behringer mx 8000 info

who-cares

Nieuwkomer
hallo everybody,

ik heb een vraag betreffende de behringer mx8000.

ik heb niet zoveel verstand van dit soort apperaten, ben normaliter een turntablist dat wil zeggen dat ik goed overweg ben met 2 draaitafels en een numark 2 kanaals mixers er tussenin en mezelf verliezen in de technieken qua schratchen en backspinnen en nog veel meer.

maar nu wil ik al deze geluiden via mijn computer opnemen omdat later weer te bewerken.

nu heb ik een mx 8000 kunnen krijgen van iemand en mijn vraag is hoe krijg ik dat geweldige apperaat zover dat ik alle sporen kan opnemen via mijn pc.

ik heb mijn versterker in de main mix geprikt
maar de jacks die naar mijn geluidskaart lopen (emu 1212m) in welke uitgang moeten die zodat ik alle sporen tegelijk kan opnemen, krijg het niet voor elkaar moet toch niet echt moeilijk zijn denk ik

wie o wie kan mij helpen

en is er misschien iemand die mij kan helpen met een handleiding over deze toverdoos

ik ben echt een beginner in het jungle van schuiven en knoppen

alvast bedankt

who-cares

je moet daarvoor je groepen/subbussen gebruiken .. dan kan je de kanalen die je wil opnemen op je pc daarna toe routen en de uitgangen van je groupen naar je audiointerface sturen ..

En op de bhringer site moet je wel een handleiding kunnen vinden .. dacht ik

thanks madr,
rdam achterstevoren hahaha

de handleiding van de mx 8000 is niet meer te verkrijgen via de site wel die van de mx 9000 een opvolger en soortgelijke handleiding, nu heb ik deze even gedownload maar voor een leek als ik is het net roodkapje in het grote enge bos vol met ingewikkelde taal, moet er even induiken en dan dan hoop ik er wat van te snappen, komt wel enig geluid mijn geluidskaart binnen, nu nog op goed sterkte zodat ik er wat mee kan doen, heb ook gemerkt dat als ik het geluid van mijn pc aan zet en tegelijk iets wil opnemen hij voornamelijk begint te oversturen en te piepen, lijkt wel een gans met vogelziekte, ligt dit aan de tafel of is het probleem ergens te herleiden aan mijn geluidskaart (net nieuw) moet nog veel leren

wie nog wat weet

hou me graag aanbevolen

who-cares

hehehe weinig mensen die meteen weten dat het r'dam omgedraait is .. tenzij je nick al kent natuurlijk ;)

anyway dat rondzing geluidje betekent denk ik dat wat je opneemt via je ouputs gemoniterd word. Dan heb je dus een lus als wat je opneemt van oorsprong door je computer uitt wordt gestuurd. Effe kijken of je dat ergens uit kan zetten in prefs.

trouwens die mx900 manual moet bijna hetzelfde zijn .. staat trouwens wel in kindertaal uigelegt hoe je er mee moet omgaan met voorbeelden zover ik dacht .. was vrij simpel .. 1 van de weinig manuals die meteen in een hoek flikkerde

Back