reacties, maar de twintig beste kandidaten voor de volgende selectieronde breng ik deze week per PB op de hoogte!

*kucht*

Echt helemaal niemand?

Misschien is een jamsessie met de kroegmeeting dan ook wel interessant zeker omdat het in eindhoven plaatsvindt :D. Kun je meteen ideen opdoen

Ik woon in de polder, maar met MSN en Cubase projects uitwisselen kan je een heel eind komen. Wil best wel eens wat arrangementen onder handen nemen of andersom...:okdan:

Ik kan wel een 505je meenemen

Enige locatie die ik kan aanbieden is mijn studentenhok van 20m2 met wat synthjes, monitors en een klein mixertje. Maar dan moeten er wel niet TE veel mensen komen bij de jamsessie want dat gaat niet passen

Maar jij maakt toch geen electro? (even back on topic)

Ik niet nee maar richting techno wil nog wel lukken.

Proberen kost niks ;). Tijd heb ik meer dan zat en potje jammen is altijd leuk. zolang je niet weer over jampotten begint :D

ben wel te vinden voor jamsessies met hardware, maar dit snap ik niet helemaal "gemixt digitaal / analoog en een PC met Cubase SX en een kleine selectie aan softsynths"
wat heb je van hardware ? (is voor mij belangrijker dan welke softsynths)

Oh het is inmiddels nog wat meer richting hardware gegaan.

Een lijstje:

- Oberheim Matrix 6
- Ensoniq ESQ-1
- Sequential Six~Trak
- Waldorf MicroWave I

Drums & sampling

- Sequential Prophet 2002
- Roland TR-505
- Casio RZ-1

FX;

- Boss CE-300
- Boss RPH-10
- Boss ROD-10
- D&R Stereo Reverb II
- Lexicon LXP-15
- Ibanez DM-1000
- Dynacord DRS-78
- Dynacord EC-280

Maar jij bent ook wel een beetje te vinden in de hoek Detroit/Chicago hoek?

Back