Wat is jouw favoriete Kraftwerk track

dat kan idd aangezien het gaat om iemands persoonlijke favoriet :)

ik was in amsterdam in de heiniken music hall
daar klonk "the man-machine" fantastisch!!
maar mijn fav.nummer is:
autobahn (de quad-4 channel mix)

Live versie van Numbers...

Attachments

• numberslive.mp3
    1.003,2 KB · Bekeken: 106
Autobahn (nog steeds tussen m'n elpees)

2 Space
Je maakt me nieuwsgierig. Een quad-mix ? Ik werk nl zelf standaard met vier kanalen.

Pfoei, daar vraag je me wat. Ik denk dat ik voor "Spacelab" van Die Mensch Maschine ga. Of toch voor "Electric cafe"? Mhhh, Europa endloss is anders ook wel heel mooi....poehpoeh wat moeilijk.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Autobahn (nog steeds tussen m'n elpees)

2 Space
Je maakt me nieuwsgierig. Een quad-mix ? Ik werk nl zelf standaard met vier kanalen.

ja,die heb ik
autobahn in 4-channels DTS
schijnt in de jaren 70 uitgebracht te zijn,op een Quad Tape
van pink floyd/dark side of the moon heb ik ook een quad-versie
dat zijn een soort cartridges waar een 4 kanalige-mix op staat
http://twingokraftwerk.com/news/autobahn-dts/200403-autobahn-dts-review.html
TENNA%20TC-77T.jpg

Autobahn-DTS01.jpg

Origineel geplaatst door etaoin
LEDs zijn ouder zijn dan je denkt ;)

Ja, daar zal je ook wel gelijk in hebben waarschijnlijk. Ik bedoelde ook meer de tijd dat ze net verschenen op home-stereo apparatuur :)

dat zijn een soort cartridges waar een 4 kanalige-mix op staat
Cool.
Zijn het echt 4 discrete kanalen, of is het een gecodeerd stereo-signaal waar je een decoder voor nodig hebt ?

Zijn het echt 4 discrete kanalen, of is het een gecodeerd stereo-signaal waar je een decoder voor nodig hebt ?

Die oude quadra tapes zijn discreet. En de DTS-encoding daarvan is ook discreet (maar daar heb je natuurlijk wel weer een DTS-decoder voor nodig).

Origineel geplaatst door etaoin
Die oude quadra tapes zijn discreet. En de DTS-encoding daarvan is ook discreet (maar daar heb je natuurlijk wel weer een DTS-decoder voor nodig).

ja,4 onafhankelijke kanalen
ik zet zo'n file meestal op mijn HD
en mijn soundkaart(emagic)is aangesloten met optisch s/pdif op mijn AV-receiver
maar je kunt dit ook afspelen met je dvd-player (wel digitaal aansluiten op je AV-receiver/amplifier
de auto's knallen van voor naar achter door de huiskamer.
(de mini-moogs ook):yamaha:

Sorry als ik hier wat over doordram, maar ik ben nog niet geheel overtuigd.
De output kan weliswaar 4 onafhankelijke kanalen opleveren, maar heeft de source ook 4 onafhankelijke kanalen ?
En als dat zo is, waarom nog coderen ?
ik zet zo'n file meestal op mijn HD
In wat voor geluids-formaat qua file, als ik vragen mag ?

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Sorry als ik hier wat over doordram, maar ik ben nog niet geheel overtuigd.
De output kan weliswaar 4 onafhankelijke kanalen opleveren, maar heeft de source ook 4 onafhankelijke kanalen ?
En als dat zo is, waarom nog coderen ?

In wat voor geluids-formaat qua file, als ik vragen mag ?

ja,de bron is 4 kanalen
coderen ja dat moet,om het compatible te maken,
met hedendaagse geluids aparatuur
ik zelf heb zo'n oud ding niet meer(de Quad-player),en de orginele quad-tape al helemaal niet
-------
het geluidsformaat =Wav_DTS
ik kan hier verder weinig over mededelen,maar programma's zoals:
surcode dvd-pro kunnen encoderen in WAV-DTS
deze wav brand je dan gewoon als een audio-cd
die je dan digitaal afspeelt op je AV-aparatuur

ja,de bron is 4 kanalen

De bron is een oude Amerikaanse 8-track tape om precies te zijn. Vier tracks per kant en halverwege omdraaien. Dat hoor je trouwens ook, want dat punt zit op 21 minuten in Autobahn.

En "coderen" is misschien een misleidend woord. DTS is een multichannel formaat. Het is dus niet zo dat het ene kanaal in het andere moet worden ondergebracht. Er staat dus ook geen stereo audio op die CD, maar een DTS bitstream. Vandaar dat ie dus ook niet afspeelt in een normale speler. De reden dat het in DTS staat is omdat vier-kanaals wav op een cd niet mogelijk is, dan moet je al naar iets als SACD, maar dat kan vrijwel niemand zelf branden.

Maar je zou op de computer inderdaad wel gewoon vierkanaals wav kunnen gebruiken. Dat zou kwalitatief ook beter zijn (DTS zit toch compressie op tenslotte).

Oh, en "wav dts" is niks meer dan een DTS-stream met een WAV-header, zodat cd brandsoftware er iets mee kan. Als je het op een cd-speler afspeelt komt er gewoon eeen DTS bitstream uit de digitale output. En een enorme berg herrie uit de analoge ;)

Bedankt etaoin, now we're talking. Uitstekende informatie.
Ik vermoedde een 8-track al een beetje. En het formaat van multichannel wavs is al jaren geleden vastgelegd in the Orange book.
En "coderen" is misschien wat te veel gezegd, maar als er sprake is van compressie, dan is het voor mij al niet discreet meer.
Ik werk al decennia volgens een vierkanaals-concept, ook op de pc. Een vier-kanaals wav op een cd is wel mogelijk, maar dan op cd-rom.
Maar dit dreigt off-topic te worden, dus ik verwijs verder naar mijn pagina's hierover.
http://www.xs4all.nl/~samzen/4c/4chow_uk.html

Back