bronswerk
nog steeds lid
Midikanaal is niet van belang maar wel je "Device Id". Meestal is dat 17.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ze allebei, en doe ze voor geen goud weg, ik weet niet wat de fabrikanten tegwoordig aan t doen zijn maar ze zijn na de jd's gestopt met goede synths maken.

slechte klanken bestaan wel degelijk

Zie eerdere reply van mij.
Annyway... ik val hier weer in herhaling...
Ik ben zelf enorm fan van de JD990. Dat is puur om persoonlijke reden. Maar stellen dat ie 'beter' klinkt dan om het even welke synth...
Heb zelfs getwijfeld om ze te verkopen toen ik Omnisphere heb gehoord. Je herkent heel veel van de JD in deze soft.
Maar hardware hebben is ook leuk en de JD is enorm betrouwbaar, well-built en is breed inzetbaar.
Maar dat zijn mijn S5000 of Virus TI en alle andere gear die ik heb ook...
"troll mode on"Strikt genomen niet, want het heeft allemaal met context te maken. Maar dat geef je in de rest van je verhaal eigenlijk al aan![]()
"troll mode off"slechte klanken bestaan wel degelijk,
laat een pianist een stuk chopin spelen op een budget Casio digitale piano uit 1989 en het klinkt gewoon bagger, op een roland v-piano daarentegen zal het wel mooi klinken
speel een mooi orchestraal stuk met een Casio CSM1 en het klinkt ook bagger
(de Casio voorbeelden zijn puur toeval en onbewust gekozen)
"troll mode on"
En wat nou als je wilt dat een muziekstuk slecht moet klinken. dat kan dus niet. want er zijn alleen maar goede sounds kan het dan alleen maar aan de compositie liggen"troll mode off"
Tuurlijk kan een muziekstuk wel slecht klinken door een verkeerde keus van gebruikte geluiden (ook al is dat op zich weer subjectief). Dat is nou juist waar context om draait.